Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

digitaal veranderd in 15 jaar door Lobomotion69
Vandaag om 04:53:45
Ronald doet de Fork Challenge! door Lobomotion69
Vandaag om 04:30:00
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Miniature Holland
Vandaag om 03:47:58
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:10:25
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Mischa
17 July 2025, 23:45:16
Piko 2025 door 5166
17 July 2025, 23:40:41
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
17 July 2025, 23:25:36
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
17 July 2025, 22:57:41
Raadplaatje door Hlv53
17 July 2025, 22:56:03
DCM motor van Märklin demonteren. door Martijn193
17 July 2025, 22:11:30
Sikje 225 door Huup
17 July 2025, 21:51:52
De Projecten van RetroJack door RetroJack
17 July 2025, 21:20:38
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
17 July 2025, 21:11:30
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Gert Arkema
17 July 2025, 19:49:44
Station Roodeschool door Torikoos
17 July 2025, 19:40:08
Aachenau West door wob
17 July 2025, 18:05:46
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
17 July 2025, 16:20:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjan6511
17 July 2025, 15:28:50
Modeltreinexpress gesloten op 22juli2025 door VAM65
17 July 2025, 15:12:12
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door MaraNCS
17 July 2025, 14:22:42
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Corné81
17 July 2025, 12:59:21
Railpro 607 door Bob11
17 July 2025, 12:53:23
365 "Het is weekend foto's" door Wim Vink
17 July 2025, 10:39:09
LS Models / Models World 2021 door Benelux795
17 July 2025, 10:00:39
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent) door orientexpress
17 July 2025, 09:56:00
Lima IRM pimpen door Brouwersbaan
17 July 2025, 09:42:01
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door laurent
17 July 2025, 08:55:50
  

Auteur Topic: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa  (gelezen 4341 keer)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4052
Re: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa
« Reactie #15 Gepost op: 28 September 2018, 01:23:31 »
Mis ik in dat lijstje het werkplaats in Susteren niet?
Die deed ook alleen goederen namelijk.

j.ossebaar

  • Offline Offline
  • Berichten: 259
Re: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa
« Reactie #16 Gepost op: 28 September 2018, 21:40:50 »
volgens mij was er alleen een loc depot in susteren.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8470
  • Spoor N
Re: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa
« Reactie #17 Gepost op: 01 October 2018, 14:02:41 »
De wagenwerkplaats in Susteren werd in 1999 gesloten aldus hier en hier.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

j.ossebaar

  • Offline Offline
  • Berichten: 259
Re: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa
« Reactie #18 Gepost op: 01 October 2018, 14:34:21 »
Tot mijn spijt moet ik je gelijk geven . Maar was susteren niet hoofdzakenlijk voor Partculiere wagens ( DSM ) .

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2085
Re: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa
« Reactie #19 Gepost op: 01 October 2018, 19:38:52 »
Vergeet de wagenwerkplaats Blerick niet (gesloten in 1969)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4052
Re: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa
« Reactie #20 Gepost op: 01 October 2018, 20:38:15 »
Tot mijn spijt moet ik je gelijk geven . Maar was susteren niet hoofdzakenlijk voor Partculiere wagens ( DSM ) .
Je lijkt een volledig overzicht te geven in werkplaatsen, dat onderscheid lijkt me dan irrelevant :)

j.ossebaar

  • Offline Offline
  • Berichten: 259
Re: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa
« Reactie #21 Gepost op: 02 October 2018, 10:57:56 »
Toen ik nog in de goederendienst werkzaam was , waren er standplaatsen waar 1 of 2 wagenlichters kleine reparatie's konden uitvoeren . Ik weet oa te Rotterdam-Pernis , als ook Beverwijk op het Hoogoven-central . Verder hadden we een z.g smeerdienst op het Hout Bereidings Inrichting in Dordrecht , voor onderhoud Dwarsliggerswagens .

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3862
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa
« Reactie #22 Gepost op: 02 October 2018, 11:50:42 »
Vergeet de wagenwerkplaats Blerick niet (gesloten in 1969)

En de wagenwerkplaats Onnen sloot per 19 december 1974.
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12222
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa
« Reactie #23 Gepost op: 02 October 2018, 15:55:26 »
De kans dat op de Hout bereiding in Dordt ooit nog iets van de grond komt is zo goed als nul,nu  :-\
Dat hele terrein is op de schop gegaan en volgens mij zijn de sporen op het terrein onder t asfalt verdwenen,t is nu deels een parkeer plaats voor buitenlandse vrachtwagens die ofwel de avond of het weekend moeten afwachten tot ze mogen/kunnen lossen in de buurt.
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5919
Re: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa
« Reactie #24 Gepost op: 02 October 2018, 16:11:48 »
werd matrieel dat rep nodig had,of over datum was in reguliere dienst meegenomen of in aparte treinen

j.ossebaar

  • Offline Offline
  • Berichten: 259
Re: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa
« Reactie #25 Gepost op: 02 October 2018, 19:59:18 »
Nadat een voertuig uit de dienst genomen werd , werd afhankelijk van de schade , werdt een noodreparatie uitgevoerd .
Na deze noodreparatie werd het voertuig voorzien van de nodige beplakkingen in een goederentrein opgestuurd naar de werkplaats .
Een personenrijtuig werd OOK in een goederentrein opgestuurd .
Dit gebeurde met een vervoersregeling . Als een rijtuig over de grens komt dan wordt door deze maatschappij een soort huur betaald .
Diegene die het rijtuig buitendienst neemt , moet een procesverbaal opmaken zodat de huur stopgezet wordt .
Ook wordt bij dit rijtuig de rem in de stond goederen geplaatst .
Eventuele vervangende onderdelen moeten verekend worden .

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4052
Re: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa
« Reactie #26 Gepost op: 02 October 2018, 21:15:51 »
Of dat rijtuig in de G-stand gezet werd is afhankelijk van de goederentrein, die rijden namelijk ook niet allemaal in de G-stand.

Daarnaast hebben de meeste rijtuigen overigens geen P-G kraan, en konden niet in de G stand.
Als dat in de trein benodigd zou zijn, moet de rem volledig afgesloten worden in dat geval.

j.ossebaar

  • Offline Offline
  • Berichten: 259
Re: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa
« Reactie #27 Gepost op: 03 October 2018, 16:47:24 »
volgens de toen geldende voorschriften was dit verplicht ,of de rem afsluiten en beplakken .