Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

rommenholler gasketelwagens door jandcargo
Vandaag om 15:25:42
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door tuurtje
Vandaag om 15:19:14
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door basjuh1981
Vandaag om 15:12:20
bovenleiding Mader door Beneluxspoor.net Team Encyclopedie
Vandaag om 15:03:39
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Arjen B.
Vandaag om 14:59:48
25 jaar geleden door eemstede
Vandaag om 14:51:09
Piko 2200 (52868)+ uhlenbrock 76420 door Jeroen Trainz
Vandaag om 14:49:03
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door NS264
Vandaag om 14:44:45
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 14:36:48
Uit Smalspoorcompagnies werkplaats. door MaraNCS
Vandaag om 14:24:15
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Biessendorf
Vandaag om 14:13:29
wie heeft er ervaring met rijden met werkende schroefkoppeling van Rivarossi? door hervé
Vandaag om 13:58:30
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 13:57:53
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Bob R.
Vandaag om 13:53:47
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door ex-DR V100
Vandaag om 13:17:53
Welke TAMS decoder heb ik? door henk
Vandaag om 12:44:15
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 12:39:58
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door MaraNCS
Vandaag om 12:07:21
De Hondsrugbaan door cor_b
Vandaag om 11:32:44
Baanplan Bührtal VI door Ronald69
Vandaag om 11:30:18
Opschriften van LS Models rijtuig veilig verwijderen…. door Rob Ellerman
Vandaag om 11:14:15
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:07:11
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rob Ellerman
Vandaag om 11:02:50
PB Models, ICR-rijtuigen door Reinout van Rees
Vandaag om 10:41:36
VERPLAATST: Overlijden Joost van Ginneken door Reinout van Rees
Vandaag om 10:39:00
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door hervé
Vandaag om 10:35:02
Pools diorama H0 door mass am see
Vandaag om 10:34:51
Witmoosdorf door Bert55
Vandaag om 10:12:32
LED-verlichting, op rol verkrijgbaar. Binnenverlichting maken. door Besselspoor
Vandaag om 08:36:07
NS/32 door RK
Vandaag om 07:16:03
  

Auteur Topic: ESU Ludmilla, rijdt niet meer nadat kap is los geweest.  (gelezen 5775 keer)

Baan Wally

  • Offline Offline
  • Berichten: 71
  • Baan Wally
ESU Ludmilla, rijdt niet meer nadat kap is los geweest.
« Gepost op: 10 februari 2018, 23:40:25 »
 
Goede avond,
Ik had de kap erafgehaald vandaag en later er weer op gezet,alleen daarna reed de lok niet meer!? hij reageerd nergens meer op!
heeft iemand enig idee hoe dat kan?

mvg Walter



url=https://images.beneluxspoor.net/bnls/20180210_141831.jpg][/url]



« Laatst bewerkt op: 11 februari 2018, 12:28:43 door Bert van Gelder. Reden: Titel »

KNed

  • Offline Offline
  • Berichten: 3221
    • nederlof.net
Re: esu ludmilla
« Reactie #1 Gepost op: 10 februari 2018, 23:44:52 »
Ik zou als ik jou was wat zaken doormeten, te beginnen bij stroomvoorziening in de loc. Komt er stroom van de wielen/sleper op de juiste plek terecht?
Is er ergen een draadje los? Ik ben niet bekend met Esu maar ik dacht gelezen te hebben dat die zowel 2-rail als 2-rail zijn? Kan je dat ergens omzetten? Is dat per ongeluk weer naar 2-rail gewitcht?

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal | LGB
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch

Biesje

  • Offline Offline
  • Berichten: 2177
    • Biesje.nl
Re: esu ludmilla
« Reactie #2 Gepost op: 11 februari 2018, 01:29:38 »
Volgens mij gaat het schakelen van 2 naar 3-rail met een contactje onder de sleper. Dus als er een sleper op zit zou de loc op 3-rail moeten reageren. Wellicht de sleper even goed aandrukken?

Succes!

