De veertjes trekken zo hard aan de koppelingen, dat ze in de bocht 'naar buiten steken'.Daardoor staan de koppelingen 'haaks' op elkaar in een bocht.
Ik zie het. Geen probleem, maar ook geen gezicht.Beter is het R1/R2 te vergeten en minimaal R3 gebruiken.
Bij welke boogstraal is het dan wel een gezicht?
Als je de normbladen download, dan zie je bij normblad 103 dat de minimaal wenselijke straal voor zo'n type C voertuig r=400 mm is.
Vanaf r=590 mm ziet het er (in h0) heel normaal uit, de uitzwenking valt dan binnen het bielsbed.
Ondertussen hebben de Roco plan d rijtuigen al 40 jaar uitstekende kortkoppelmechanieken en kan het model met correct werkende kortkoppelingen moeiteloos door r1 (Roco r2).
Dus adviseren we de vragensteller correct werkende roco kortkoppelingen onder z'n roco wagons te hangen? Dan is z'n probleem toch uit de wereld?
Het kortkoppelmechanisme werkt dus het beste met een koppeling die een zijdelings stijve verbinding maakt, zoals de Fleischmann Profi.