Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Digikeijs 4024 servodecoder bewegingsuitslagen niet te programmeren door Dave.......
Vandaag om 23:47:42
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 23:41:15
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door DJV
Vandaag om 23:39:09
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 23:32:02
Goede wensen voor 2026 door Ferdinand Bogman
Vandaag om 23:30:50
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Schachbrett
Vandaag om 23:28:59
Revier Rheinbrenner (H0) door Schachbrett
Vandaag om 23:26:53
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Schachbrett
Vandaag om 23:25:31
Modelspoorbaan van Einte door Schachbrett
Vandaag om 23:24:38
Sankt Georgen. door Schachbrett
Vandaag om 23:21:37
Pfarrerwinkel bahn door Schachbrett
Vandaag om 23:19:59
Train o Matic smart power pack door Blausee-Mitholz
Vandaag om 23:19:32
Rondom Charlois door Schachbrett
Vandaag om 23:16:02
Voiture-restaurant « Libre-Service » - Jouef HJ4208 - HO 1/87 - CIWL - EP IV door sncf231e
Vandaag om 22:57:38
Mijn geweatherde modellen door Zandmannetje390
Vandaag om 22:42:44
herrmann door grossraumwagen
Vandaag om 22:25:46
Werkplaats Wael en Bosch door NS264
Vandaag om 22:15:27
Raadplaatje door Sikko
Vandaag om 21:51:54
Zwederbaan door nighttrain1
Vandaag om 21:34:20
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 21:25:09
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 21:06:29
Printplaatje van Fleischmann Piccolo 9369 stuk door richardvandijk
Vandaag om 20:42:47
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Noordernet
Vandaag om 20:09:08
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door DJV
Vandaag om 19:54:43
Welke BR 218 van Fleischmann heb ik? Ik zoek de handleiding. door Gabriël Bergsma
Vandaag om 19:53:39
Wat wordt op dit object op het perron geklikt? door VictorPM
Vandaag om 19:02:20
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Frank 123
Vandaag om 18:34:41
Molenbaan (werktitel) door puntenglijder
Vandaag om 18:21:48
Anyrail 7; aansluiten draaischijf door VictorPM
Vandaag om 18:19:23
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door dh3201
Vandaag om 18:17:17
  

Auteur Topic: H0 trambaanplan, tweede baan, weinig ervaring  (gelezen 11430 keer)

ov_079

  • Offline Offline
  • Berichten: 34
Re: h0 trambaanplan NIET DEFINITIEF, tweede baan
« Reactie #30 Gepost op: 08 September 2018, 16:39:55 »
Nog even een vraagje:

Als het baanplan eenmaal vaststaat (!nu nog niet!), en je gaat bouwen, wil het bouwverslag neerzetten op het forum, kan dat dan gewoon in dit draadje (Baanplannen categorie)  verdergaan of moet dat dan bij Trams en Smalspoor staan?

Met vriendelijke groet,
Kent

ov_079

  • Offline Offline
  • Berichten: 34
Re: h0 trambaanplan NIET DEFINITIEF, tweede baan
« Reactie #31 Gepost op: 08 September 2018, 16:44:12 »
vanavond komt de 4e versie online!!!

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 1215
    • flickr fotopagina
Re: h0 trambaanplan NIET DEFINITIEF, tweede baan
« Reactie #32 Gepost op: 08 September 2018, 18:38:02 »
Hallo Kent,
Het bouwverslag zou ik in "Trams en Smalspoor" zetten. Zo te zien staan daar de meeste bouwverslagen van trambanen.
Succes.
Wim van der Ent

ov_079

  • Offline Offline
  • Berichten: 34
Re: h0 trambaanplan NIET DEFINITIEF, tweede baan
« Reactie #33 Gepost op: 08 September 2018, 20:35:53 »
bedankt voor je reactie

ov_079

  • Offline Offline
  • Berichten: 34
Re: h0 trambaanplan NIET DEFINITIEF, tweede baan
« Reactie #34 Gepost op: 08 September 2018, 21:40:15 »
Mijn nieuwste, misschien definitieve, plan:


en voor de geïnteresseerde hier mijn eerste plan


reageer maar weer met nieuwe tips, maar het kan zijn dat ik het baanplan hierbij laat!

