Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Wim Vink
Vandaag om 19:17:44
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Ronald69
Vandaag om 18:54:11
Wegfrezen ballastgewicht t.b.v. ruimte voor decoder door Herb73
Vandaag om 18:51:26
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 18:03:55
Heeft de nieuwe oplage reeks 55 van B-models verbeterde aandrijving ? door Benelux795
Vandaag om 18:03:23
Trix DXI van DC naar AC door Robert vh Prutsert
Vandaag om 18:02:14
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
Vandaag om 17:59:18
Cornfield Junction / Boulder Crossing - Afsluiten Topic door Frank 123
Vandaag om 17:45:38
Rocrail terugstel tijd wissels door AlbertG
Vandaag om 17:37:43
Een secundair lijntje in de Puy de Dome en de (Haute) Loire anno 1968 door Wim Vink
Vandaag om 17:24:50
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 17:22:20
Rheinburg, TP V/VI door Wim Vink
Vandaag om 17:13:46
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 17:12:55
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Dave.......
Vandaag om 16:37:20
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Erwin 054
Vandaag om 16:29:08
Artitec goederenwagen door henk
Vandaag om 16:17:39
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door janw
Vandaag om 15:50:32
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Wim Vink
Vandaag om 15:42:58
De Projecten van RetroJack door Wim Vink
Vandaag om 15:38:28
365 "Het is weekend foto's" door Wim Vink
Vandaag om 15:34:59
Lenz 66 001 (artnr 30200) zit vast door wob
Vandaag om 15:16:14
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 15:03:35
Roco N.S.diesel elektrische loc 2400 door Tedo
Vandaag om 15:03:08
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door aad52
Vandaag om 14:25:29
Heimwee naar de NFLS (Noord-Friesche Locaalspoorweg-Maatschappij) door daempfer
Vandaag om 13:54:15
Module vliegveld Jan van Mourik door Wim Vink
Vandaag om 13:50:14
Bouw van OCCRE G10 in CIWL livrei in spoor 1 door Sven VG
Vandaag om 13:10:29
Veevervoer ss/ ns door Edsko Hekman
Vandaag om 12:32:22
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 12:31:48
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 12:08:59
  

Auteur Topic: Met de Buffel haalt NS zijn laatste diesel van het spoor  (gelezen 4448 keer)

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 26738
    • Pagina van klaas
Re: Met de Buffel haalt NS zijn laatste diesel van het spoor
« Reactie #15 Gepost op: 30 August 2018, 09:57:26 »
Nog een citaat uit het eerstgenoemde persbericht: 

De NS heeft de meeste DM90's verkocht aan het Roemeense bedrijf Ferotrans. De voertuigen gaan daar rijden als intercity van het noorden van het land naar de hoofdstad Boekarest.

Daar vervuilen ze natuurlijk veel minder. 8)
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4385
Re: Met de Buffel haalt NS zijn laatste diesel van het spoor
« Reactie #16 Gepost op: 30 August 2018, 10:08:51 »
Praktisch gezien wel, theoretisch gezien minder belastend voor het aantal mensen... (Per M2)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4059
Re: Met de Buffel haalt NS zijn laatste diesel van het spoor
« Reactie #17 Gepost op: 30 August 2018, 11:27:17 »
Nog een citaat uit het eerstgenoemde persbericht: 

De NS heeft de meeste DM90's verkocht aan het Roemeense bedrijf Ferotrans. De voertuigen gaan daar rijden als intercity van het noorden van het land naar de hoofdstad Boekarest.

Daar vervuilen ze natuurlijk veel minder. 8)
DM90 is natuurlijk niet direct afgevoerd omdat ze vervuilen, alleen omdat ze door de tijd achterhaald zijn waardoor er geen emplooi meer is voor hoge vloer treinen (lage instap vereist) en NS die geen dieseltrajecten in hun portfolio hebben...

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8507
  • Spoor N
Re: Met de Buffel haalt NS zijn laatste diesel van het spoor
« Reactie #18 Gepost op: 30 August 2018, 12:52:53 »
Nog een citaat uit het eerstgenoemde persbericht: 

De NS heeft de meeste DM90's verkocht aan het Roemeense bedrijf Ferotrans. De voertuigen gaan daar rijden als intercity van het noorden van het land naar de hoofdstad Boekarest.

