Misschien moet er een ander soort On TraXS gehouden worden waarbij de techniek meer centraal staat en de aankleding echt bijzaak is.
Heb nog getwijfeld om gisteren door te rijden van Houten naar Ontraxs, maar de 17 euro hielden me eerlijk gezegd tegen. Men vrouw vind modeltreinen wel heel leuk, maar 2x17 euro en een aantal banen die we ook reeds elders hebben gezien, had ik niet verkocht gekregen.
In het buitenland dan zeker want op Ontraxs is de regel dat ze nog niet in Nederland te zien zijn geweest.Voor het merendeel zal het allemaal nieuw geweest zijn.Voor mij in ieder geval wel
De keren dat ik bij die Franse baan kwam kijken reed er alleen een rangeerlocje op het station en heel af en toe kwam er eens een trein langs. Schitterende scenery maar lege rails. Dat gold helaas ook voor die grote baan vlak voor de stand van Fleischmann/Roco, mooie scenery maar wederom weinig treinen. Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk
Aantal banen is al jaren zo rond de 25, plus of min een paar.
De hoge kwaliteit van de modelbanen en diorama's moet vooral gezocht worden in de aankleding en het (eventueel) rijden met treinen. Over de werking van de toegepaste spoorwegtechniek heb ik zo mijn bedenkingen.a) overwegen die niet sluiten;b) treinen die niet stoppen voor een rood sein;c) blokken die te laat worden vrijgegeven, omdat er rekening gehouden werd met de langste trein.Misschien moet er een ander soort On TraXS gehouden worden waarbij de techniek meer centraal staat en de aankleding echt bijzaak is. Maar ja, dat trekt (waarschijnlijk) (veel) minder bezoekers. Of is op de 'gewone' On TraXS ook plaats voor banen die spoortechnisch 'af' zijn, maar waarbij de aankleding geen/nauwelijks een rol speelt?
Voor puur techniek, en ook nog eens een mooie aankleding, kon je bij Digikeijs terecht. Vol automatisch, waarbij de standhouders rustig met de bezoekers konden kletsen.