Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Al mijn goede ideeën... door bask185
Vandaag om 00:19:14
Gewoon wat busfoto's door GerardvV
24 april 2024, 23:43:57
19 Toen door Benelux795
24 april 2024, 23:18:16
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door MathynK
24 april 2024, 23:15:58
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door T.Spat
24 april 2024, 22:56:09
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
24 april 2024, 22:51:27
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door D_Loc
24 april 2024, 22:43:55
Ijzeren Rijn: militair transport door Hans van de Burgt
24 april 2024, 22:41:05
Der QuadratSchädel (Bemo br 624/634) door T.Spat
24 april 2024, 22:37:28
Ice 3 (22784) front/ sluit schakeld niet door Bram.A
24 april 2024, 22:25:19
Aachenau West door wob
24 april 2024, 21:54:19
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door defender
24 april 2024, 21:51:02
Bouwtekeningen Hembrug en/of Strausbrug door Erik01
24 april 2024, 21:31:41
NS 8400 van Werps door Ivo tB
24 april 2024, 21:23:44
US diorama in H0 door Wim Vink
24 april 2024, 21:20:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
24 april 2024, 21:14:47
Cranicher Altbahn door Arjen52
24 april 2024, 20:40:00
Station Roodeschool door Huup
24 april 2024, 20:27:09
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door Rob Moerkerken
24 april 2024, 19:39:37
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34. door Modellbahnwagen
24 april 2024, 19:19:03
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door Klaas Zondervan
24 april 2024, 19:16:52
Ton bouwt goederenwagens door puntenglijder
24 april 2024, 19:13:00
2e leven van een buitendienst gestelde Gesloten goederenwagen. door Simplex
24 april 2024, 18:52:50
Update: baan in de tropen door Joost O
24 april 2024, 17:12:34
heeft iemand ideeën voor een baan van 120CM bij 240CM? door AlbertG
24 april 2024, 17:01:18
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
24 april 2024, 16:37:54
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
24 april 2024, 16:21:21
Seinen van AliExpress: hoe aansluiten? door freekvo
24 april 2024, 16:17:38
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door spoorijzer
24 april 2024, 15:41:27
Märklin Hamo mP 3000 voorzien van nieuwe motor door ronaldvd2000
24 april 2024, 15:22:42
  

Auteur Topic: NS least Vectrons  (gelezen 6285 keer)

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2452
Re: NS least Vectrons
« Reactie #15 Gepost op: 03 mei 2018, 08:41:18 »
Doe maar Berljns blauw.
Of Delfst Blauw, en dan de trein na Amsterdam doortrekken naar Delft (met stop in het te heropenen Lisse voor de Duitse Keukenhofbezoekers). ;D
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Mcn1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 1619
Re: NS least Vectrons
« Reactie #16 Gepost op: 03 mei 2018, 08:42:52 »
Tja de 186 is ook een veredelde goederenloc, dus passagierstreinen zullen geen groot probleem worden qua toelating lijkt mij.
Qua snelheid, vrijwel het hele Nederlandse traject richting Berlijn is maar geschikt voor 140km/h, zolang de infrastructuur niet aangepast gaat worden gaat dat ook niet veranderen. Maar technisch is een Vectron prima in staat 200km/h te halen, en dat is in Duitsland wel mogelijk op de nodige stukken.

De toelating welke de BR 193 in Nederland heeft is tot max 160 km/u. Dit heeft te maken met 2 zaken.

1. Cargo levert het niks op. Losse loc zal in veel gevallen toch maar met 100 km/u worden ingelegd.
2. De kosten voor de toelating voor snelheden boven de 160 km/u zijn groter....

NS zal, als ze sneller dan 160 km/h willen rijden met die loc een nieuwe toelating moeten aamvragen.
Gr. Silvester

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: NS least Vectrons
« Reactie #17 Gepost op: 03 mei 2018, 08:59:15 »
Op de huidige route van de IC-Berlijn is toch niet nodig loc's te hebben die de geadoreerde snelheid van 200 km/h kunnen rijden.  ;D
Groeten Joop, machinist Lls

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4452
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: NS least Vectrons
« Reactie #18 Gepost op: 03 mei 2018, 09:03:58 »
Als ze doorrijden naar Berlijn wel. Er liggen een aantal stukken waar 200km/u gereden wordt.

Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: NS least Vectrons
« Reactie #19 Gepost op: 03 mei 2018, 09:13:03 »
Ik heb het dan ook over de toelating in Nederland.  ;)
Groeten Joop, machinist Lls

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: NS least Vectrons
« Reactie #20 Gepost op: 03 mei 2018, 09:18:15 »
Maar in Rail Magazine stond dat ze in Nederland niet harder mochten dan 160 km/h en geen passagierstreinen mochten trekken. Hoe gaan ze dat regelen?
Misschien dat de artikeltikker van RM iets beter zijn huiswerk moet gaan doen. SpoorPro meldt in z'n bericht Met een maximumsnelheid van tweehonderd kilometer per uur is de locomotief zowel geschikt voor goederen- als personenvervoer. ;)
Groeten Joop, machinist Lls

Meppelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1178
Re: NS least Vectrons
« Reactie #21 Gepost op: 03 mei 2018, 09:19:29 »
geel/grijze variant lijkt me mooi, anders de blauw/geel  (y)
gr. Petra,  Eric is ziek is nog zieker geworden door corona, is niet meer instaat hier te komen, normaal zitten we samen op de forum.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4500
Re: NS least Vectrons
« Reactie #22 Gepost op: 03 mei 2018, 09:24:40 »
De loc is van zichzelf geschikt voor 200km/h. Dat is iets anders dan dat ze in NL niet harder mogen dan 160km/h.

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2742
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: NS least Vectrons
« Reactie #23 Gepost op: 03 mei 2018, 09:31:18 »
De NS versie ja. De DB Cargo Vectron is een 160 km/h variant.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4452
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: NS least Vectrons
« Reactie #24 Gepost op: 03 mei 2018, 10:42:45 »
Ik heb het dan ook over de toelating in Nederland.  ;)

Je zei ook dat 200km/u niet nodig is op de huidige route.
In Nederland klopt dat ja  maar voor Duitsland niet. Al zou het me niks verbazen als ze 160km/u locs leasen en er dan achterkomen dat ze voor doorrijden in Duitsland 200km/u locs nodig hebben
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8062
  • Spoor N
Re: NS least Vectrons
« Reactie #25 Gepost op: 03 mei 2018, 10:48:22 »
Over de 200 km/u staat niks vermeld staat in het bericht van NS bedoel je?  ::)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3869
Re: NS least Vectrons
« Reactie #26 Gepost op: 03 mei 2018, 11:04:27 »
zou me niks verbazen als die wit word met een rood streepje  ;)
NS least lokken en gaat ze dan in de kleuren van een ander? Ik acht de kans erg klein...

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21673
Re: NS least Vectrons
« Reactie #27 Gepost op: 03 mei 2018, 11:18:23 »
Ik gok overigens op een stuk of zes uitvoeringen in model.  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: NS least Vectrons
« Reactie #28 Gepost op: 03 mei 2018, 13:01:39 »
Je zei ook dat 200km/u niet nodig is op de huidige route.
In Nederland klopt dat ja  maar voor Duitsland niet. Al zou het me niks verbazen als ze 160km/u locs leasen en er dan achterkomen dat ze voor doorrijden in Duitsland 200km/u locs nodig hebben
Ow ja. ik zie het. Had nog gedetailleerder/specifieker moeten wezen. In Nederland is een loc die 200 kan, op de route in Nederland niet nodig.  ;)
Groeten Joop, machinist Lls

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21673
Re: NS least Vectrons
« Reactie #29 Gepost op: 03 mei 2018, 13:59:53 »
Ik denk dat Joop bedoelde te betogen dat er in Nederland geen extra toelating nodig is. In Nederland mogen de locs nergens harder dan de toelating al toestaat. In Duitsland is het type al wel voor 200 km per uur toegelaten?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.