Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Fleischmann 4178 NS4903 pimpen naar NS4905 door ruudns
Vandaag om 20:42:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:05:43
Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven door André82
Vandaag om 19:56:55
Spoor- en tramweg parafernalia door Menno
Vandaag om 19:33:34
BR 54 Minitrix problemen. door Gabriël Bergsma
Vandaag om 19:17:17
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 19:04:27
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
Vandaag om 17:00:35
Toon hier je (model)treinfoto's door Alewijn
Vandaag om 16:44:08
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 16:29:58
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 16:28:22
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 16:16:09
🎅 20 december 2025 | Roosendaal in het donker 🎄 door Rsd1000
Vandaag om 16:06:38
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:51:07
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 15:27:01
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:27:32
Onderdelen gezocht voor de Fleischmann Piccolo BR38 door Gabriël Bergsma
Vandaag om 14:04:05
Station Steenwijk poging 2 door FredD
Vandaag om 14:03:26
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:46:41
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 12:14:13
Modellbau Lingen 2026 door Rieks
Vandaag om 12:02:59
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door Ronald Halma
Vandaag om 11:36:29
Piko EUROCITY 2869 traxx door Reinout van Rees
Vandaag om 09:53:52
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Theo Mol
Vandaag om 09:42:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 09:41:38
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 09:39:52
Raadplaatje door Gerrit H
Vandaag om 09:04:32
Rivarossi br 56 HR2891S door Stefan88
Vandaag om 09:02:11
Contact gegevens Roco NL door Luc2000
Vandaag om 08:22:56
Ombouwen Roco 1100 naar digitaal door Peter J K
Vandaag om 01:42:05
Goede wensen voor 2026 door Ronald69
Vandaag om 00:18:24
  

Auteur Topic: NS least Vectrons  (gelezen 7221 keer)

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3260
Re: NS least Vectrons
« Reactie #30 Gepost op: 03 May 2018, 15:14:05 »
NS least lokken en gaat ze dan in de kleuren van een ander? Ik acht de kans erg klein...
De ICE van NSI is ook blauw geel wou je zeggen ;)
Gezien dat de rijtuigen wit zijn zou het me dus niet verbazen als ze voor een homogene kleurstelling gaan.
Captrain rijd ook met twee loccen met het jasje van een andere partij aan, in de spoorwereld is niks vreemd ;)

Quinzeedied

  • Offline Offline
  • Berichten: 1473
Re: NS least Vectrons
« Reactie #31 Gepost op: 03 May 2018, 15:43:29 »
Is bij de ILT-toelating voor de Vectron ook meteen toelating verleent voor de 200km/h passagiersversie eigenlijk? (ongeacht hoe hard je er mee wilt gaan rijden)
Aangezien die technisch net wat anders is dan de standaardversie... (volgens Wikipedia motorophanging en "uitrustingspakket")

In Duitsland is het type al wel voor 200 km per uur toegelaten?

Sinds najaar 2017 rijdt er een 200km/h meerstroomversie voor de Eurocity tussen Hamburg en Praag.
« Laatst bewerkt op: 03 May 2018, 15:45:22 door Quinzeedied »

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8640
  • Spoor N
Re: NS least Vectrons
« Reactie #32 Gepost op: 03 May 2018, 15:45:22 »
In Duitsland is het type al wel voor 200 km per uur toegelaten?
Voor zover ik de Wiki-pagina begrijp wel, diverse maatschappijen hebben locs voor 200 km/u besteld/afgenomen. In Beieren rijdt de DB een RE met Vectrons over een hogesnelheidslijn maar ik kan niet vinden of dat echt 200 of 160 km/u is.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4088
Re: NS least Vectrons
« Reactie #33 Gepost op: 03 May 2018, 17:18:09 »
De ICE van NSI is ook blauw geel wou je zeggen ;)
Gezien dat de rijtuigen wit zijn zou het me dus niet verbazen als ze voor een homogene kleurstelling gaan.
Captrain rijd ook met twee loccen met het jasje van een andere partij aan, in de spoorwereld is niks vreemd ;)
Daar heb je een mooie te pakken, dat is inderdaad waar. Maar die NS ICE draait natuurlijk wel gewoon in de DB poule, dat is wel een verschil met deze lokken die niks anders zullen doen.

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4499
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: NS least Vectrons
« Reactie #34 Gepost op: 03 May 2018, 18:29:50 »
Ow ja. ik zie het. Had nog gedetailleerder/specifieker moeten wezen. In Nederland is een loc die 200 kan, op de route in Nederland niet nodig.  ;)

Precies. Maar gezien ze de locwissel willen vermijden is een 200km/u loc noodzakelijk. Nu rijd de ICB op een paar trajecten in Duitsland al 200km/u

Maar we zullen wel zien wat het wordt.
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Mcn1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 1624
Re: NS least Vectrons
« Reactie #35 Gepost op: 03 May 2018, 18:56:08 »
Daar heb je een mooie te pakken, dat is inderdaad waar. Maar die NS ICE draait natuurlijk wel gewoon in de DB poule, dat is wel een verschil met deze lokken die niks anders zullen doen.

Zolang zelfs het NSI personeel welke op Duitsland rijden in het Duitse uniform lopen zou het mij niets verbazen. Zoals wel vaker begint het spoor daar waar de logica ophoud.

Gr. Silvester

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 946
Re: NS least Vectrons
« Reactie #36 Gepost op: 03 May 2018, 19:56:29 »
Is bij de ILT-toelating voor de Vectron ook meteen toelating verleent voor de 200km/h passagiersversie eigenlijk? (ongeacht hoe hard je er mee wilt gaan rijden)
Aangezien die technisch net wat anders is dan de standaardversie... (volgens Wikipedia motorophanging en "uitrustingspakket")

Sinds najaar 2017 rijdt er een 200km/h meerstroomversie voor de Eurocity tussen Hamburg en Praag.
Er is nog altijd locwissel in Dresden HBF. Momenteel worden de machinisten opgeleid voor de BR193 en na de zomer is doorgaande tractie voorzien.

Wummeke

  • Offline Offline
  • Berichten: 427
Re: NS least Vectrons
« Reactie #37 Gepost op: 03 May 2018, 20:03:46 »
Van mij mogen ze Railjet materiaal aanschaffen/leasen voor die route naar Berlijn. Afgelopen winter in Oostenrijk een stukje in dat spul mogen zitten en wat was dat een verademing ten opzichte van het ICE en EC materiaal wat we daarvoor hadden!
Gr,

Jan Willem

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2791
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: NS least Vectrons
« Reactie #38 Gepost op: 06 May 2018, 19:06:51 »
Voor zover ik de Wiki-pagina begrijp wel, diverse maatschappijen hebben locs voor 200 km/u besteld/afgenomen. In Beieren rijdt de DB een RE met Vectrons over een hogesnelheidslijn maar ik kan niet vinden of dat echt 200 of 160 km/u is.
160... De Dosto's mogen niet harder.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de