Doel:€250.00
Donaties:€180.00

Per saldo:€-70.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 22-10-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Boeing vliegtuigromp op platte wagen door Floris Dilz
Vandaag om 00:29:45
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:07:29
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door ingenium
23 oktober 2018, 23:57:12
Aanbieding Artitec DE 1 in Houten: winkelier gezocht door ingenium
23 oktober 2018, 23:55:35
Sprog, Decoderpro en Uhlenbrock (sound) decoders door Sven
23 oktober 2018, 23:54:21
Raadplaatje door Wouter W
23 oktober 2018, 23:27:18
TT-baan Heinenoord door jakeman
23 oktober 2018, 23:11:21
ACME 2018 door IJsselsteyn
23 oktober 2018, 22:32:52
EifelBurgenBahn door Wim Hesselink
23 oktober 2018, 22:25:11
MB-module: "Groeten uit Jottum" door Rondje_HO
23 oktober 2018, 22:24:02
Heerwijk in H0 (Trambaan) door martijn v m
23 oktober 2018, 22:17:53
Welke fabrikant maakt dit type hekwerk? door Rondje_HO
23 oktober 2018, 22:12:24
Digikeijs DR5000 Centrale, productbeschrijving door Martin Welberg
23 oktober 2018, 22:10:34
De soap die Fyra heet door timtrein
23 oktober 2018, 22:06:14
Pronsfeld door rotaspeed
23 oktober 2018, 21:54:59
Projekt 083-338 door 44
23 oktober 2018, 21:40:07
Bröckenbahn door Frank 123
23 oktober 2018, 21:37:37
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Arjan6511
23 oktober 2018, 21:37:32
ESU 2017 door RodeDuivel
23 oktober 2018, 21:36:58
Trams van de HTM in 1/87 door MOVisser
23 oktober 2018, 20:58:18
Oersik in schaal 1 door FritsT
23 oktober 2018, 20:48:41
  

Auteur Topic: 1700 NS enzo (reacties op slooptransportfoto)  (gelezen 10498 keer)

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 635
1700 NS enzo (reacties op slooptransportfoto)
« Gepost op: 04 april 2018, 23:16:02 »
Edit door mod: dit afgesplitste draadje is een reactie op deze post met een 1700-slooptransport

Tsja, het materieelbeleid van de huidige NS is op zijn zachtst gezegd opmerkelijk...
« Laatst bewerkt op: 05 april 2018, 23:35:33 door Reinout van Rees »

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 3153
Re: Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #1 Gepost op: 05 april 2018, 07:20:41 »
Ja waarom dan?

Toroque

  • Offline Offline
  • Berichten: 270
Re: Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #2 Gepost op: 05 april 2018, 09:15:24 »
Kan het zijn dat er van waalhaven ook een aantal 16/1700 zijn gehaald?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk


André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 728
Re: Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #3 Gepost op: 05 april 2018, 10:21:28 »
Nee. Wat daar staat is van DB Cargo.
« Laatst bewerkt op: 05 april 2018, 23:58:40 door Bert van Gelder »

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 2582
Re: Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #4 Gepost op: 05 april 2018, 17:25:37 »

Van de week stonden er op de Waalhaven anders twee 1700'en anders die niet van DBC waren hoor ;)

De 1700'en die nu afgevoerd worden staan al een tijd ter zijde, en worden al langer gebruikt om de rijdende exemplaren van onderdelen te voorzien.
Daarnaast is er ook helemaal geen werk meer voor deze lokken dus zo zonde is het allemaal niet.
« Laatst bewerkt op: 05 april 2018, 23:59:00 door Bert van Gelder »

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 2115
Re: Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #5 Gepost op: 05 april 2018, 18:07:12 »
"Daarnaast is er ook helemaal geen werk meer voor deze lokken dus zo zonde is het allemaal niet"

Dan is het naar mijn mening toch wel zonde dat er geen werk meer is voor deze lokken.