Met vriendelijke groet,
Kent

ov_079

  • Offline Offline
  • Berichten: 34
Re: h0 trambaanplan NIET DEFINITIEF, tweede baan
« Reactie #35 Gepost op: 09 September 2018, 09:02:11 »
Weer een nieuwe versie, ditmaal met rondrijmogelijkheid zoals velen geadviseerd hadden. Daarom heb ik het toch maar gedaan (m'n vaders commentaar was doorslaggevend). Ik denk dat dit het definitieve plan is, je zult waarschijnlijk de volgende update bij 'Trams en Smalspoor' krijgen. Als er nog echt iets verandert moet worden, kun je nog wel reageren, ik ben voorlopig bezig de oude baan af te breken. Ik begin maar met het demonteren van het autodemontagebedrijf,  ;D ;D ;D ;D (y) (y) (y)


kar

  • Offline Offline
  • Berichten: 489
h0 trambaanplan NIET DEFINITIEF, tweede baan
« Reactie #36 Gepost op: 09 September 2018, 09:21:08 »
Het baanplan ziet er al leuk uit! Wat je nog simpel als aardige twist kunt toevoegen is om een verbindingsspoor te maken tussen het treinspoor en de remise/werkplaats. In het echt bestaan dit soort verbindingen ook (wordt dan soms gebruikt om materieel per spoor aan of af te voeren). Kijk bijvoorbeeld maar eens op Google Maps in de buurt van station Diemen Zuid.
Henk | H0 | Rocoline | Z21 | iTrain 5.1 icm Mac

hrp

  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
Re: h0 trambaanplan NIET DEFINITIEF, tweede baan
« Reactie #37 Gepost op: 09 September 2018, 09:41:36 »
Hi Kent,

Zonder omloopspoor lijkt mij dat de kortste poot van het engelse wissel weinig of geen nut of. Tenzij je er een lok wilt parkeren. Ik zou een omloopspoor plannen in de buurt van de parkeerplaats.

Tja, een verbinding met de trambaan maakt het ook wat spannender.
Kan je met goederentreinen over de trambaan rijden, Iets nanaloogs wat straks op de Hoekse lijn bij Vlaardingen ook gaat gebeuren.

Groetjes,

Ronald
Groet,
      Ronald

ov_079

  • Offline Offline
  • Berichten: 34
Re: h0 trambaanplan NIET DEFINITIEF, tweede baan
« Reactie #38 Gepost op: 09 September 2018, 10:31:07 »
Bedankt voor de tips!

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8135
Re: h0 trambaanplan NIET DEFINITIEF, tweede baan
« Reactie #39 Gepost op: 09 September 2018, 10:36:17 »
Het leuke is dat je plan steeds blijft verder groeien :) En je zal zien dat tegen de tijd dat je gaat bouwen er weer honderd-en-een dingen zijn gewijzigd ;)

Die aansluiting waar Kar het over heeft is inderdaad ook nog een optie. Dat heb je hier in Rotterdam ook.

Christoph

  • Offline Offline
  • Berichten: 3055
    • Zwetdorf in model
Re: h0 trambaanplan NIET DEFINITIEF, tweede baan
« Reactie #40 Gepost op: 09 September 2018, 10:39:20 »
Let nog even op de hoogbouw, die je gepland hebt bij het keerspoor voor de tram.
Als de tram om wat voor reden achter dit gebouw blijft staan, kun je er dan nog bij om hem daar weg te halen?

Groeten,

Christoph

ov_079

  • Offline Offline
  • Berichten: 34
Re: h0 trambaanplan NIET DEFINITIEF, tweede baan
« Reactie #41 Gepost op: 09 September 2018, 11:17:53 »
rondje_H0,

zoals je eerder had kunnen lezen, mijn baan heeft meer een beetje een Haags thema. Maar sowiezo denk ik dat ik dat wel ga doen ja.

Met vriendelijke groet,
Kent
« Laatst bewerkt op: 09 September 2018, 11:22:40 door gfr001 »

ov_079

  • Offline Offline
  • Berichten: 34
Re: h0 trambaanplan NIET DEFINITIEF, tweede baan
« Reactie #42 Gepost op: 09 September 2018, 11:21:22 »
Christoph,

eh, met de RegioCitadis en Avenio lukt het nog wel (die zijn lang dus je kunt er nog wel bij) maar met korte trams, tja. dat word met een latje ofzo duwen over de gebouwen heen........


Met vriendelijke groet,
Kent

ov_079

  • Offline Offline
  • Berichten: 34
Re: h0 trambaanplan NIET DEFINITIEF, tweede baan
« Reactie #43 Gepost op: 09 September 2018, 11:31:06 »
Versie mét de nieuwe aansluiting:




nu twee 3-weg-wissels achter elkaar  (y) (y) (y) (y) (y) (y) ;D ;D ;D ;D ??? ???

ov_079

  • Offline Offline
  • Berichten: 34
Re: h0 trambaanplan NIET DEFINITIEF, tweede baan
« Reactie #44 Gepost op: 09 September 2018, 11:38:15 »
Moet nog even zeggen dat mijn idee voor de passagierstreinen is dat als ze rechtsonderin vertrekken en ze rijden naar de industriehalte, dan kunnen ze daarna gewoon tot aan de muur doorrijden en zicht daar achter de grote fabriek verbergen voor zo'n 20 schaalminuten en dan weer de route terugrijden, waardoor het lijkt alsof dat gewoon de volgende trein is.


Met vriendelijke groet,
Kent