Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 00:00:09
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door NS264
12 September 2025, 23:47:40
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
12 September 2025, 23:14:30
Kibri station CALW ingekort als NS station door Duikeend
12 September 2025, 23:13:08
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door Gino
12 September 2025, 23:06:00
Piko 2025 door Huup
12 September 2025, 22:53:15
D236 Nord-West-Expres door Huup
12 September 2025, 22:50:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
12 September 2025, 22:49:27
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
12 September 2025, 22:48:07
Acme nieuwe ICNG door Teoalessandro
12 September 2025, 22:41:32
Pfarrerwinkel bahn door Schachbrett
12 September 2025, 22:31:22
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
12 September 2025, 22:18:44
Au bord de la Cèze door Schachbrett
12 September 2025, 21:46:20
Bahnstrecke 5867 door Schachbrett
12 September 2025, 21:38:35
Modelspoorbaan van Einte door Schachbrett
12 September 2025, 21:36:58
NS 8800 in spoor 0 door Huup
12 September 2025, 21:25:21
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door GD
12 September 2025, 21:12:22
Exact-Train 2025 door Rob Ellerman
12 September 2025, 21:11:19
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
12 September 2025, 21:10:07
20 21 september Ritten met Mat '46 tijdens Open Trein Festival NSM door Seinhuis
12 September 2025, 21:06:52
Mijnbouw Indonesië door Rob Ellerman
12 September 2025, 21:06:02
Z21 en het programeren met de Z21App. door Frank 123
12 September 2025, 20:09:46
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Robert vh Prutsert
12 September 2025, 19:56:30
Lima 708411004 NS Interregio dubbeldekker H0, Bogie kapot door NL-modelspoor
12 September 2025, 19:55:11
Fleischmania Nostalgia door tothebeach
12 September 2025, 19:49:33
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door einte
12 September 2025, 19:49:01
Veevervoer ss/ ns door Huup
12 September 2025, 18:42:03
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
12 September 2025, 18:40:32
Treinsamenstelling vooroorlogse D treinen door antoni-a
12 September 2025, 18:12:51
Halling aandrijvingen door Silvolde
12 September 2025, 17:28:10
  

Auteur Topic: H0 trambaanplan, tweede baan, weinig ervaring  (gelezen 10870 keer)

ov_079

  • Offline Offline
  • Berichten: 34
Re: h0 trambaanplan NIET DEFINITIEF, tweede baan
« Reactie #30 Gepost op: 08 September 2018, 16:39:55 »
Nog even een vraagje:

Als het baanplan eenmaal vaststaat (!nu nog niet!), en je gaat bouwen, wil het bouwverslag neerzetten op het forum, kan dat dan gewoon in dit draadje (Baanplannen categorie)  verdergaan of moet dat dan bij Trams en Smalspoor staan?

Met vriendelijke groet,
Kent

ov_079

  • Offline Offline
  • Berichten: 34
Re: h0 trambaanplan NIET DEFINITIEF, tweede baan
« Reactie #31 Gepost op: 08 September 2018, 16:44:12 »
vanavond komt de 4e versie online!!!

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 1216
    • flickr fotopagina
Re: h0 trambaanplan NIET DEFINITIEF, tweede baan
« Reactie #32 Gepost op: 08 September 2018, 18:38:02 »
Hallo Kent,
Het bouwverslag zou ik in "Trams en Smalspoor" zetten. Zo te zien staan daar de meeste bouwverslagen van trambanen.
Succes.
Wim van der Ent

ov_079

  • Offline Offline
  • Berichten: 34
Re: h0 trambaanplan NIET DEFINITIEF, tweede baan
« Reactie #33 Gepost op: 08 September 2018, 20:35:53 »
bedankt voor je reactie

ov_079

  • Offline Offline
  • Berichten: 34
Re: h0 trambaanplan NIET DEFINITIEF, tweede baan
« Reactie #34 Gepost op: 08 September 2018, 21:40:15 »
Mijn nieuwste, misschien definitieve, plan:


en voor de geïnteresseerde hier mijn eerste plan


reageer maar weer met nieuwe tips, maar het kan zijn dat ik het baanplan hierbij laat!

