Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Al mijn goede ideeën... door Karst Drenth
Vandaag om 11:42:58
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:35:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:33:00
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:27:15
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 11:03:05
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door BartvD
Vandaag om 09:32:19
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet door Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
Beekdaelen in H0 door Link
27 maart 2024, 22:17:23
Les Billards du Vivarais door Hans1963
27 maart 2024, 22:08:52
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
27 maart 2024, 21:57:24
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
27 maart 2024, 21:47:16
Lima Koploper ombouwen door Menno 1846
27 maart 2024, 21:31:51
Piko NS 2015 stroomafname probleem door brutus
27 maart 2024, 21:16:45
Zwederbaan door nighttrain1
27 maart 2024, 20:44:09
opbouw treinbaan weer opgepakt door teun van drunen
27 maart 2024, 19:21:25
PB models: koplopers (voorbespreking) door Marnit
27 maart 2024, 18:58:04
  

Auteur Topic: ProRail: het spoor begint vol te raken  (gelezen 9345 keer)

Railroadtycoon

  • ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
  • Offline Offline
  • Berichten: 1976
  • Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
    • Treinen; kijk ook eens hier......
Re: ProRail: het spoor begint vol te raken
« Reactie #60 Gepost op: 23 augustus 2018, 11:58:46 »
Stel studenten OV geldig pas vanaf 10:00 en het onderwijs mag niet voor 10:00 beginnen hoeveel reizigers scheelt dat op het spoor?

We hebben tegenwoordig Skype ed. Studenten kunnen (net als de overheid van het bedrijfsleven vraagt) best meer 'thuis' werken (in dit geval college volgen). Techniek is er voor en zij volgen echt niet elke dag practicums of soortgelijke zaken waardoor fysieke aanwezigheid bij een college noodzakelijk is.
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....

Mario Dln

  • Offline Offline
  • Berichten: 34
Re: ProRail: het spoor begint vol te raken
« Reactie #61 Gepost op: 23 augustus 2018, 13:18:23 »
Mwoah.. Studenten, scholieren en forensen weten tenminste hoe ze in en uit moeten stappen. De pensionado's en koopjesjagers met hun dal-/voordeel-/actie-/combi-/kortingkaarten staan tussen 9:00 en 9:30 allemaal bij één deur te dreutelen. En maar zeuren dat de overstap vervolgens zo krap is.

Ronald69

  • Offline Offline
  • Berichten: 2202
  • Duitsland TP III
Re: ProRail: het spoor begint vol te raken
« Reactie #62 Gepost op: 23 augustus 2018, 13:44:13 »
Ik vind ook dat wij van de 9 tot 5 mentaliteit af moeten maar dat gaat nooit gebeuren. Want; de beide ouders werken allebei fulltime omdat anders de hypotheek kan worden bekostigd; kinderen moeten!? naar voorschoolse opvang, kinderdagverblijf of school gebracht worden. Vervolgens haasten om de bus, tram, metro of trein te halen(kinderen schoten niet op, bla bla druk, druk enzo..... Na het werk het omgekeerde. O ja, er moeten nog boodschappen gehaald worden?? want in het weekend zijn we druk met de kinderen want daar hebben we door de week geen tijd voor en zij moeten!!! minimaal naar 3 sportclubs o.i.d. Vandaar dat dit soort figuren compleet door het lint gaan als hun trein iets te laat is of de trein vol is. Wijs je hun op het feit dat er 15 min. later weer een trein gaat(staat nota bene tegenover) die nog leeg is zitten ze je stom aan te kijken want ik sta hier goed en moet op tijd daar of daar zijn. Vervolgens wel gaan klagen dat er geen zitplaats is. Bovenstaand relaas maak ik dagelijks mee als Hc.......


Mwoah.. Studenten, scholieren en forensen weten tenminste hoe ze in en uit moeten stappen. De pensionado's en koopjesjagers met hun dal-/voordeel-/actie-/combi-/kortingkaarten staan tussen 9:00 en 9:30 allemaal bij één deur te dreutelen. En maar zeuren dat de overstap vervolgens zo krap is.

Als er 1 groep is dat schofterig gedrag vertoond zijn dat de eerste 3 in jouw verhaal. Pensionado's en koopjesjagers zijn vaak incidentele reizigers en weten het niet zo goed. En dan heb ik het niet over de groep asociale forensen die moeten te menen dat zij met hun vouwfiets over het perron mogen fietsen want IK MOET mijn trein halen. Die mogen van mij afstappen en het hele stuk weer teruglopen van waar zij vandaan kwamen. En ja, helaas pindakaas weg trein.
O, en dan nog iets. Dat de treinen zo vol zitten is niet de schuld van NS maar het kabinet. NS had aangegeven dat de studenten OVCP moest worden omgezet in een trajectkaart om zo ruimte te scheppen voor de forens. Studenten organisaties huilen want de arme student kon dan niet meer met het OV naar hun bijbaantje???? Ja, tuurlijk. Daarom zitten de treinen na 10en vol met studenten die terugkomen van hun bijbaan met tassen van div. modezaken e.d.
Dus kabinet zegt foei NS en vervolgens krijgen 200.000 MBO studenten ook zo'n kaart want ja, student is student.

Grt, Ronald.
« Laatst bewerkt op: 23 augustus 2018, 13:52:00 door Ronald69 »
Grt, Ronald.

