Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Haandrecht materieel door orientexpress
Vandaag om 22:15:31
Raadplaatje door Robert vh Prutsert
Vandaag om 22:11:05
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 22:03:08
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 22:00:26
Koppelingsmechanisme klemt? door Robert vh Prutsert
Vandaag om 21:35:43
Mijn-bouw Indonesie door Wim1969
Vandaag om 21:22:04
Vele baanplannen online gezet door Ton Kuipers
Vandaag om 21:17:54
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 20:24:06
44 Roco vs 44 Brawa door ES44C4
Vandaag om 20:05:15
Welke winkel voert deze merken? door Hennie
Vandaag om 19:55:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Karben
Vandaag om 19:15:46
Modelspoorbaan van Einte door william_2
Vandaag om 19:08:07
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
Vandaag om 18:27:33
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 18:14:16
Au bord de la Cèze door Chris80
Vandaag om 17:59:51
Hoe de schuifdeuren weer te plaatsen? door Robert vh Prutsert
Vandaag om 17:25:36
Baanbouw Rehausen2 door Wim Vink
Vandaag om 16:23:17
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
Vandaag om 14:27:52
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door Jeroen95
Vandaag om 14:19:22
Nieuw boek, BE in de tijd van het derde rijk door Arjan6511
Vandaag om 13:25:51
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 12:12:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 11:35:53
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D] door Eric B
Vandaag om 10:11:11
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.0 door MOVisser
Vandaag om 09:54:12
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
Vandaag om 09:10:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door spoorijzer
Vandaag om 07:50:56
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
07 September 2025, 23:27:50
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Peter Kleton
07 September 2025, 22:46:42
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
07 September 2025, 22:00:18
Ontwikkelingen bij de Selfkantbahn (1.000mm) door frederik19630
07 September 2025, 21:59:16
  

Auteur Topic: Roco 1100 met botsneus  (gelezen 219681 keer)

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #690 Gepost op: 14 December 2008, 21:14:00 »
Die delen van het frame zijn idd aan het oude frame toegevoegd.
Overigens is de ophanging van de 1160 anders dan die van de 1145.

1160 anders als 1110? Da's wel heel apart... ook qua print dan? Zijn vrijwel direct na elkaar uitgekomen.
Ik meende dat er (op de  bovenstaande foto links) onder de print een vliegwieltje zit. Want 1110 en 1150 rijden beter dan de 1142 en 1122...
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Huup

  • Online Online
  • Berichten: 8676
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #691 Gepost op: 14 December 2008, 21:27:58 »
Tenzij de drierailversie een andere ophanging heeft dan de tweerailversie.
Lijkt mij onnodig, maar ja.

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #692 Gepost op: 15 December 2008, 06:56:09 »
De kap van mijn 1145 kan dan wel recht staan; hij staat wel een fractie te hoog in vergelijking met een 1100 zonder neus. Daar kwamen Julius en ik gister achter.

Huup

  • Online Online
  • Berichten: 8676
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #693 Gepost op: 15 December 2008, 11:18:17 »
Mja...





Over hoeveel tienden van een mm praten we hier?
Toch valt wel op dat de afstand tussen de voorbouw aan het draaistel en de kap tamelijk groot is. Bij de M 1100 was dat beter geregeld. Maar hoe dat nou precies komt? Een ietsepietsje hoger liggende kap van de R verklaart die afstand niet.
Toch blijf ik het lokkie mooi vinden, dat wel. Ik heb m niet zomaar aangeschaft!

Ik heb met het uitpakken en bekijken van de 1142 ontdekt dat deze gelijkstromer idd dezelfde ophanging heeft als de 1145. De drierail is dus anders qua ophanging. Vraag me niet waarom.

Gr/H

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8243
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #694 Gepost op: 15 December 2008, 12:39:31 »
Je moet de afstand van de trappetje nemen naar de bak, die moeten elkaar net niet raken.

De neus zweeft boven de buffers.

We kunnen Roco dit niet aanrekenen, immers de foto in de catalogus liet dit duidelijk zien dat het model te hoog zou worden ;D ;)
Vr. groeten,
Bob

Agnes Wolter

  • Offline Offline
  • Berichten: 148
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #695 Gepost op: 15 December 2008, 15:00:19 »
de mijn staat als je vanaf de voorkant kijkt, dus vanaf de neus hangt hij iets naar rechts, weet of dit ook met de blokjes te maken heeft

willem22

  • Offline Offline
  • Berichten: 1544
    • willem22
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #696 Gepost op: 15 December 2008, 15:57:23 »
Mischien ook nog een aanvulling wat dichter bij.





wil.


prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6736
  • Spaar ze allemaal.
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #697 Gepost op: 15 December 2008, 18:36:59 »
Wikipedia is ook erg duidelijk.

Groet Stephan.

ronald56

  • Gast
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #698 Gepost op: 15 December 2008, 18:52:56 »
Ik weet dat dit draadje over de Roco 1100 met botsneus gaat , en ik heb gisteren met succes een halve mm van het betreffende blokje afgefreest (staat nu keurig recht)
Maar bij het wat beter bekijken van de Hamo NS1139 viel mij op dat deze ook niet recht staat (deze staat in de vitrine , en heeft nog geen meter gereden)

Ik heb nog geen tijd gehad om dit eens nader te bekijken , maar is iemand anders zoiets wel eens opgevallen ?

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8243
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #699 Gepost op: 15 December 2008, 21:04:27 »
Klopt, bij de 1139 (geel grijs) staat het motorloze draaistel iets te hoog :-|.
Maar bij de 1135 is het keurig recht.

Het is wel heel erg toevallig ;D ::)
Het komt bij erg veel modellen voor, vooral bij de oudere Lima's en de Marklin/trix modellen maar dan is de oorzaak dat de motor in 1 draaistel zit.
« Laatst bewerkt op: 15 December 2008, 21:29:51 door Bob »
Vr. groeten,
Bob

ronald56

  • Gast
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #700 Gepost op: 15 December 2008, 21:24:55 »
Ok , ik zag dus geen spoken , back on topic

Agnes Wolter

  • Offline Offline
  • Berichten: 148
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #701 Gepost op: 16 December 2008, 16:56:21 »
wat een geklooi met de onderstel zeg, past een vorige versie van de 1100 ook op deze kap, die niet rond rijd als een rijdende boormachine.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6442
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #702 Gepost op: 16 December 2008, 18:59:39 »
@ Agnes

Ik heb zelf de 1142 zonder botsneus van roco, en deze heeft het zelfde euvel als de nieuwe 1145 met botsneus.

Hij staat namelijk op de zelfde manier scheef.



Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Agnes Wolter

  • Offline Offline
  • Berichten: 148
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #703 Gepost op: 16 December 2008, 19:13:07 »
welke 1100 versie is wel goed?

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6442
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #704 Gepost op: 16 December 2008, 19:22:21 »
dat vraag ik mij ook af.

Ja, de Trix, maar die is motorisch gezien weer niet zo geweldig.



Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)