Mvg,

Robert

bellejt

  • Online Online
  • Berichten: 1809
Greetings,salutations,groetjes,

Frans v H

  • Offline Offline
  • Berichten: 135
Re: ESU Ludmilla, rijdt niet meer nadat kap is los geweest.
« Reactie #4 Gepost op: 11 februari 2018, 22:15:42 »
de en monteer de sleper effe opnieuw wellicht helpt dat en je weet dat Esu loks vol zitten met techniek dus kwetsbaar mocht je er niet uitkomen effe bij Bentink in Apeldoorn langs gaan hebben een heel goede technische afdeling. Maar waarom de kap er af halen ???? en let er op dat er geen draadje knel komt te zitten. Succes

frans

Baan Wally

  • Offline Offline
  • Berichten: 71
  • Baan Wally
Re: ESU Ludmilla, rijdt niet meer nadat kap is los geweest.
« Reactie #5 Gepost op: 12 februari 2018, 09:14:43 »
Bedankt voor de reacties!

Maar er zit nog geen beweging in.Heb nog gekeken maar zie eigenliijk niks bijzonders,er kan ook niks klem zitten tussen de kap.
Ik heb geen meet apperatuur of zo dus ik kan niks doormeten.

Ik had de wielen schoongemaakt en dacht ,even kijken hoe het er uit ziet onder de kap!
Als je een nieuwe auto koopt wil je ook even onder de kap kijken hoe het er uit ziet toch!?

Vind het toch vreemd dat als je alleen de kap er afhaald dat het ineens niet meer werkt!

anders maar weer terug naar esu,Dan maar weer 2 maanden wachten voordat ik hem terug heb!?

gr Walter


008200

  • Offline Offline
  • Berichten: 759
Re: ESU Ludmilla, rijdt niet meer nadat kap is los geweest.
« Reactie #6 Gepost op: 12 februari 2018, 09:31:59 »
Haal de decoderstekker eens los en plaats even een dummy stekker. Decoder kan blijven zitten. Probeer met een trafo of de loc teken van leven vertoont als je de trafo met twee draadjes op de loc aansluit of op een stukje rail zet. Je komt zo te weten of het probleem in de decoder zit of in de elektrische verbindingen; waarschijnlijk het laatste maar zo kun je een of ander uitsluiten....

Martijn193

  • Bestuur
  • Online Online
  • Berichten: 3832
Re: ESU Ludmilla, rijdt niet meer nadat kap is los geweest.
« Reactie #7 Gepost op: 12 februari 2018, 09:33:01 »
Nou, ga gewoon naar een goede winkel, die helpen je zo verder............ naar ESU kan altijd nog.
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4235
    • Modeltrein projecten
Re: ESU Ludmilla, rijdt niet meer nadat kap is los geweest.
« Reactie #8 Gepost op: 12 februari 2018, 10:09:03 »
Wacht ff, je hebt alleen maar de kap eraf gehaald. Daarna zeg je dat je de wielen hebt schoongemaakt. Heeft de loc gereden tussen het moment dat je de wielen hebt schoongemaakt en dat je de kap eraf hebt gehaald? Hoe heb je de wielen schoongemaakt? Heb je wielstellen eruit gehaald en wellicht eentje omgekeerd terug gestopt?
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

Baan Wally

  • Offline Offline
  • Berichten: 71
  • Baan Wally
Re: ESU Ludmilla, rijdt niet meer nadat kap is los geweest.
« Reactie #9 Gepost op: 12 februari 2018, 11:12:09 »
Ik had de kap er eerst afgehaald,fotootjes gemaakt en er toen weer op,daarna op z,n kop gelegd en onderkant van de draaistellen eraf geshaald,asjes eruit en schoongemaakt daarna weer terug gedaan,toen weer op de rails gezet maar reageerde nergens op.

maakt dat uit al zou er een asje verkeerd om in zitten?

Ik heb de lok nu even niet hier.ik had hem aan m'n vader gegeven zodat hij hem vandeweek naar de winkel terug kan brengen.
 maar zal anders nog eerst even kijken.

