Doel:€250.00
Donaties:€197.50

Per saldo:€-52.50

Steun ons nu!
Actie: steun €2.50 via de Wim Vink kalender 2021!

Laatst bijgewerkt
op 18-09-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wielstel draaiend vastzetten? door Te 2/2
Vandaag om 23:39:10
Polarisatie ofwel keerlus schakeling met een sectie en lichtsluis door Te 2/2
Vandaag om 23:28:47
Van Biervliet 2552 blijft staan met draaiende motor. door Jeroen Water
Vandaag om 23:28:16
Zelfbouw rails en wissels H0, waar te beginnen door laurent
Vandaag om 23:12:13
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door iarnrod
Vandaag om 23:11:18
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door barry1972
Vandaag om 23:07:24
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 23:04:05
Zoekplaatje NS 3726 door Gert Arkema
Vandaag om 22:54:28
Tillig DDR DR Bme 2de klasse rijtuig type Y/B 70 H0 door stefan88
Vandaag om 22:52:24
Draaistelwagens en Wielstelwagens door Freek Jonkers
Vandaag om 22:50:11
Projekt 083-338 door Falkenberg
Vandaag om 22:28:08
Welke manier van handbediening op wissels? door Klaas Zondervan
Vandaag om 22:26:03
Hoch über dem Fluss Albula (Project 0m, iets heel anders: Rhätische Bahn) door arnout
Vandaag om 22:24:20
Een kleine baan in een grote schaal: Laden en lossen in 1:22.5 door NS1220
Vandaag om 22:16:05
BNLS-module: "Grasland" door Edsko Hekman
Vandaag om 22:06:07
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 21:47:29
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Floris
Vandaag om 21:33:22
Pimp my Hippel door De eerste Ivo
Vandaag om 21:06:53
Baanbouw Frycio; eindelijk ruimte door Frycio82
Vandaag om 21:02:26
Roco Vectron DC voorzien van schijnwerpers en cabineverlichting door MattieGraafschap
Vandaag om 20:47:24
NS 5500 / HSM 700 spoor 0 / 1 door FritsT
Vandaag om 20:41:58
Bouwproject Zolderspoorbaan DB epoche III Hoofdstation met zijlijn door Frank 123
Vandaag om 20:18:13
Zimo sounddecoder, instellen maximum snelheid door VAM65
Vandaag om 20:06:23
De bouw van een modulebaan met Nederlands Landschap door phdirk
Vandaag om 19:47:12
Uitlezen decoder met Twin-Center door lokmuis
Vandaag om 19:41:50
Crafftiq start met de ontwikkeling en productie van modeltreinen door ronald1956
Vandaag om 19:22:45
NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen door EN446
Vandaag om 19:07:16
Bad Harzwald een fictieve havenbaan in spoor 0 door BartvD
Vandaag om 18:18:24
SSN Mitropa rijtuig van Tillig HO door henk
Vandaag om 17:31:42
Beginner door 72sonett
Vandaag om 17:19:40
  

Auteur Topic: Tramstraat in Waterland in H0m  (gelezen 4275 keer)

WeKra

  • Offline Offline
  • Berichten: 1301
  • Trams, trams en nog eens trams!
    • Facebook
Re: Tramstraat in Waterland in H0m
« Reactie #15 Gepost op: 22 juni 2018, 18:09:28 »
Volger +1
Trambestuurder PCC, GTL8, Hoftrammm & Avenio bij de HTM. Check ook mijn Facebook

JanHdH

  • Offline Offline
  • Berichten: 465
  • RTM en Furka-Oberalp Bahn in 0m, NS jaren '20 in 0
Re: Tramstraat in Waterland in H0m
« Reactie #16 Gepost op: 22 juni 2018, 18:59:40 »
Heel goed plan,Sven!Zo'n rijtje huizen is een mooie begrenzing van het blikveld.Door de bogen kan je ook erg mooi tussen de huizen kijken.Persoonlijk vind ik een rij huizen de mooiste afgrenzing van een modelbaan.Ik heb er dan ook zelf eveneens voor gekozen bij mijn modules van Brouwershaven en wil later ook iets dergelijks gaan maken van de Amsterdamse Vrolikstraat.

Succes met bouwen!

Vriendelijke groeten,

Jan den Haan

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 6535
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: Tramstraat in Waterland in H0m
« Reactie #17 Gepost op: 22 juni 2018, 19:25:46 »
Over de poten ben ik nog aan het nadenken. Ik denk aan een omgekeerde Pi (π).
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Tulpendaal

  • Offline Offline
  • Berichten: 3238
  • Westlandbaan-Delft
    • DELFT
Re: Tramstraat in Waterland in H0m
« Reactie #18 Gepost op: 02 juli 2018, 06:17:55 »
 (y)

Gerard van de Weijer

  • Offline Offline
  • Berichten: 237
Re: Tramstraat in Waterland in H0m
« Reactie #19 Gepost op: 02 juli 2018, 07:36:34 »
Neem eens contact op met Gerbrand Haans, die heeft een goed uitgewerkt plan voor poten.

