Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 11:40:26
Yet Another Servo Decoder door Eric v C
Vandaag om 11:38:43
Toon hier je (model)treinfoto's door Dave.......
Vandaag om 11:38:08
S88n bus splitsen door Dave.......
Vandaag om 11:27:18
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door spoorijzer
Vandaag om 11:17:51
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door spoorijzer
Vandaag om 11:09:03
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 11:03:11
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Jheronimus
Vandaag om 10:58:41
Roco 290 digtaliseren door Henk Veenstra
Vandaag om 10:54:40
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 09:55:31
Lima IRM pimpen door 008200
Vandaag om 09:21:16
Piko 2025 door Benelux795
Vandaag om 08:44:21
Roco Plan T door grossraumwagen
Vandaag om 08:33:30
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 08:33:24
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door Jelmer
Vandaag om 08:22:47
365 "Het is weekend foto's" door Wim Vink
Vandaag om 08:15:28
20 jaar BNLS door prutser
Vandaag om 08:08:54
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 07:47:50
Omnummeren Piko 2901 (BR 186) door Traxx
08 July 2025, 23:15:21
Sfeer op je modelbaan door sneek
08 July 2025, 23:05:29
Interessante youtube filmpjes voor het BNLS Kanaal? door Longtall203
08 July 2025, 22:11:33
Philotrain 3737 rijeigenschappen verbeteren door Mar-Cas
08 July 2025, 21:48:07
Een nieuw begin door bask185
08 July 2025, 20:38:46
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
08 July 2025, 20:06:47
Br 38 Piko Superen. door Vroeger
08 July 2025, 18:46:10
betreft de YD7001 door Ben
08 July 2025, 18:17:43
Artitec DE2 instellingen in Lokpilot 3 .5 MTC decoder door bellejt
08 July 2025, 17:43:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
08 July 2025, 17:20:07
De Projecten van RetroJack door RetroJack
08 July 2025, 16:43:45
US diorama in H0 door Wim Vink
08 July 2025, 16:39:08
  

Auteur Topic: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa  (gelezen 4330 keer)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4049
Re: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa
« Reactie #15 Gepost op: 28 September 2018, 01:23:31 »
Mis ik in dat lijstje het werkplaats in Susteren niet?
Die deed ook alleen goederen namelijk.

j.ossebaar

  • Offline Offline
  • Berichten: 254
Re: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa
« Reactie #16 Gepost op: 28 September 2018, 21:40:50 »
volgens mij was er alleen een loc depot in susteren.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8456
  • Spoor N
Re: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa
« Reactie #17 Gepost op: 01 October 2018, 14:02:41 »
De wagenwerkplaats in Susteren werd in 1999 gesloten aldus hier en hier.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

j.ossebaar

  • Offline Offline
  • Berichten: 254
Re: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa
« Reactie #18 Gepost op: 01 October 2018, 14:34:21 »
Tot mijn spijt moet ik je gelijk geven . Maar was susteren niet hoofdzakenlijk voor Partculiere wagens ( DSM ) .

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2082
Re: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa
« Reactie #19 Gepost op: 01 October 2018, 19:38:52 »
Vergeet de wagenwerkplaats Blerick niet (gesloten in 1969)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4049
Re: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa
« Reactie #20 Gepost op: 01 October 2018, 20:38:15 »
Tot mijn spijt moet ik je gelijk geven . Maar was susteren niet hoofdzakenlijk voor Partculiere wagens ( DSM ) .
Je lijkt een volledig overzicht te geven in werkplaatsen, dat onderscheid lijkt me dan irrelevant :)

j.ossebaar

  • Offline Offline
  • Berichten: 254
Re: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa
« Reactie #21 Gepost op: 02 October 2018, 10:57:56 »
Toen ik nog in de goederendienst werkzaam was , waren er standplaatsen waar 1 of 2 wagenlichters kleine reparatie's konden uitvoeren . Ik weet oa te Rotterdam-Pernis , als ook Beverwijk op het Hoogoven-central . Verder hadden we een z.g smeerdienst op het Hout Bereidings Inrichting in Dordrecht , voor onderhoud Dwarsliggerswagens .

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3860
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa
« Reactie #22 Gepost op: 02 October 2018, 11:50:42 »
Vergeet de wagenwerkplaats Blerick niet (gesloten in 1969)

En de wagenwerkplaats Onnen sloot per 19 december 1974.
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12196
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa
« Reactie #23 Gepost op: 02 October 2018, 15:55:26 »
De kans dat op de Hout bereiding in Dordt ooit nog iets van de grond komt is zo goed als nul,nu  :-\
Dat hele terrein is op de schop gegaan en volgens mij zijn de sporen op het terrein onder t asfalt verdwenen,t is nu deels een parkeer plaats voor buitenlandse vrachtwagens die ofwel de avond of het weekend moeten afwachten tot ze mogen/kunnen lossen in de buurt.
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5915
Re: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa
« Reactie #24 Gepost op: 02 October 2018, 16:11:48 »
werd matrieel dat rep nodig had,of over datum was in reguliere dienst meegenomen of in aparte treinen

j.ossebaar

  • Offline Offline
  • Berichten: 254
Re: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa
« Reactie #25 Gepost op: 02 October 2018, 19:59:18 »
Nadat een voertuig uit de dienst genomen werd , werd afhankelijk van de schade , werdt een noodreparatie uitgevoerd .
Na deze noodreparatie werd het voertuig voorzien van de nodige beplakkingen in een goederentrein opgestuurd naar de werkplaats .
Een personenrijtuig werd OOK in een goederentrein opgestuurd .
Dit gebeurde met een vervoersregeling . Als een rijtuig over de grens komt dan wordt door deze maatschappij een soort huur betaald .
Diegene die het rijtuig buitendienst neemt , moet een procesverbaal opmaken zodat de huur stopgezet wordt .
Ook wordt bij dit rijtuig de rem in de stond goederen geplaatst .
Eventuele vervangende onderdelen moeten verekend worden .

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4049
Re: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa
« Reactie #26 Gepost op: 02 October 2018, 21:15:51 »
Of dat rijtuig in de G-stand gezet werd is afhankelijk van de goederentrein, die rijden namelijk ook niet allemaal in de G-stand.

Daarnaast hebben de meeste rijtuigen overigens geen P-G kraan, en konden niet in de G stand.
Als dat in de trein benodigd zou zijn, moet de rem volledig afgesloten worden in dat geval.

j.ossebaar

  • Offline Offline
  • Berichten: 254
Re: Onderhoud goederenmaterieel in Nederland en Europa
« Reactie #27 Gepost op: 03 October 2018, 16:47:24 »
volgens de toen geldende voorschriften was dit verplicht ,of de rem afsluiten en beplakken .