Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onvoldoende trekkracht, loc verzwaren? door grossraumwagen
Vandaag om 12:43:35
NS-seinen bij en in een splitsingsstation door Duikeend
Vandaag om 12:41:53
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
Vandaag om 12:33:20
maatvoering AKI door Klaas Zondervan
Vandaag om 12:28:03
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door Jelmer
Vandaag om 12:23:00
23 augustus modelspoorbeurs Houten door CHH
Vandaag om 11:50:19
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 10:11:02
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door Jelmer
Vandaag om 09:20:08
Eyro Interlaken door Bas, Dordrecht
Vandaag om 08:52:15
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 08:19:23
MiWuLa door Bor de Wolf
21 August 2025, 23:44:01
Shapeways failliet, maar NL tak maakt doorstart door Sven
21 August 2025, 23:24:08
Roco ns 309 ac>dc door hmmglaser
21 August 2025, 23:06:07
Stalen rijtuigen van NS door FRIE
21 August 2025, 23:03:50
br 041 334-4 Fleischmann H0 door saskia
21 August 2025, 22:53:42
Da's Daz 2 door Huup
21 August 2025, 21:15:31
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door ES44C4
21 August 2025, 20:47:21
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jos_1972
21 August 2025, 20:01:45
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Martin Domburg
21 August 2025, 19:49:57
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
21 August 2025, 18:56:25
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald Halma
21 August 2025, 18:41:26
Trafo regelaar hulp door FraWi
21 August 2025, 18:38:14
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
21 August 2025, 17:12:28
RhB H0m, Albulisch door Sylvester
21 August 2025, 17:00:00
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door tijgernootje
21 August 2025, 16:27:43
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door GD
21 August 2025, 16:12:18
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
21 August 2025, 15:22:53
De Projecten van RetroJack door tijgernootje
21 August 2025, 15:22:03
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
21 August 2025, 15:21:57
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
21 August 2025, 14:48:22
  

Auteur Topic: Heen, En en Weer  (gelezen 193596 keer)

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #330 Gepost op: 14 April 2020, 21:46:52 »
Fraai!

bask185

  • Offline Offline
  • Berichten: 5009
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #331 Gepost op: 15 April 2020, 14:19:30 »
interieur maken voor mijn station, staat nu ook op m'n todo list  :police:
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8581
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #332 Gepost op: 15 April 2020, 15:40:10 »
Is leuk werk. 🙂

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8581
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #333 Gepost op: 17 April 2020, 16:33:15 »
Beetje aan t welbergen....


Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8581
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #334 Gepost op: 17 April 2020, 16:47:19 »
Nadien.



Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8581
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #335 Gepost op: 22 April 2020, 18:35:26 »
Het oude inrijsein van Kpn gerepareerd en opgesteld als aftakker bij Wra.



Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8343
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #336 Gepost op: 22 April 2020, 18:39:34 »
Ik blijf het fantastisch vinden. Had de bouw van het station merkwaardig genoeg gemist. Wat een prachtig bouwwerkje is dat aan het worden. Ik vind het ook leuk dat je gewoon bezig blijft en nieuw werk blijft maken en tonen.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8581
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #337 Gepost op: 22 April 2020, 18:52:49 »
Sven, waarom zou ik dat niet doen? Het is leuk en ontspannend werk. Ik kan het gebruiken 😉

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8581
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #338 Gepost op: 23 April 2020, 22:19:46 »
Het interieur geschilderd. Morgen her en der nog wat corrigeren, de schoorsteen voegen etcetera.
En nadenken over de inrichting van het plaatskaartenkantoor, en de inrichting van 2e en 3e klasse wachtkamers. Waar zat het onderscheid? Aja, ook nog potkachels maken en bepalen waar welke verlichting komt. Hanglampen? En hoe zag dat er dan uit?


Wachtkamer 3e klasse en stationshal



Plaatskaartenkantoor en wachtkamer1e en 2e klasse
« Laatst bewerkt op: 23 April 2020, 22:23:01 door DE-II »

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8581
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #339 Gepost op: 05 May 2020, 21:45:53 »
Vandaag de afspanmasten op Heen neergezet. Met de bestelling van deze masten kwamen ook de laatste bovenleidingmastn voor IJmc binnen. Dat biedt perspectief!


De masten worden vastgeschroefd van onder de baan.


Borgring, zodat de boel straks goed vastzit.


Moer borgen, bout draaien en tegelijkertijd een foto maken..... het kan.


Staat. De rechter mast is een homemade H-profiel gemaakt uit twee U-profielen. Geborgd in het hout van de onderbouw en afgezekerd met houtlijm

Het begin van de bovenleiding is er. de eerste sectie loopt van hier naar net voorbij het Engels wissel, waar wederom afspanmasten worden geplaatst. De afspanning van de bovenleiding vindt plaats als bij fremo, dus met gewicht onder de baan. Op Heen komen nog twee driespoors portalen.
Boven de rest van het traject komen of dubbelspoors of enkelspoorportalen. Ik ben er nog niet uit.
Eén en ander hangt ook af van het verleggen van de trambaan. Het krappe boogje bij Heen, zie een paar foto's terug, bevalt me niet. Het tramspoor wordt dus verlegd, het baanwachtershuis verplaatst en een haltegebouw toegevoegd voor de tramhalte En.

Nooit klaar, die man. ;)
« Laatst bewerkt op: 05 May 2020, 21:48:09 door DE-II »

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8581
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #340 Gepost op: 07 May 2020, 10:32:07 »
Ondertussen rangeert de 614 met een paar karretjes op Weer.


hervé

  • Offline Offline
  • Berichten: 1444
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #341 Gepost op: 07 May 2020, 22:12:56 »
Goeienavond,

Je kan eventueel dat overbodige zwarte driehoekje (met de punt naar beneden) onder het onderstel van die open wagen 
(type Breslau) wegknippen.    Een Breslau heeft reeds een deurschoorwerk (Türsprengwerk) en dan is er geen chassis-spanwerk.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8581
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #342 Gepost op: 07 May 2020, 22:38:39 »
Dank. Ben niet zo op de hoogte van die dingen. Vond het op zicht al wel tamelijk overbodig. 😀

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8581
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #343 Gepost op: 10 May 2020, 16:47:22 »
Na de afspanmasten het eerste protaal gemaakt.


Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8581
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Heen, En en Weer
« Reactie #344 Gepost op: 10 May 2020, 16:55:57 »
Het bepalen van de plek van portalen en palen gebeurt met draad en spelden. Op het filmpje is de rijdraad verbeeld met garen, op de plek van de spelden komt portaal of paal.

trajekt