Hugo Baart

  • Offline Offline
  • Berichten: 235
  • Hugo Baart
Re: Tramstraat in Waterland in H0m
« Reactie #20 Gepost op: 15 augustus 2018, 21:42:20 »
Sven ik ben wellicht wat laat met reageren.
Even nog over de gebruikte lijm.
Als je bang bent om witte houtlijm te gebruiken, ik zelf lijm er alles mee, kan je ook gebruik maken van constructielijm.
Dat is geen 2 componenten maar komt uit een flesje, Bison of Patex. Heb je ook geen last van te veel aanmaken.
Werk wel met handschoenen wat je krijgt het spul niet van je vingers af. Je vingers worden zwart en dat moet er gewoon af slijten.
Hugo

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 6535
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: Tramstraat in Waterland in H0m
« Reactie #21 Gepost op: 15 augustus 2018, 21:43:35 »
Ik zal er eens naar kijken, Hugo. Klinkt interessant.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4289
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: Tramstraat in Waterland in H0m
« Reactie #22 Gepost op: 15 augustus 2018, 21:46:07 »
Pas op met die lijm.

Heb er een keer op school een werkstuk mee aan de werkbank gelijmd. Was nog een pittige klus om de volgende dag los te krijgen  ;D

En je krijgt er hele mooie zwarte vingers van ja.

Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

DE-II

  • Offline Offline
  • Berichten: 4170
Re: Tramstraat in Waterland in H0m
« Reactie #23 Gepost op: 16 augustus 2018, 09:54:47 »
Voor stoom èn tram een splitsing de oplossing? Een zijstraat als het ware?
Leuk plan trouwens, Sven!

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 6535
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: Tramstraat in Waterland in H0m
« Reactie #24 Gepost op: 16 augustus 2018, 10:08:01 »
Het hout zit nog in het plastic. Ben nog aan het bekijken hoe ik de modules het best aan elkaar kan bevestigen. Beter eerst de bevestiging klaar hebben voordat de modules in elkaar geplakt gaan worden. Gewoon twee gaten met twee bouten waarschijnlijk.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

DE-II

  • Offline Offline
  • Berichten: 4170
Re: Tramstraat in Waterland in H0m
« Reactie #25 Gepost op: 16 augustus 2018, 10:29:36 »
Voor poten zijn er ook simpele oplossingen. Ywee dunne balkjes met twee plankjes overdwars. Op het bovenste plankje rust de kopse kant van de modulebak. Onder de balkjes stelvoetjes, onder de bakjes wat klosjes bij de hoeken zodat je de balkjes kunt insteken en je bent klaar. Idee van Hans Bolt.
« Laatst bewerkt op: 16 augustus 2018, 10:31:07 door DE-II »

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 6535
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: Tramstraat in Waterland in H0m
« Reactie #26 Gepost op: 16 augustus 2018, 10:30:57 »
Is wel een goed plan. Met kleine pootjes kan ik het gewoon op een tafel zetten en blijft het mobiel.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

DE-II

  • Offline Offline
  • Berichten: 4170
Re: Tramstraat in Waterland in H0m
« Reactie #27 Gepost op: 16 augustus 2018, 10:32:05 »
Ja, dat kan dan ook nog s. Ik denk dan gelijk aan klappoten, maar dat is mijn fantasie die met me op hol gaat ;-)

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 6535
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: Tramstraat in Waterland in H0m
« Reactie #28 Gepost op: 16 augustus 2018, 10:36:59 »
Het geheel moet stapelbaar blijven. Maar ik zal klappootjes aan de binnenzijde overwegen.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Hugo Baart

  • Offline Offline
  • Berichten: 235
  • Hugo Baart
Re: Tramstraat in Waterland in H0m
« Reactie #29 Gepost op: 16 augustus 2018, 22:29:33 »
Hallo Sven,
Mijn ervaring leert dat de gaten iets groter moeten worden geboord dan de boutdikte. Voor een bout van 8 mm een gat van 8,5 mm boren.
Helaas hout werkt t.g.v. temperatuur en vocht en als het gat thuis goed blijkt te passen kan het op een tentoonstelling plotseling klemmen en krijg je de bout niet door het gat.
Met een over gedimensioneerd gat heb je ook de mogelijkheid je rails bij de overgangen netjes op elkaar te passen.
Zo maar een tip waar je iets mee kan doen.