Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Pimpen Rivarossi DD-AR door Roelof R
Vandaag om 18:45:04
NS 1700 transfers door Roy van Dijk
Vandaag om 18:33:37
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 18:31:44
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Thom
Vandaag om 18:30:40
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:25:23
Piko 2025 door Duikeend
Vandaag om 18:06:39
Fleischmania Nostalgia door grossraumwagen
Vandaag om 17:36:36
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 17:35:25
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
Vandaag om 17:30:39
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 17:06:01
Sfeer op je modelbaan door R1954
Vandaag om 16:40:14
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 16:36:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:23:27
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:20:08
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:17:22
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 15:30:03
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
Vandaag om 15:28:54
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 15:26:07
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:21:53
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 15:20:46
BR-18.6 Schaal-0. door tijgernootje
Vandaag om 15:14:06
US Sandtower in messing Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 14:07:58
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 14:01:11
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bellejt
Vandaag om 13:43:46
Locverlichting dmv micro-LEDS door Bahn-AG
Vandaag om 13:33:07
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door NS264
Vandaag om 13:28:45
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 13:24:23
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 13:23:26
digitaal veranderd in 15 jaar door Henk G
Vandaag om 13:10:27
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 13:02:35
  

Auteur Topic: Roco 1100 met botsneus  (gelezen 216226 keer)

barry1972

  • Offline Offline
  • Berichten: 2010
  • A-C
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #615 Gepost op: 20 November 2008, 00:03:11 »
Denk dat ik op de eerste foto waar Chris op doelt één loc niet goed op de rails heb staan. De foto's daarna heb ik ze op de tafel gezet en dat lijkt toch aardig beter te zijn. Gelukkig is er niets krom  ;D. Nou ja, behalve met de houding van de fabrikant dan >:(. Dat dit door de kwaliteitscontrole is gekomen  ???.

Hierbij het geluid van de 1145, wijkt minder van de 1103 af dan ik in eerste instantie dacht te horen. Beide loc's rijden overigens prima:

http://www.youtube.com/watch?v=RkmluJOO1WQ

Dondert hij op het eind van het filmpje nou van de tafel?

Esperopt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2227
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #616 Gepost op: 20 November 2008, 00:16:16 »
Dondert hij op het eind van het filmpje nou van de tafel?

Gelukkig niet. Het spoortje ligt op het laminaat, de vloer dus. Wat wel omdonderde was een rugtas die achter mij stond.

Gerard.

Sven Kerkvliet

  • Gast
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #617 Gepost op: 20 November 2008, 00:19:39 »
Citaat

Hierbij het geluid van de 1145, wijkt minder van de 1103 af dan ik in eerste instantie dacht te horen. Beide loc's rijden overigens prima:

Sodeju, sorry hoor, maar deze is net zo erg als die 1103.... :-|
Iemand zei ook al dat het geluid (nagenoeg) gelijk is aan de oude 1100-erden zónder botsneus.
Het is dus waarschijnlijk structureel; da's dan mooi balen want dan is het waarschijnlijk ook niets iets wat even zo 1-2-3- te verhelpen is... :(

Weliswaar een prachtig mooie kap (althans bij de 1145) met daaronder  helaas een verouderde techniek; écht jammer.

Ik kan mij herinneren dat er ooit eens een stuk ergens is gepubliceerd waarbij werd beschreven hoé een Roco 1100 "stiller" te krijgen was. Het had iets te maken met het opheffen van de speling in de lagering van de cardanassen m.b.v. driehoekige styreenprofielen of zoiets. Railhobby of Modelkroniek of zoiets?.... ik weet het niet meer precies. Misschien weet iemand dit beter te herinneren?

Groet,

Sven



Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #618 Gepost op: 20 November 2008, 00:22:03 »
Iemand zei ook al dat het geluid (nagenoeg) gelijk is aan de oude 100-erden zónder botsneus.

Dat kan ik met zekerheid weerleggen, ik heb toevallig vanavond ook een 1100 gewoon binnen gekregen ( De oude 1142 ) en die is aanmerkelijk stiller als de botsneus. De bots heeft zijn inrij rondjes gedaan, toen werd het wel iets beter maar nog niet zo stil als zonder botsneus, om maar niet te spreken van de 2400 die daarna zijn inlooprondjes mocht doen.

Gr. Remco.

Esperopt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2227
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #619 Gepost op: 20 November 2008, 01:35:14 »
Klopt, ik heb zeven 1100 loc's zonder botsneus. Deze zijn allen een stuk stiller dan deze 2 nieuwe loc's.

