GPS alleen is nogal inaccuraat en relatief sloom. Met een internetverbinding die virtual basestations aan je GPS-data toevoegt gaat de nauwkeurigheid enorm omhoog, maar de betrouwbaarheid van je systeem fors omlaag, immers, weer een dataverbinding erbij.
Het punt is vooral dat het spoor 25% drukker is dan ca 25 jaar geleden.En dat uitbreiding van het spoor erg lastig wordt in dit overvolle kikkerlandje. Of erg duur.
betere remmen (magneten zoals trams)
Ik lees hier veel commentaar op DSSU. Het idee van DSSU is dat er juist meer treinen door Utrecht heen kunnen, omdat treinen sneller in- en uit Utrecht kunnen rijden. Daardoor is sneller het perronspoor vrij voor de volgende trein.
Daarvoor hoeven geen wissels weg, alleen moeten de doorgaande routes wissels hebben voor 60/80 km/u. Dan kan je en snel binnenkomen en bij verstoringen de treinen op andere sporen binnen nemen. Treinen tussen Den Bosch en Utrecht opheffen omdat er een verstoring is tussen Utrecht en Amsterdam is natuurlijk belachelijk.
En nou hoor ik op het journaal dat ze s 'nachts ook een probleem gaan krijgen met overvolle tuinen en dus (tzt) langs perrons willen gaan afstellen?!?!Wordt het niet eens hoog tijd dat NSReizigers gewoon 24/7 gaat rijden, hoeft er ook niet zoveel de tuin in.Heb ik ook niet meer het probleem dat ik een halve nacht op Schiphol hoef te slapen voor mijn vlucht aan de rand van de nacht of bij een vertraagde vlucht terug bij mijn dochter in den Bosch moet slapen omdat ik thuis niet haal met de trein.Gefrustreerde Carel.
@ Railroadtycoon: Zolang reizigers niet geïnformeerd worden, kunnen de poortjes een probleem worden ja. Maar net zoals bij de invoering in de Amsterdamse metro, waar het personeel maar bleef schreeuwen dat je niet hoefde te wachten tot het poortje weer gesloten was, wordt ook bij NS nog altijd niets verteld over in- danwel uitchecken terwijl het poortje nog geopend is.Dan krijg je inderdaad opstoppingen.
Met nog een extra trein is dat gemiddeld iedere vijf minuten een trein, bij vliegtuigen mag er kennelijk twee minuten tussen zitten. Misschien dat daar nog wat ruimte gewonnen kan worden.En Amsterdam - Eindhoven is viersporig dus eigenlijk is het één trein per tien minuten, maar laten we het Prorail niet te moeilijk maken.