Dank je Robert voor je leuke commentaar. Overigens heb ik de lantaarns zelf aangezet met koper kleur en ook de treden op de lok en tender aan de bovenzijdevan een likje zwarte verf voorzien.Op de foto's van de vorige bladzijde zie je ook dat de lantaarns gewoon zwart zijn.Het maakt de dame net even wat levendiger. Kees.
Wat nog wel even een dingetje is , wat hangen we achter deze Br 02 ?Aangezien de dame begin DRG is, zal er nog niet veel aan rijtuigen zijn aangepast aan het nieuwe tijdperk.Het lijkt er dus op dat ik er Pruisische rijtuigen achter moet gaan hangen, of in ieder geval periode 1.Suggesties zijn natuurlijk altijd welkom. Kees.
Dit is ten delen waar Robert.Het was ook min of meer de bedoeling dat de 02 de S 3/6 zou gaan vervangen.De S 3/6 was een delicate stoomlok en het personeel hier op wist ook hoe zij met haar om moesten gaan.Vaak werden de 4 cilinder compound machines kapot gereden door personeel die niet wisten hoe zij met zo een stomer om moesten gaan.Niet alleen was de 02 in het nadeel door lichter drijfwerk, ook constructie fouten deden de lok geen goed.Sterker nog : de firma Maffei zij al tijdens het zien van de tekeningen dat het een mislukking zou worden.Zo zouden de doorstroom pijpen tussen de hoge en lage druk cilinders te klein zijn van diameter waardoor de buitenste cilinders nietoptimaal van stoom zouden worden voorzien.Hierdoor nam het vermogen wat de lok kon leveren af.Desondanks blijft het voor mij een van de mooist gebouwde stomers in het DRG tijdperk en heb ik een zwak voor deze lok. Br 02 001.Brawa by Kees Borgers, on FlickrKees.