Gerard.

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #620 Gepost op: 20 November 2008, 07:13:06 »
Dit is geen koffiemolen maar een scheerapparaat (ladyshave of herenschaaf laat ik maar in het midden).  Daar word ik niet blij van....  Of moet de boel nog in de olie gezet worden?

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1876
  • Frl
    • Frieslandrail
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #621 Gepost op: 20 November 2008, 07:53:54 »
Duidelijk,
de ene staat hoger op de poten as de ander.
Dak hoger is een??
Greetz:Menno
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8239
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #622 Gepost op: 20 November 2008, 08:13:00 »
Er zit bijna geen smeer tussen de tandwielen, probeer dat nou eerst....
Vr. groeten,
Bob

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22502
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #623 Gepost op: 20 November 2008, 08:24:51 »
Maar met vet, niet me olie.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

PaulP

  • Offline Offline
  • Berichten: 28
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #624 Gepost op: 20 November 2008, 09:01:32 »
Maar met vet, niet me olie.

Wat voor vet moet ik daarvoor gebruiken en kan ik dat gewoon bij de modelspoorwinkel kopen?

Gr,

Paul

NB: Sorry zag dat daar al een draadje over was.....
« Laatst bewerkt op: 20 November 2008, 09:07:47 door PaulP »

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8239
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #625 Gepost op: 20 November 2008, 09:54:39 »
Roco vet b.v., verkrijgbaar bij de modelspoorspeciaalzaak.

En de techniek verouderd ?? hoe ziet dat er dan modern uit?
« Laatst bewerkt op: 20 November 2008, 12:30:31 door Bob »
Vr. groeten,
Bob

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #626 Gepost op: 20 November 2008, 12:11:10 »
Sodeju, sorry hoor, maar deze is net zo erg als die 1103.... :-|
Iemand zei ook al dat het geluid (nagenoeg) gelijk is aan de oude 1100-erden zónder botsneus.
Het is dus waarschijnlijk structureel; da's dan mooi balen want dan is het waarschijnlijk ook niets iets wat even zo 1-2-3- te verhelpen is... :(

Weliswaar een prachtig mooie kap (althans bij de 1145) met daaronder  helaas een verouderde techniek; écht jammer.
Groet,

Sven



koop je toch een trix?

maar serieus, k heb hier n turquoise 1100 van de nieuwste lichting en daarvan hoor je inderdaad de motor een beetje zoemen, maar dat stelt nauwelijks wat voor. Op t filmpje rijdt ie over één stuk flexrail dus hoor je geen wielengeklik, dan heb je dus geen referentie hoe hard t motorgeluid is, ligt er net aan hoe hard je speakers staan...

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #627 Gepost op: 20 November 2008, 12:13:15 »
Op t filmpje rijdt ie over één stuk flexrail dus hoor je geen wielengeklik, dan heb je dus geen referentie hoe hard t motorgeluid is, ligt er net aan hoe hard je speakers staan...

Of een beetje hijgen in de microfoon...
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22502
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #628 Gepost op: 20 November 2008, 12:50:33 »
koop je toch een trix?

maar serieus, k heb hier n turquoise 1100 van de nieuwste lichting en daarvan hoor je inderdaad de motor een beetje zoemen, maar dat stelt nauwelijks wat voor. Op t filmpje rijdt ie over één stuk flexrail dus hoor je geen wielengeklik, dan heb je dus geen referentie hoe hard t motorgeluid is, ligt er net aan hoe hard je speakers staan...

Dat klopt als een bus. De aandrijving van de 1100 is een jaar of wat geleden geupdate. De laatste blauwe en turkooise 1100'en rijden heel stil.
De aandrijving van de botsneusvariant is zo op het oog identiek. Dat het ding meer geluid maakt, kan eigenlijk alleen maar komen door het gebruik van een andere overbrenging (ander kunststof, hogere toeren, zoiets) of te weinig smeermiddel. Aangezien Roco de laatste tijd wel meer raar doet met de smering (mijn 2400 droop juist van de olie) probeer ik dat maar eens, als ik nog eens zin heb. Lawaai maakt het model nog steeds niet, vind ik; heeft niets te maken met het kabaal dat een Trix produceert. Hij rijdt verder voortreffelijk.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #629 Gepost op: 20 November 2008, 13:08:33 »
Heb er net één zo uit de doos bij Wentink 'gehoord'.  Die lok zal wel 'droogstaan'; het geluid wat ik hoorde vind ik te gek voor woorden.