Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS 8400 van Werps door Ivo tB
Vandaag om 00:08:14
De (3d) knutsels van Ronald. door Jan-Peter
Vandaag om 00:04:32
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door hmmglaser
28 maart 2024, 23:42:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
US diorama in H0 door Wim Vink
28 maart 2024, 23:31:57
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
7 april De Karel on tour door Seinhuis
28 maart 2024, 22:44:31
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
28 maart 2024, 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
28 maart 2024, 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
28 maart 2024, 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
28 maart 2024, 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
28 maart 2024, 21:15:13
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:09:04
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
28 maart 2024, 20:54:43
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
28 maart 2024, 20:32:41
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
28 maart 2024, 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
28 maart 2024, 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
28 maart 2024, 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
28 maart 2024, 19:34:37
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
28 maart 2024, 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
28 maart 2024, 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
28 maart 2024, 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
28 maart 2024, 17:17:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
28 maart 2024, 15:58:15
  

Auteur Topic: H0 trambaanplan, tweede baan, weinig ervaring  (gelezen 9586 keer)

ov_079

  • Offline Offline
  • Berichten: 34
Re: h0 trambaanplan NIET DEFINITIEF, tweede baan
« Reactie #30 Gepost op: 08 september 2018, 16:39:55 »
Nog even een vraagje:

Als het baanplan eenmaal vaststaat (!nu nog niet!), en je gaat bouwen, wil het bouwverslag neerzetten op het forum, kan dat dan gewoon in dit draadje (Baanplannen categorie)  verdergaan of moet dat dan bij Trams en Smalspoor staan?

Met vriendelijke groet,
Kent

ov_079

  • Offline Offline
  • Berichten: 34
Re: h0 trambaanplan NIET DEFINITIEF, tweede baan
« Reactie #31 Gepost op: 08 september 2018, 16:44:12 »
vanavond komt de 4e versie online!!!

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 1080
    • flickr fotopagina
Re: h0 trambaanplan NIET DEFINITIEF, tweede baan
« Reactie #32 Gepost op: 08 september 2018, 18:38:02 »
Hallo Kent,
Het bouwverslag zou ik in "Trams en Smalspoor" zetten. Zo te zien staan daar de meeste bouwverslagen van trambanen.
Succes.
Wim van der Ent

ov_079

  • Offline Offline
  • Berichten: 34
Re: h0 trambaanplan NIET DEFINITIEF, tweede baan
« Reactie #33 Gepost op: 08 september 2018, 20:35:53 »
bedankt voor je reactie

ov_079

  • Offline Offline
  • Berichten: 34
Re: h0 trambaanplan NIET DEFINITIEF, tweede baan
« Reactie #34 Gepost op: 08 september 2018, 21:40:15 »
Mijn nieuwste, misschien definitieve, plan:


en voor de geïnteresseerde hier mijn eerste plan


reageer maar weer met nieuwe tips, maar het kan zijn dat ik het baanplan hierbij laat!

Met vriendelijke groet,
Kent

ov_079

  • Offline Offline
  • Berichten: 34
Re: h0 trambaanplan NIET DEFINITIEF, tweede baan
« Reactie #35 Gepost op: 09 september 2018, 09:02:11 »
Weer een nieuwe versie, ditmaal met rondrijmogelijkheid zoals velen geadviseerd hadden. Daarom heb ik het toch maar gedaan (m'n vaders commentaar was doorslaggevend). Ik denk dat dit het definitieve plan is, je zult waarschijnlijk de volgende update bij 'Trams en Smalspoor' krijgen. Als er nog echt iets verandert moet worden, kun je nog wel reageren, ik ben voorlopig bezig de oude baan af te breken. Ik begin maar met het demonteren van het autodemontagebedrijf,  ;D ;D ;D ;D (y) (y) (y)


kar

  • Offline Offline
  • Berichten: 363
h0 trambaanplan NIET DEFINITIEF, tweede baan
« Reactie #36 Gepost op: 09 september 2018, 09:21:08 »
Het baanplan ziet er al leuk uit! Wat je nog simpel als aardige twist kunt toevoegen is om een verbindingsspoor te maken tussen het treinspoor en de remise/werkplaats. In het echt bestaan dit soort verbindingen ook (wordt dan soms gebruikt om materieel per spoor aan of af te voeren). Kijk bijvoorbeeld maar eens op Google Maps in de buurt van station Diemen Zuid.
Henk | H0 | Rocoline | Z21 icm X16 melders en signal/switch decoders | OC32 icm servo's | iTrain 5.1

hrp

  • Offline Offline
  • Berichten: 4226
Re: h0 trambaanplan NIET DEFINITIEF, tweede baan
« Reactie #37 Gepost op: 09 september 2018, 09:41:36 »
Hi Kent,