MfG, Arjan

WilcoV

  • Offline Offline
  • Berichten: 198
Re: Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #6 Gepost op: 05 april 2018, 18:11:25 »
Even voor de duidelijkheid, 1700 locs zijn van NSR. De 1700 locs die nog in gebruik zijn worden gebruikt voor de DD-AR stammen, de paar DDM-1 stammen en enkele voor Internationale reizigerstreinen. Voor goederenvervoer zijn de 1600/1800 locs. 1700'en kunnen derhalve nooit van DBC zijn. 1700 locs zijn in dienst bij NSR, NS Internationaal of Railpromo.

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 396
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #7 Gepost op: 05 april 2018, 18:32:21 »
Sterker nog ik zou met een 1700 niet eens een goederentrein willen rijden..
Marc

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 905
Re: Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #8 Gepost op: 05 april 2018, 18:53:17 »
Waarom niet?
Groeten Joop, machinist Lls

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 396
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #9 Gepost op: 05 april 2018, 19:10:01 »
Het missen van de mogelijkheid van een lage druk overlading.
Het rijden can een goederentrein met een 1700 is wel mogelijk. Alleen leent een 1600 hier zich toch beter voor
« Laatst bewerkt op: 05 april 2018, 19:13:20 door gtw6016 »

BMT

  • Offline Offline
  • Berichten: 75
Re: Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #10 Gepost op: 05 april 2018, 20:09:03 »
Het missen van de mogelijkheid van een lage druk overlading.
Zeker is nu wel dat je er nooit mee gereden hebt ... 8)
Want dat heeft een 1700 wel degelijk.
Bert

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 396
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #11 Gepost op: 05 april 2018, 20:24:07 »
Dan is het een vulstoot haha. Ik rij wel zeker met een 1700. Maar weer dat er bij een 1600 zo knop voor is.
Het kan ook zijn dat ik nu echt totaal iets verkeerds zeg maar dit is mijn toen der tijd uitgelegd. Maar mocht je het beter weten ik leer graag nieuwe dingen bij! Kan jr me dan gelijk uitleggen waarom de 1700 bij ns dan nooit goederen reed en waarom goederen vervoerders er niet in geïnteresseerd zijn.
« Laatst bewerkt op: 05 april 2018, 20:29:07 door gtw6016 »

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 8153
Re: Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #12 Gepost op: 05 april 2018, 20:33:21 »
NS schafte die dingen begin jaren '90 aan om met DDAR te rijden en ze waren dan ook aan één zijde voorzien van een automatische koppeling. Tegen de tijd dat die taak (deels) verviel waren NS en de goederenpoot  (NS cargo, Raillion enz) al gesplitst en waren de 1700'en dus van NSR en niet in beeld voor goederen.
Dat ze niet populair zijn bij goederenvervoerders heeft ongetwijffeld met de beperkte inzetmogelijkheden te maken. Niet over de betuweroute en havenlijn en niet op diesellijnen.
« Laatst bewerkt op: 05 april 2018, 20:45:12 door Marc tramt »
Trambaantje in h0
Rosestraat in 0/0m 
Tea Tray Depot in 0
www.modulebaan.nl

BMT

  • Offline Offline
  • Berichten: 75
Re: Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #13 Gepost op: 05 april 2018, 20:58:54 »
Inderdaad een vulstoot zoals de drukknop bij de 16/1800 heeft een 1700 niet maar als je de remhandel naar voren geduwd houd krijg je wel degelijk een 0,5 bar lage druk overlading die ook in 3 min reduceert.
De keuze remkraan is voor reizigers in voordeel ook het ep remsysteem daar is de 1700 beter in dan de 16/1800 ,daarom is het meer een reizigers remkraan , toen een keuze voor ns gezien de inzet met dubbeldekkers ,en wel mogelijk met rijtuigen ,je weet wel waarom het verschil P/G bij de 16/1800.
Bert.
« Laatst bewerkt op: 05 april 2018, 21:02:10 door Bertos »

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 396
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #14 Gepost op: 05 april 2018, 21:04:22 »
Ja heb het met even na gekeken en je had gelijk. Ik haal die 2 vals door elkaar. Het houd je scherp;)
Gr marc