Martijn193

  • Bestuur
  • Online Online
  • Berichten: 3832
Re: ESU Ludmilla, rijdt niet meer nadat kap is los geweest.
« Reactie #10 Gepost op: 12 februari 2018, 11:16:56 »
Ik weet niet precies hoe de ESU in elkaar zit, maar wat hij zeker weten heeft zijn geisoleerde assen omdat hij ook voor tweerail geschikt is.

Ergo, 1 kant is de plus (+) en 1 kant is de min (-). Eén van de twee wordt bij gebruik in 3 rail overgenomen door de sleper. Als je 2-rail rijdt loop je het risico op kortsluiting door het omdraaien van een asje (maar niet als je ze allemaal omdraait). Maar dat risico lijkt me vrij gering in geval van 3-rail gebruik.....

Maar zoals gezegd, ik heb geen ESU, dus ik weet het niet zeker
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4235
    • Modeltrein projecten
Re: ESU Ludmilla, rijdt niet meer nadat kap is los geweest.
« Reactie #11 Gepost op: 12 februari 2018, 11:53:01 »
Het kan behoorlijk wat uitmaken hoe de assen terug erin gezet worden. Maar ik ken de loc niet dus ik kan er geen uitspraak over doen. Maar bij dit soort zaken is het wel handig als alle handelingen vermeld worden. Het is mij persoonlijk een raadsel waarom je denkt dat het verwijderen van de kap leidt tot het niet meer werken van de loc, en de veel ingrijpendere handeling van de wielen verwijderen er niet toe lijkt te doen. :)
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

Martijn193

  • Bestuur
  • Online Online
  • Berichten: 3832
Re: ESU Ludmilla, rijdt niet meer nadat kap is los geweest.
« Reactie #12 Gepost op: 12 februari 2018, 12:19:34 »
Wat trouwens wel kan is dat bij het schoonmaken de contacten op de wielen niet zijn terug gezet, maar ernaast..... Eens dus met ingenium
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9859
    • belse roestkraam
Re: ESU Ludmilla, rijdt niet meer nadat kap is los geweest.
« Reactie #13 Gepost op: 12 februari 2018, 13:54:49 »
Dat, of bij t uit elkaar halen van de draaistellen de contacten van de sleper vernaggeld of daar een draad afgebroken ofzo. Dat álle wielcontacten zo verkeerd zitten dat er niks werkt kan, maar je hebt maar 1 sleper en als daar wat mis zit doet de loc sowieso meteen niks meer. Daar zou ik dus eerst kijken...

Baan Wally

  • Offline Offline
  • Berichten: 71
  • Baan Wally
Re: ESU Ludmilla, rijdt niet meer nadat kap is los geweest.
« Reactie #14 Gepost op: 12 februari 2018, 22:19:18 »
Goeie avond!

Had nog gekeken naar de assen,maar die zaten goed,nu had ik de sleper er afgehaald en met een draad (bruin) op dat contactje gehouden (waar de sleper contact maakt) en een andere draad op een wiel (blauw)
Toen deed hij het gewoon!
toen heb ik de sleper er weer opgeklikt,toen de bruine draad op de sleper gehouden,Niks, geen contact!
Heb toen die lipjes onderkant sleper iets uitgebogen daarna maakte hij wel contact,
Toen op de baan gezet,alles werkte weer alleen als je over een ontkoppelrail of over wissels reed maakte hij sluiting!?

Sleper weer eraf,Nu zit er naast dat contactpinnetje ook een ander pinnetje wat je in kan drukken,als ik de draden weer aansluit zoals eerder geschreven en dan dat pinnetje indrukt maakt de lok sluiting, weet niet waar dit pinnetje voor is?





Ik weet niet wat ik nu nog moet verder!

Wel bedankt allemaal voor de goeie tips en reacties!

Walter
« Laatst bewerkt op: 12 februari 2018, 22:27:35 door Baan Wally »