Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 19:40:38
Pimpen Rivarossi DD-AR door Roelof R
Vandaag om 19:36:41
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 19:19:01
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 19:12:39
De Projecten van RetroJack door NS264
Vandaag om 18:52:37
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Sicco Dierdorp
Vandaag om 18:51:55
NS 1700 transfers door Roy van Dijk
Vandaag om 18:33:37
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 18:31:44
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:25:23
Piko 2025 door Duikeend
Vandaag om 18:06:39
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 17:35:25
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
Vandaag om 17:30:39
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 17:06:01
Sfeer op je modelbaan door R1954
Vandaag om 16:40:14
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 16:36:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:23:27
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:20:08
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:17:22
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
Vandaag om 15:28:54
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 15:26:07
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 15:20:46
BR-18.6 Schaal-0. door tijgernootje
Vandaag om 15:14:06
US Sandtower in messing Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 14:07:58
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 14:01:11
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bellejt
Vandaag om 13:43:46
Locverlichting dmv micro-LEDS door Bahn-AG
Vandaag om 13:33:07
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door NS264
Vandaag om 13:28:45
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 13:24:23
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 13:23:26
digitaal veranderd in 15 jaar door Henk G
Vandaag om 13:10:27
  

Auteur Topic: Roco 1100 met botsneus  (gelezen 216239 keer)

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #645 Gepost op: 21 November 2008, 12:34:47 »
eindcontrole, niet verkrijgbare (standaard) onderdelen....  Kom op Roco!

En waar blijven de locs die je als koper afkeurt? Terug naar de fabriek? In de vuilnisbak? Nee, dacht het toch niet.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #646 Gepost op: 21 November 2008, 14:03:18 »
eigenlijk denk ik dat het wel past. Zoveel is er niet veranderd, die nieuwe motor is niet echt anders van formaat dan die kraakmotor.

Daar kon je wel eens mee de mist ingaan... de eerste versie met veertjes ed had een ander frameblok. Dat is later aangepast (grotere open ruimte in het midden) om ook voor vliegwiel ruimte te houden. Net als bij oa de 2200, waar bij de latere modellen een deel van de hoge zijribben waar de printen opgeschroefd zitten werden ingekort.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Esperopt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2227
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #647 Gepost op: 22 November 2008, 01:21:27 »
Nog maar een keer het geluid getest. Bijgaand een filmpje zonder beeld (het is donker) waar de 1103 (botsneus), 1113, 1112 en Trix 1144 voorbij komen. Zelf vind ik de test niet helemaal betrouwbaar. Bij langzaam rijden bv maken de 1113/12 veel minder geluid dan de overige 2 loc's. Maar oordeelt u zelf:

http://www.youtube.com/watch?v=hdsOA41VOBU

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #648 Gepost op: 22 November 2008, 10:44:47 »
....En waar blijven de locs die je als koper afkeurt? Terug naar de fabriek? In de vuilnisbak? Nee, dacht het toch niet.
Daar zou ik maar niet te zeker van zijn.
De modellen die via de importeur terug komen naar de fabriek worden echt niet gerepareerd. De kosten die daar bij komen kijken zullen ongetwijfeld hoger zijn dan gewoon een nieuwe loc.
Ga maar na ; Een 1100 kost 139 euro.
Maar dat is natuurlijk niet het bedrag dat Roco er voor krijgt.
Ik weet niet de getallen dus wat nu volgt is speculaas, het is dan ook alleen maar bedoeld als voorbeeld.
Stel dat de productiekosten voor een 1100 is 50 euro.
Bij reparatie moet een loc naar een speciale afdeling voor reparatie.
Daar moet een expert uit gaan zoeken wat er fout is.
Dan moet hij naar het magazijn om de onderdelen te halen.
Daarna deze er inzetten, loc testen en loc weer verpakken.
Loc weer terug sturen .
Het is duidelijk dat al deze handelingen veel meer gaan kosten dan een nieuwe loc.
Ik heb zelf bij Philips gewerkt waar scheerapparaten werden gemaakt.
Als je zag wat er alleen al tijdens de productie werd afgekeurd.
Daar kon je gewoon complete goed werkende scheerapparaten van maken (Dat werd dan ook gedaan door het personeel wat in de nachtdienst zat. Die zijn dan ook allemaal ontslagen.)
Maar apparaten die via importeurs terug kwamen, daarvan werd er af en toe eens eentje uit gehaald en gedemonteerd om de fout op te sporen. De rest ging de schredder in. En de klant kreeg gewoon een nieuw apparaat
Harm
« Laatst bewerkt op: 22 November 2008, 23:09:29 door nscargo »
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1483
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #649 Gepost op: 22 November 2008, 11:04:59 »
Ik kan me herinneren dat destijds bij de Red-Roco Actie bij Reyne een heleboel afgekeurd (NL) Roco materieel werd aangeboden tegen dumpprijzen. Maar dat heeft verder niet te maken met het onderwerp van dit topic.


Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6438
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #650 Gepost op: 22 November 2008, 11:10:42 »
Dat heb ik ook gezien.
Maar er was ook veel nieuw materieel dat meteen uit het magazijn werd aangeboden tegen inkoopsprijs.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2579
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #651 Gepost op: 22 November 2008, 11:28:12 »
Inmiddels heb ik mijn geel/grijze Ns 1145 omgeruild voor een ander exemplaar. Na het bekijken van verschillende NS 1145'n in de winkel, viel het mij op dat er best wel veel verschillen in de dekkingsgraad van de gele kleur zaten. Gelukkig heb ik nu een geheel gaaf model gescoord.


Jeroen 
We're all riders on this train.

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #652 Gepost op: 22 November 2008, 23:18:52 »
NS 1100
Daar heb je gelijk in dat er toen heel veel werd gedumpt.
Maar dat is door de importeur gedaan, niet door de fabriek.
Als je naar de 1602 en de 1823 kijkt, die zijn wel door de fabriek " gedumpt " maar dat zijn gewoon nieuwe loc's.
Mischien hadden ze de magazijnruimte wel nodig voor de 1100 met botsneus ;)
En daar gaat dit draadje over  ;D
Harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

Ernest

  • Offline Offline
  • Berichten: 695
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #653 Gepost op: 29 November 2008, 13:17:21 »
Ik heb net bij mijn 1145 de scheefstaande kap onderhanden genomen.
Eerst het kontakt lipje v.d. bovenleiding weggeknipt maar dat leverde niets op.
Vervolgens het bewuste blokje tot 6.2 mm afgevijld en ja hoor, hij staat prachtig recht.
Bijkomend voordeel; het irritante geluid was teruggebracht tot normale Roco proporties. Ik denkt dat het dus toch een resonantie probleem is.
Niettemin mochten de tandwielkastjes wel enig smeerwerk hebben dus ga ik maar gauw wat vet halen.
Ernest
HO, 2 rail digitaal, IB en MM, NS, geen tijdperk binding.

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3142
  • NL/NS vanaf 1945
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #654 Gepost op: 29 November 2008, 22:13:36 »
Bij sommige 1100 loks zijn de stootbuffers en het draaistel scheef!

had vandaag (eindelijk) mijn 1100 gehaalt en 9 van de 10 was scheef en bij sommige dus echt de draaistel alsof het plastic krom naar beneden wijst.

Verder een prachtige lok en ik krijg de pantogaven niet omhoog ( ik durf geen geweld te gebruiken ivm kromtrekken van de sleepstukken ).
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #655 Gepost op: 29 November 2008, 23:25:23 »
Vertel effe aan je winkelier, dat ie de dozen bij de verwarming weghaalt.

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #656 Gepost op: 29 November 2008, 23:27:56 »
Dat zou wel heel erg zijn  :-X

Het enige voordeel is wel dat hij ook in een bocht strak tegen het gebogen perron aan kan staan ;D

Gr. Remco

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3142
  • NL/NS vanaf 1945
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #657 Gepost op: 29 November 2008, 23:28:38 »
@ chris
Maak je nou een grap of? ???

Wel hebben die vitrines spotjes aan de zijkant enzo geeft dat effect?
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #658 Gepost op: 30 November 2008, 00:03:41 »
Het was bedoelt als grap, ik hoop niet dat het een advies moet zijn van mijn kant.
Dan is jou bewering 9 van de 10 keer te verklaren.
Want ik ben die aantallen uitval namelijk niet tegen gekomen.....

Esperopt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2227
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #659 Gepost op: 30 November 2008, 00:29:23 »
Eh, (vitrine) spotjes hebben bij mij al eens "huisgehouden". Wel jaren geleden in mijn lima tijdperk, maar toch.

Gerard.