Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wielen bruineren. Hoe? door Dave.......
Vandaag om 22:14:22
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
Vandaag om 22:13:36
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door AB 7216
Vandaag om 22:11:40
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
Vandaag om 22:08:01
Programmeren cv door maartenvdb
Vandaag om 22:06:35
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 22:05:18
booster vraag door maartenvdb
Vandaag om 21:54:08
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ? door Bahn-AG
Vandaag om 21:41:52
Tams app door reinderlf
Vandaag om 21:41:19
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:40:15
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Martin Domburg
Vandaag om 21:35:29
Rijnstraat door Huup
Vandaag om 20:37:49
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 20:36:15
Sfeer op je modelbaan door NS264
Vandaag om 20:35:21
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 20:32:30
Module vliegveld Jan van Mourik door Peter Soonius
Vandaag om 20:30:48
Fleischmann Anna ombouw. door Scratchbuilt
Vandaag om 20:25:10
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 20:23:24
Terugverende koppeling door Trein033
Vandaag om 20:01:19
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 19:03:27
Vreemd probleem door guy1846
Vandaag om 18:37:10
Modelbaan Beltheim. door mass am see
Vandaag om 18:10:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 17:52:31
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door grossraumwagen
Vandaag om 17:16:33
Wat was jullie allereerste loc? door wob
Vandaag om 17:00:42
DDAR op basis van een Artitec DDM door Daan de leeuw
Vandaag om 16:23:24
EL11 NSB sound file door bellejt
Vandaag om 16:10:59
Aachenau West door Montanbahn
Vandaag om 14:16:53
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Edsko Hekman
Vandaag om 13:53:03
RhB H0m, Albulisch door martijn v m
Vandaag om 13:37:39
  

Auteur Topic: NS least Vectrons  (gelezen 6865 keer)

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3243
Re: NS least Vectrons
« Reactie #30 Gepost op: 03 May 2018, 15:14:05 »
NS least lokken en gaat ze dan in de kleuren van een ander? Ik acht de kans erg klein...
De ICE van NSI is ook blauw geel wou je zeggen ;)
Gezien dat de rijtuigen wit zijn zou het me dus niet verbazen als ze voor een homogene kleurstelling gaan.
Captrain rijd ook met twee loccen met het jasje van een andere partij aan, in de spoorwereld is niks vreemd ;)

Quinzeedied

  • Offline Offline
  • Berichten: 1385
Re: NS least Vectrons
« Reactie #31 Gepost op: 03 May 2018, 15:43:29 »
Is bij de ILT-toelating voor de Vectron ook meteen toelating verleent voor de 200km/h passagiersversie eigenlijk? (ongeacht hoe hard je er mee wilt gaan rijden)
Aangezien die technisch net wat anders is dan de standaardversie... (volgens Wikipedia motorophanging en "uitrustingspakket")

In Duitsland is het type al wel voor 200 km per uur toegelaten?

Sinds najaar 2017 rijdt er een 200km/h meerstroomversie voor de Eurocity tussen Hamburg en Praag.
« Laatst bewerkt op: 03 May 2018, 15:45:22 door Quinzeedied »

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8496
  • Spoor N
Re: NS least Vectrons
« Reactie #32 Gepost op: 03 May 2018, 15:45:22 »
In Duitsland is het type al wel voor 200 km per uur toegelaten?
Voor zover ik de Wiki-pagina begrijp wel, diverse maatschappijen hebben locs voor 200 km/u besteld/afgenomen. In Beieren rijdt de DB een RE met Vectrons over een hogesnelheidslijn maar ik kan niet vinden of dat echt 200 of 160 km/u is.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4059
Re: NS least Vectrons
« Reactie #33 Gepost op: 03 May 2018, 17:18:09 »
De ICE van NSI is ook blauw geel wou je zeggen ;)
Gezien dat de rijtuigen wit zijn zou het me dus niet verbazen als ze voor een homogene kleurstelling gaan.
Captrain rijd ook met twee loccen met het jasje van een andere partij aan, in de spoorwereld is niks vreemd ;)
Daar heb je een mooie te pakken, dat is inderdaad waar. Maar die NS ICE draait natuurlijk wel gewoon in de DB poule, dat is wel een verschil met deze lokken die niks anders zullen doen.

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4533
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: NS least Vectrons
« Reactie #34 Gepost op: 03 May 2018, 18:29:50 »
Ow ja. ik zie het. Had nog gedetailleerder/specifieker moeten wezen. In Nederland is een loc die 200 kan, op de route in Nederland niet nodig.  ;)

Precies. Maar gezien ze de locwissel willen vermijden is een 200km/u loc noodzakelijk. Nu rijd de ICB op een paar trajecten in Duitsland al 200km/u

Maar we zullen wel zien wat het wordt.
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Mcn1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 1620
Re: NS least Vectrons
« Reactie #35 Gepost op: 03 May 2018, 18:56:08 »
Daar heb je een mooie te pakken, dat is inderdaad waar. Maar die NS ICE draait natuurlijk wel gewoon in de DB poule, dat is wel een verschil met deze lokken die niks anders zullen doen.

Zolang zelfs het NSI personeel welke op Duitsland rijden in het Duitse uniform lopen zou het mij niets verbazen. Zoals wel vaker begint het spoor daar waar de logica ophoud.

Gr. Silvester

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 938
Re: NS least Vectrons
« Reactie #36 Gepost op: 03 May 2018, 19:56:29 »
Is bij de ILT-toelating voor de Vectron ook meteen toelating verleent voor de 200km/h passagiersversie eigenlijk? (ongeacht hoe hard je er mee wilt gaan rijden)
Aangezien die technisch net wat anders is dan de standaardversie... (volgens Wikipedia motorophanging en "uitrustingspakket")

Sinds najaar 2017 rijdt er een 200km/h meerstroomversie voor de Eurocity tussen Hamburg en Praag.
Er is nog altijd locwissel in Dresden HBF. Momenteel worden de machinisten opgeleid voor de BR193 en na de zomer is doorgaande tractie voorzien.

Wummeke

  • Offline Offline
  • Berichten: 426
Re: NS least Vectrons
« Reactie #37 Gepost op: 03 May 2018, 20:03:46 »
Van mij mogen ze Railjet materiaal aanschaffen/leasen voor die route naar Berlijn. Afgelopen winter in Oostenrijk een stukje in dat spul mogen zitten en wat was dat een verademing ten opzichte van het ICE en EC materiaal wat we daarvoor hadden!
Gr,

Jan Willem

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2789
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: NS least Vectrons
« Reactie #38 Gepost op: 06 May 2018, 19:06:51 »
Voor zover ik de Wiki-pagina begrijp wel, diverse maatschappijen hebben locs voor 200 km/u besteld/afgenomen. In Beieren rijdt de DB een RE met Vectrons over een hogesnelheidslijn maar ik kan niet vinden of dat echt 200 of 160 km/u is.
160... De Dosto's mogen niet harder.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de