Daar vervuilen ze natuurlijk veel minder. 8)
Als ze treinen uit het jaar kruik vervangen wel.  8)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Mike 1961

  • Offline Offline
  • Berichten: 295
  • Bruggenbouwer
    • Railsoverwater
Re: Met de Buffel haalt NS zijn laatste diesel van het spoor
« Reactie #19 Gepost op: 30 August 2018, 13:01:02 »
Goed bezig om die diesel van het Nederlandse spoor te halen?
En verkocht aan Roemenië. Zooo milieuvriendelijk :(
Dat is het hypocriete van Nederland. Zogenaamd voor het milieu de diesels en kolencentrales afstoten (=verkopen) die elders net zo hard weer gebruikt gaan worden.
Met vriendelijke groeten,
Mike

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11660
    • Mijn fotoarchief
Re: Met de Buffel haalt NS zijn laatste diesel van het spoor
« Reactie #20 Gepost op: 30 August 2018, 13:07:29 »
Maar zoals hier boven al gezegd wordt, als die Nederlandse diesel gebruikt gaat worden om een veel vervuilender diesel mee te vervangen, dan heb je wel degelijk winst. Dat is niet hypocriet, dat heet "alle beetjes helpen".

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12267
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Met de Buffel haalt NS zijn laatste diesel van het spoor
« Reactie #21 Gepost op: 30 August 2018, 13:09:37 »
Voorlopig is degene die de diesels zou kopen eigenlijk niet eens instaat om zn kop boven water te houden.
Dus die verkoop kan nog wel is heeeel lang op zich laten wachten  ::)
Iemand nog een dieseltje kopen,nu kan het nog  ;D
En zoals al eerder is aangehaald,we kunnen nog altijd gapen naar 64/6500'en en wat klazen,dat dieselt nog wel effe rond  ;)
(ja ja ik weet het,t is geen raampjes trein,so what :P )
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Met de Buffel haalt NS zijn laatste diesel van het spoor
« Reactie #22 Gepost op: 30 August 2018, 13:18:26 »
Iemand nog een dieseltje kopen,nu kan het nog  ;D
Nee hoor, kan helemaal niet. Contractueel zijn de stellen verkocht. Er is helemaal niks te koop.  :P
Groeten Joop, machinist Lls

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8878
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re: Met de Buffel haalt NS zijn laatste diesel van het spoor
« Reactie #23 Gepost op: 30 August 2018, 14:00:15 »
Voorlopig is degene die de diesels zou kopen eigenlijk niet eens instaat om zn kop boven water te houden.
Bron??

cfbielok

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 5
Re: Met de Buffel haalt NS zijn laatste diesel van het spoor
« Reactie #24 Gepost op: 30 August 2018, 20:32:33 »
Ferotrans had over 2017 een omzet van euro 700 000. Met een winst van euro 430 000. Geen werknemers en al jaren geen vergunning om treinen te laten rijden. De omzet in vergelijking met het vorige jaar was 20% lager. Oh, en een schuld van euro 900 000.

https://www.feroviarul.ro/stiri-feroviare/revista-presei/director-la-cfr-marfa-si-sugativa-de-subventii-de-la-cfr-calatori

wpinkhof

  • Offline Offline
  • Berichten: 436
    • Asse-Bad / Assche-les-Bains
Re: Met de Buffel haalt NS zijn laatste diesel van het spoor
« Reactie #25 Gepost op: 30 August 2018, 22:52:11 »
Ferotrans had over 2017 een omzet van euro 700 000. Met een winst van euro 430 000. Geen werknemers en al jaren geen vergunning om treinen te laten rijden. De omzet in vergelijking met het vorige jaar was 20% lager. Oh, en een schuld van euro 900 000.

https://www.feroviarul.ro/stiri-feroviare/revista-presei/director-la-cfr-marfa-si-sugativa-de-subventii-de-la-cfr-calatori
Met zo'n winstmarge is zo'n schuld meteen weg . Zelfs als de omzet lager gaat. Waarschijnlijk fout in het artikel.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4059
Re: Met de Buffel haalt NS zijn laatste diesel van het spoor
« Reactie #26 Gepost op: 30 August 2018, 22:57:45 »
Geen werknemers in het bedrijf, maar dat wil niet zeggen dat ze er niet zijn. Die kunnen ingehuurd zijn of in een andere Bv zitten...

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12267
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Met de Buffel haalt NS zijn laatste diesel van het spoor
« Reactie #27 Gepost op: 31 August 2018, 17:19:06 »
Zelfs als ze wel via een constructie werknemers hebben,dan doe je zonder de correcte vergunningen nog erg weinig  ;)
Het is echter wel een feit dat het bedrijf niet bepaalt overloopt van het geld (schuld niet meegerekend ;) )
Het is wat off topic maar dat zelfde bedrijf heeft volgens mij in het verleden al meer van NS gekocht,maar daar staat volgens mij ook nog her en der wat van te verrotten in het (buiten)land vanwege allerlei problemen.
Echt betrouwbaar acht ik dat bedrijf dan ook niet.
Ik vraag me dan ook af of ze werkelijk alles gaan overnemen en ook werkelijk gaan inzetten  ???
Persoonlijk schat ik in dat er vast wel een stelletje over zal blijven wat misschien t.z.t. te koop is voor iemand anders.

Overigens schijnt in oktober het NSM stel weer terug naar Blerick te rijden(opslag ? ) dus dan kunnen we die "laatste" rit nog is opnieuw fotograferen  ;D
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0