Zonder omloopspoor lijkt mij dat de kortste poot van het engelse wissel weinig of geen nut of. Tenzij je er een lok wilt parkeren. Ik zou een omloopspoor plannen in de buurt van de parkeerplaats.

Tja, een verbinding met de trambaan maakt het ook wat spannender.
Kan je met goederentreinen over de trambaan rijden, Iets nanaloogs wat straks op de Hoekse lijn bij Vlaardingen ook gaat gebeuren.

Groetjes,

Ronald
Groet,
      Ronald

ov_079

  • Offline Offline
  • Berichten: 34
Re: h0 trambaanplan NIET DEFINITIEF, tweede baan
« Reactie #38 Gepost op: 09 september 2018, 10:31:07 »
Bedankt voor de tips!

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8133
Re: h0 trambaanplan NIET DEFINITIEF, tweede baan
« Reactie #39 Gepost op: 09 september 2018, 10:36:17 »
Het leuke is dat je plan steeds blijft verder groeien :) En je zal zien dat tegen de tijd dat je gaat bouwen er weer honderd-en-een dingen zijn gewijzigd ;)

Die aansluiting waar Kar het over heeft is inderdaad ook nog een optie. Dat heb je hier in Rotterdam ook.

Christoph

  • Offline Offline
  • Berichten: 3055
    • Zwetdorf in model
Re: h0 trambaanplan NIET DEFINITIEF, tweede baan
« Reactie #40 Gepost op: 09 september 2018, 10:39:20 »
Let nog even op de hoogbouw, die je gepland hebt bij het keerspoor voor de tram.
Als de tram om wat voor reden achter dit gebouw blijft staan, kun je er dan nog bij om hem daar weg te halen?

Groeten,

Christoph

ov_079

  • Offline Offline
  • Berichten: 34
Re: h0 trambaanplan NIET DEFINITIEF, tweede baan
« Reactie #41 Gepost op: 09 september 2018, 11:17:53 »
rondje_H0,

zoals je eerder had kunnen lezen, mijn baan heeft meer een beetje een Haags thema. Maar sowiezo denk ik dat ik dat wel ga doen ja.

Met vriendelijke groet,
Kent
« Laatst bewerkt op: 09 september 2018, 11:22:40 door gfr001 »

ov_079

  • Offline Offline
  • Berichten: 34
Re: h0 trambaanplan NIET DEFINITIEF, tweede baan
« Reactie #42 Gepost op: 09 september 2018, 11:21:22 »
Christoph,

eh, met de RegioCitadis en Avenio lukt het nog wel (die zijn lang dus je kunt er nog wel bij) maar met korte trams, tja. dat word met een latje ofzo duwen over de gebouwen heen........


Met vriendelijke groet,
Kent

ov_079

  • Offline Offline
  • Berichten: 34
Re: h0 trambaanplan NIET DEFINITIEF, tweede baan
« Reactie #43 Gepost op: 09 september 2018, 11:31:06 »
Versie mét de nieuwe aansluiting:




nu twee 3-weg-wissels achter elkaar  (y) (y) (y) (y) (y) (y) ;D ;D ;D ;D ??? ???

ov_079

  • Offline Offline
  • Berichten: 34
Re: h0 trambaanplan NIET DEFINITIEF, tweede baan
« Reactie #44 Gepost op: 09 september 2018, 11:38:15 »
Moet nog even zeggen dat mijn idee voor de passagierstreinen is dat als ze rechtsonderin vertrekken en ze rijden naar de industriehalte, dan kunnen ze daarna gewoon tot aan de muur doorrijden en zicht daar achter de grote fabriek verbergen voor zo'n 20 schaalminuten en dan weer de route terugrijden, waardoor het lijkt alsof dat gewoon de volgende trein is.


Met vriendelijke groet,
Kent