Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

W.V. Kalender 2026 door Wim Vink
Vandaag om 23:19:18
Sluitseinlamp DB, kan iemand werking uitleggen? door Nijboer
Vandaag om 23:14:28
Raadplaatje door eemstede
Vandaag om 23:04:07
Duits transport, waar in NL? door R1954
Vandaag om 22:51:30
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Klaas Zondervan
Vandaag om 22:47:44
De Projecten van RetroJack door Wim Vink
Vandaag om 22:32:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 22:25:07
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
Vandaag om 21:57:25
Bahnstrecke 5867 door einte
Vandaag om 21:28:31
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:56:41
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Ronald69
Vandaag om 20:51:02
Camp 3 door Lucien
Vandaag om 20:35:09
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 20:34:37
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door rbroerse
Vandaag om 20:33:37
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 20:25:50
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 20:24:26
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door basjuh1981
Vandaag om 20:00:37
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Huup
Vandaag om 19:51:02
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:46:28
VAM containerwagens spoor-0 door FritsT
Vandaag om 19:23:06
ACME 2024 met NS ICNG! door Teoalessandro
Vandaag om 19:15:01
BrauWelt, fantasiebaan in H0 door Overet
Vandaag om 19:12:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Syb030
Vandaag om 19:00:28
TurnControl: aansluiting verwijderen door Eenerspoor
Vandaag om 18:29:58
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Huup
Vandaag om 18:29:26
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:28:00
Märklin 2025 door borotof
Vandaag om 17:19:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:19:12
MTB DP1 DCC aansluiten op C railwissel door bellejt
Vandaag om 16:53:03
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 15:51:34
  

Auteur Topic: Roco 1100 met botsneus  (gelezen 223180 keer)

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #645 Gepost op: 21 November 2008, 12:34:47 »
eindcontrole, niet verkrijgbare (standaard) onderdelen....  Kom op Roco!

En waar blijven de locs die je als koper afkeurt? Terug naar de fabriek? In de vuilnisbak? Nee, dacht het toch niet.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #646 Gepost op: 21 November 2008, 14:03:18 »
eigenlijk denk ik dat het wel past. Zoveel is er niet veranderd, die nieuwe motor is niet echt anders van formaat dan die kraakmotor.

Daar kon je wel eens mee de mist ingaan... de eerste versie met veertjes ed had een ander frameblok. Dat is later aangepast (grotere open ruimte in het midden) om ook voor vliegwiel ruimte te houden. Net als bij oa de 2200, waar bij de latere modellen een deel van de hoge zijribben waar de printen opgeschroefd zitten werden ingekort.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Esperopt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2226
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #647 Gepost op: 22 November 2008, 01:21:27 »
Nog maar een keer het geluid getest. Bijgaand een filmpje zonder beeld (het is donker) waar de 1103 (botsneus), 1113, 1112 en Trix 1144 voorbij komen. Zelf vind ik de test niet helemaal betrouwbaar. Bij langzaam rijden bv maken de 1113/12 veel minder geluid dan de overige 2 loc's. Maar oordeelt u zelf:

http://www.youtube.com/watch?v=hdsOA41VOBU

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #648 Gepost op: 22 November 2008, 10:44:47 »
....En waar blijven de locs die je als koper afkeurt? Terug naar de fabriek? In de vuilnisbak? Nee, dacht het toch niet.
Daar zou ik maar niet te zeker van zijn.
De modellen die via de importeur terug komen naar de fabriek worden echt niet gerepareerd. De kosten die daar bij komen kijken zullen ongetwijfeld hoger zijn dan gewoon een nieuwe loc.
Ga maar na ; Een 1100 kost 139 euro.
Maar dat is natuurlijk niet het bedrag dat Roco er voor krijgt.
Ik weet niet de getallen dus wat nu volgt is speculaas, het is dan ook alleen maar bedoeld als voorbeeld.
Stel dat de productiekosten voor een 1100 is 50 euro.
Bij reparatie moet een loc naar een speciale afdeling voor reparatie.
Daar moet een expert uit gaan zoeken wat er fout is.
Dan moet hij naar het magazijn om de onderdelen te halen.
Daarna deze er inzetten, loc testen en loc weer verpakken.
Loc weer terug sturen .
Het is duidelijk dat al deze handelingen veel meer gaan kosten dan een nieuwe loc.
Ik heb zelf bij Philips gewerkt waar scheerapparaten werden gemaakt.
Als je zag wat er alleen al tijdens de productie werd afgekeurd.
Daar kon je gewoon complete goed werkende scheerapparaten van maken (Dat werd dan ook gedaan door het personeel wat in de nachtdienst zat. Die zijn dan ook allemaal ontslagen.)
Maar apparaten die via importeurs terug kwamen, daarvan werd er af en toe eens eentje uit gehaald en gedemonteerd om de fout op te sporen. De rest ging de schredder in. En de klant kreeg gewoon een nieuw apparaat
Harm
« Laatst bewerkt op: 22 November 2008, 23:09:29 door nscargo »
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1486
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #649 Gepost op: 22 November 2008, 11:04:59 »
Ik kan me herinneren dat destijds bij de Red-Roco Actie bij Reyne een heleboel afgekeurd (NL) Roco materieel werd aangeboden tegen dumpprijzen. Maar dat heeft verder niet te maken met het onderwerp van dit topic.


Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6439
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #650 Gepost op: 22 November 2008, 11:10:42 »
Dat heb ik ook gezien.
Maar er was ook veel nieuw materieel dat meteen uit het magazijn werd aangeboden tegen inkoopsprijs.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2578
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #651 Gepost op: 22 November 2008, 11:28:12 »
Inmiddels heb ik mijn geel/grijze Ns 1145 omgeruild voor een ander exemplaar. Na het bekijken van verschillende NS 1145'n in de winkel, viel het mij op dat er best wel veel verschillen in de dekkingsgraad van de gele kleur zaten. Gelukkig heb ik nu een geheel gaaf model gescoord.


Jeroen 
We're all riders on this train.

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #652 Gepost op: 22 November 2008, 23:18:52 »
NS 1100
Daar heb je gelijk in dat er toen heel veel werd gedumpt.
Maar dat is door de importeur gedaan, niet door de fabriek.
Als je naar de 1602 en de 1823 kijkt, die zijn wel door de fabriek " gedumpt " maar dat zijn gewoon nieuwe loc's.
Mischien hadden ze de magazijnruimte wel nodig voor de 1100 met botsneus ;)
En daar gaat dit draadje over  ;D
Harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

Ernest

  • Offline Offline
  • Berichten: 695
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #653 Gepost op: 29 November 2008, 13:17:21 »
Ik heb net bij mijn 1145 de scheefstaande kap onderhanden genomen.
Eerst het kontakt lipje v.d. bovenleiding weggeknipt maar dat leverde niets op.
Vervolgens het bewuste blokje tot 6.2 mm afgevijld en ja hoor, hij staat prachtig recht.
Bijkomend voordeel; het irritante geluid was teruggebracht tot normale Roco proporties. Ik denkt dat het dus toch een resonantie probleem is.
Niettemin mochten de tandwielkastjes wel enig smeerwerk hebben dus ga ik maar gauw wat vet halen.
Ernest
HO, 2 rail digitaal, IB en MM, NS, geen tijdperk binding.

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3139
  • NL/NS vanaf 1945
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #654 Gepost op: 29 November 2008, 22:13:36 »
Bij sommige 1100 loks zijn de stootbuffers en het draaistel scheef!

had vandaag (eindelijk) mijn 1100 gehaalt en 9 van de 10 was scheef en bij sommige dus echt de draaistel alsof het plastic krom naar beneden wijst.

Verder een prachtige lok en ik krijg de pantogaven niet omhoog ( ik durf geen geweld te gebruiken ivm kromtrekken van de sleepstukken ).
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18608
    • Het Groterdam Project
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #655 Gepost op: 29 November 2008, 23:25:23 »
Vertel effe aan je winkelier, dat ie de dozen bij de verwarming weghaalt.

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #656 Gepost op: 29 November 2008, 23:27:56 »
Dat zou wel heel erg zijn  :-X

Het enige voordeel is wel dat hij ook in een bocht strak tegen het gebogen perron aan kan staan ;D

Gr. Remco

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3139
  • NL/NS vanaf 1945
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #657 Gepost op: 29 November 2008, 23:28:38 »
@ chris
Maak je nou een grap of? ???

Wel hebben die vitrines spotjes aan de zijkant enzo geeft dat effect?
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18608
    • Het Groterdam Project
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #658 Gepost op: 30 November 2008, 00:03:41 »
Het was bedoelt als grap, ik hoop niet dat het een advies moet zijn van mijn kant.
Dan is jou bewering 9 van de 10 keer te verklaren.
Want ik ben die aantallen uitval namelijk niet tegen gekomen.....

Esperopt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2226
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #659 Gepost op: 30 November 2008, 00:29:23 »
Eh, (vitrine) spotjes hebben bij mij al eens "huisgehouden". Wel jaren geleden in mijn lima tijdperk, maar toch.

Gerard.