Mario Dln

  • Offline Offline
  • Berichten: 34
Re: ProRail: het spoor begint vol te raken
« Reactie #63 Gepost op: 23 augustus 2018, 14:19:18 »
Aha. Dan is dat waarschijnlijk een verschil in beleving tussen een hoofdconducteur en een machinist-op-treintjes-met-éénmansbediening. Ik rij liever met studenten, scholieren en forensen.  ;) (En uiteraard alle reizigers die een beetje weten hoe het werkt in en rond de trein, da's wellicht een betere omschrijving ;D)
« Laatst bewerkt op: 23 augustus 2018, 14:34:43 door Mario Meijerink »

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25180
    • Pagina van klaas
Re: ProRail: het spoor begint vol te raken
« Reactie #64 Gepost op: 23 augustus 2018, 14:29:20 »
Of het nou studenten, forensen of ouden van dagen zijn, ze maken allemaal dezelfde fout. Als de trein is gestopt gaan ze op het perron met z'n allen op een kluitje voor de deur staan, zodat de uitstappers maar moeten zien hoe ze weg komen. Zo bang zijn ze dat ze geen zitplaats kunnen bemachtigen.

Het gekste wat ik heb meegemaakt was toen ik met mijn fiets voor de avondspits wilde uitstappen. Ik stond met mijn voorwiel op het perron en mijn achterwiel nog in de trein. Er kon niemand naar binnen omdat ik met mijn fiets de doorgang versperde, maar zelf kon ik ook niet verder omdat er niemand opzij ging. Zo hebben we ongeveer een halve minuut in patstelling gestaan. Totdat ik zei: als jullie naar binnen willen zal je toch echt even uit de weg moeten.

Ronald69

  • Offline Offline
  • Berichten: 2202
  • Duitsland TP III
Re: ProRail: het spoor begint vol te raken
« Reactie #65 Gepost op: 23 augustus 2018, 14:31:10 »
Inderdaad, 10- 12 bakken VIRM of DDZ in de spits op Den haag Centraal, Amsterdam, Utrecht, Amersfoort, Zwolle enz... is een hele andere beleving dan een Spurt in het noorden of oosten van het land met hooguit 2 stellen. ;)

Grt, Ronald.
Grt, Ronald.

Ronald69

  • Offline Offline
  • Berichten: 2202
  • Duitsland TP III
Re: ProRail: het spoor begint vol te raken
« Reactie #66 Gepost op: 23 augustus 2018, 14:39:46 »
Klaas, ik zou dat geen fout noemen maar schofterig gedrag. Maak het dagelijks mee dus ik weet waar ik het over heb. Scheelt dat ik een redelijk postuur heb en vaak als eerste bij de deur sta dus waagt niemand het om langs mij naar binnen te glippen. Doet diegene dat wel gaat deze d.m.v. woord en gebaar weer terug naar buiten en achteraan aansluiten a.u.b.
Ook diegene die na het fluiten waagt om in te stappen komt er niet langs, er is nog steeds de campagne "na fluiten niet meer instappen." Door een bijna dichte deur bij mij naar binnen wurmen/wringen krijgt met een(op fatsoenlijke manier en zonder enge ziektes) scheldkanonnade te maken. Met andere woorden, of ie levensmoe is............

Grt, Ronald.
Grt, Ronald.

tinus

  • Offline Offline
  • Berichten: 1537
Re: ProRail: het spoor begint vol te raken
« Reactie #67 Gepost op: 23 augustus 2018, 15:12:19 »
Mag dan schofterig gedrag zijn, wat ik ook niet waardeer.  Maar wordt ook wel in de hand gewerkt door ns zelf. Te weinig zitplaatsen (2de klas) en dan opgepropt op een balkon is ook niet van deze tijd.

Tinus

Ronald69

  • Offline Offline
  • Berichten: 2202
  • Duitsland TP III
Re: ProRail: het spoor begint vol te raken
« Reactie #68 Gepost op: 23 augustus 2018, 15:16:44 »
Tinus,

Zie mijn bovenstaande betoog. Overigens zitten we op een heleboel trajecten aan de max. wat betreft baklengtes.
En valt het kabinet iets te verwijten en niet de NS.


Grt, Ronald.
« Laatst bewerkt op: 23 augustus 2018, 15:25:23 door Ronald69 »
Grt, Ronald.

Edwin2121992

  • Offline Offline
  • Berichten: 856
Re: ProRail: het spoor begint vol te raken
« Reactie #69 Gepost op: 23 augustus 2018, 18:00:40 »
Ook als er 1 reiziger uit moet en er 3 in willen staan die drie meestal pal voor de deur, heeft niks met drukte te maken, meer met dat mensen het blijkbaar gewoon echt niet snappen...

Groeten Edwin.

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 7805
Re: ProRail: het spoor begint vol te raken
« Reactie #70 Gepost op: 23 augustus 2018, 19:10:48 »
Precies.
Als zo'n iemand toevallig voor mijn neus de doorgang verspert krijgt die nou net "per ongeluk" een paar werkschoenen (met inhoud  ;D ) op zijn tenen of laat ik dan net mijn rugzak goed omhangen (duiken maar).
Als ze het niet willen snappen valt het kwartje dan misschien wel.
De tijd van netjes vragen is al lang (heel lang) voorbij  :angel:
Gr.
Eric

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4387
Re: ProRail: het spoor begint vol te raken
« Reactie #71 Gepost op: 23 augustus 2018, 19:28:51 »
Maar we wijken nu wel af van het oorspronkelijke onderwerp, over ProRail en de 'volle' sporen.

Over het gedrag van mensen bij in- of uitstappen kunnen we uren praten en zeuren, maar het hoort niet thuis in dit draadje. Is wel leuk voor op verjaardagen of zo.

Vriendelijk verzoek weer terug te gaan naar het onderwerp waar het allemaal mee begon.

Gr, Bert
Team forummoderatoren