Met vriendelijke groet,
Kent

ov_079

  • Offline Offline
  • Berichten: 34
Re: h0 trambaanplan NIET DEFINITIEF, tweede baan
« Reactie #35 Gepost op: 09 September 2018, 09:02:11 »
Weer een nieuwe versie, ditmaal met rondrijmogelijkheid zoals velen geadviseerd hadden. Daarom heb ik het toch maar gedaan (m'n vaders commentaar was doorslaggevend). Ik denk dat dit het definitieve plan is, je zult waarschijnlijk de volgende update bij 'Trams en Smalspoor' krijgen. Als er nog echt iets verandert moet worden, kun je nog wel reageren, ik ben voorlopig bezig de oude baan af te breken. Ik begin maar met het demonteren van het autodemontagebedrijf,  ;D ;D ;D ;D (y) (y) (y)


kar

  • Offline Offline
  • Berichten: 474
h0 trambaanplan NIET DEFINITIEF, tweede baan
« Reactie #36 Gepost op: 09 September 2018, 09:21:08 »
Het baanplan ziet er al leuk uit! Wat je nog simpel als aardige twist kunt toevoegen is om een verbindingsspoor te maken tussen het treinspoor en de remise/werkplaats. In het echt bestaan dit soort verbindingen ook (wordt dan soms gebruikt om materieel per spoor aan of af te voeren). Kijk bijvoorbeeld maar eens op Google Maps in de buurt van station Diemen Zuid.
Henk | H0 | Rocoline | Z21 | iTrain 5.1 icm Mac

hrp

  • Offline Offline
  • Berichten: 4226
Re: h0 trambaanplan NIET DEFINITIEF, tweede baan
« Reactie #37 Gepost op: 09 September 2018, 09:41:36 »
Hi Kent,

Zonder omloopspoor lijkt mij dat de kortste poot van het engelse wissel weinig of geen nut of. Tenzij je er een lok wilt parkeren. Ik zou een omloopspoor plannen in de buurt van de parkeerplaats.

Tja, een verbinding met de trambaan maakt het ook wat spannender.
Kan je met goederentreinen over de trambaan rijden, Iets nanaloogs wat straks op de Hoekse lijn bij Vlaardingen ook gaat gebeuren.

Groetjes,

Ronald
Groet,
      Ronald

ov_079

  • Offline Offline
  • Berichten: 34
Re: h0 trambaanplan NIET DEFINITIEF, tweede baan
« Reactie #38 Gepost op: 09 September 2018, 10:31:07 »
Bedankt voor de tips!

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8160
Re: h0 trambaanplan NIET DEFINITIEF, tweede baan
« Reactie #39 Gepost op: 09 September 2018, 10:36:17 »
Het leuke is dat je plan steeds blijft verder groeien :) En je zal zien dat tegen de tijd dat je gaat bouwen er weer honderd-en-een dingen zijn gewijzigd ;)

Die aansluiting waar Kar het over heeft is inderdaad ook nog een optie. Dat heb je hier in Rotterdam ook.

Christoph

  • Offline Offline
  • Berichten: 3054
    • Zwetdorf in model
Re: h0 trambaanplan NIET DEFINITIEF, tweede baan
« Reactie #40 Gepost op: 09 September 2018, 10:39:20 »
Let nog even op de hoogbouw, die je gepland hebt bij het keerspoor voor de tram.
Als de tram om wat voor reden achter dit gebouw blijft staan, kun je er dan nog bij om hem daar weg te halen?

Groeten,

Christoph

ov_079

  • Offline Offline
  • Berichten: 34
Re: h0 trambaanplan NIET DEFINITIEF, tweede baan
« Reactie #41 Gepost op: 09 September 2018, 11:17:53 »
rondje_H0,

zoals je eerder had kunnen lezen, mijn baan heeft meer een beetje een Haags thema. Maar sowiezo denk ik dat ik dat wel ga doen ja.

Met vriendelijke groet,
Kent
« Laatst bewerkt op: 09 September 2018, 11:22:40 door gfr001 »

ov_079

  • Offline Offline
  • Berichten: 34
Re: h0 trambaanplan NIET DEFINITIEF, tweede baan
« Reactie #42 Gepost op: 09 September 2018, 11:21:22 »
Christoph,

eh, met de RegioCitadis en Avenio lukt het nog wel (die zijn lang dus je kunt er nog wel bij) maar met korte trams, tja. dat word met een latje ofzo duwen over de gebouwen heen........


Met vriendelijke groet,
Kent

ov_079

  • Offline Offline
  • Berichten: 34
Re: h0 trambaanplan NIET DEFINITIEF, tweede baan
« Reactie #43 Gepost op: 09 September 2018, 11:31:06 »
Versie mét de nieuwe aansluiting:




nu twee 3-weg-wissels achter elkaar  (y) (y) (y) (y) (y) (y) ;D ;D ;D ;D ??? ???

ov_079

  • Offline Offline
  • Berichten: 34
Re: h0 trambaanplan NIET DEFINITIEF, tweede baan
« Reactie #44 Gepost op: 09 September 2018, 11:38:15 »
Moet nog even zeggen dat mijn idee voor de passagierstreinen is dat als ze rechtsonderin vertrekken en ze rijden naar de industriehalte, dan kunnen ze daarna gewoon tot aan de muur doorrijden en zicht daar achter de grote fabriek verbergen voor zo'n 20 schaalminuten en dan weer de route terugrijden, waardoor het lijkt alsof dat gewoon de volgende trein is.


Met vriendelijke groet,
Kent