Google+
Doel:€250.00
Donaties:€53.20

Per saldo:€-196.80

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-09-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Sobat Kras
Vandaag om 04:24:31
NS omBC290x van MK modelbouwstudios door Edsko Hekman
Vandaag om 01:00:04
Probleem automatisch rijden Rocrail. door Bert van Gelder
Vandaag om 00:19:28
NS ABC-rijtuig, gezocht: afmetingen ramen door klusser
21 september 2018, 23:43:15
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
21 september 2018, 23:41:21
via D naar een ABC rijtuig NS serie 7301-7308 door klusser
21 september 2018, 23:19:57
01TREFF Maarn, 16 &17 februari door becasse
21 september 2018, 23:18:32
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door DJV
21 september 2018, 23:16:47
Artitec 6300 door Gerke
21 september 2018, 23:11:47
Raadplaatje door Modellbahnwagen
21 september 2018, 23:02:18
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door DJV
21 september 2018, 22:22:17
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
21 september 2018, 22:06:16
MB-module: "Sweet Home Chicago" door Hendrik Jan
21 september 2018, 22:05:19
Landerbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
21 september 2018, 21:54:18
NS modelbaan Hoekdam H0 door Modellbahnwagen
21 september 2018, 21:51:13
Twincenter toont geen bezetmelding bij Digikeys DR4088LN door Joost77
21 september 2018, 21:40:45
Kurk, welke dikte gebruiken als demping? door nico99
21 september 2018, 21:30:48
25 jaar geleden door Modellbahnwagen
21 september 2018, 21:16:48
Fleischmann v100 digitaal doet raar door Ronald Koerts
21 september 2018, 21:15:07
Nieuwe ruimte herbeginnen bouwen, maar wat? door the railwarrior
21 september 2018, 21:11:24
Projekt 083-338 door Noordernet
21 september 2018, 20:54:03
Artitec Daf ya126 en ya328 kleuren door ddv
21 september 2018, 20:53:39
Roco 1600 HUSA: ledverlichting aanpassen door Fritsprt
21 september 2018, 20:47:21
De 9e Grote Modelspoorexpo LEUVEN 13 en 14 OKTOBER 2018 door ingenium
21 september 2018, 20:43:48
Detectiestuk, hoe lang moet een bezetmelder zijn? door vleesman
21 september 2018, 20:28:29
VERPLAATST: Regelenheid 6600 van marklin door 44
21 september 2018, 20:08:33
Märklin regeleenheid 6600, wie kan deze repareren? door 44
21 september 2018, 20:08:01
  

Auteur Topic: ESU Ludmilla, rijdt niet meer nadat kap is los geweest.  (gelezen 2593 keer)

Biesje

  • Offline Offline
  • Berichten: 1230
    • Biesje.nl
Re: ESU Ludmilla, rijdt niet meer nadat kap is los geweest.
« Reactie #15 Gepost op: 13 februari 2018, 00:40:30 »
Dat pinnetje zorgt normaal gesproken voor de detectie of er een sleper is gemonteerd ja of nee. Zpja dan staat de loc in 3-rail modus en zo nee dan in 2-rail modus. Dan is er dus iets vaags aan de hand. Ik ken de locs van ESU niet goed genoeg om er meer van te zeggen. Ik had een weekje of wat een ESY V200 te gast hier van mijn werk (ik heb leuk werk (y) ) maar ik heb deze niet uit elkaar gehad. Het moet toch iets te maken hebben gehad met het demonteren van de draaistellen. Als nu alle assen ondersteverkeerd zitten zou het kunnen zijn dat de ene pool van de sleper nu contact maakt met een pool van de wielen misschien?

Succes met de puzzel, kom je er niet uit dan zou ik er even naar laten kijken door iemand. Het zou zonde zijn om de loc te verknoeien :(

Mvg,

Robert

VAM65

  • Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 3a/3b" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 1897
  • Nederland 3a/3b
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: ESU Ludmilla, rijdt niet meer nadat kap is los geweest.
« Reactie #16 Gepost op: 13 februari 2018, 07:55:51 »
Wellicht staat hier nog wat in:

http://www.esu.eu/download/betriebsanleitungen/esu-engineering-edition/  stukje naar beneden scrollen!  Op blz 16 van de handleiding staat een stukje over het wisselen van de wielen. Als je de Duitse taal niet voldoende machtig bent, dan zijn er van andere ESU locs ook NL-handleidingen te downloaden. Ook daar staat een uitgebreid stukje over de wielen en sleper in.
Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. https://m.facebook.com/omroepmodelspoorclub/

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 4985
  • ***
Re: ESU Ludmilla, rijdt niet meer nadat kap is los geweest.
« Reactie #17 Gepost op: 13 februari 2018, 11:46:28 »
Heb hem zelf niet, maar als ik de summiere beschrijving van de BR232 vergelijk met de uitgebreide Class 66. Zou ik denken dat de assen niet omgedraaid kunnen worden. Verder zal het technisch gezien niet verschillen qua opbouw. Dan staat er iets meer info in de class 66 beschrijving die ook in NL te downloaden is. Ze waarschuwen daar voor de stroomafname veren die goed tegen de flenzen dienen te komen. Lijkt me verder logisch dat de pen ingedrukt wordt bij het monteren van de sleper en dan dus de beide ashelften door verbind als een geheel. Vandaar dat je dan sluiting op je wielen gaat krijgen.
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput. De locs zijn inmiddels digitaal en zit er ook led verlichting in de rijtuigen. De spiraal en schaduwstations zijn van rails voorzien. Nu alles eens in Koploper zetten.

hmmglaser

  • Offline Offline
  • Berichten: 84
Re: ESU Ludmilla, rijdt niet meer nadat kap is los geweest.
« Reactie #18 Gepost op: 15 februari 2018, 14:49:26 »
Ik weet niet of je een multimeter hebt anders zou je tussen de sleper en de decoder kunnen meten of je contact hebt het zelfde geld dan ook voor de wielen.
Als je dan contact hebt zit het probleem waarschijnlijk in de decoder.
Mvg Mark

Jeronimos

  • Offline Offline
  • Berichten: 6632
  • Jeroen
Re: ESU Ludmilla, rijdt niet meer nadat kap is los geweest.
« Reactie #19 Gepost op: 15 februari 2018, 22:29:10 »
Ook een poging van mij.

.....nu had ik de sleper er afgehaald en met een draad (bruin) op dat contactje gehouden (waar de sleper contact maakt) en een andere draad op een wiel (blauw) Toen deed hij het gewoon!

Wat heb je gebruikt als spanningsbron een normale trafo voor ~ of een digitaal station?

I.m.o als je  een normale trafo voor ~ hebt gebruikt en de lok doet het en daarna met een digitaal station niet dan lijkt het een probleem met de decoder. Kun je die wel uitlezen?

dus zoals hmmglaser zegt.

bekie

  • Offline Offline
  • Berichten: 58
Re: ESU Ludmilla, rijdt niet meer nadat kap is los geweest.
« Reactie #20 Gepost op: 16 februari 2018, 05:54:16 »
Misschien maakt de sleper niet voldoende contact. Bij de Esu Class66 heeft Esu het navolgende voorgesteld: een bolleke tin solderen op de contactlip van de sleper. Blijkbaar maakt bij de Class66 de sleper niet voldoende contact met de contactpin in de sleper. Als er geen of onvoldoende contact is, dan komt de contactpin naar beneden en denkt de decoder: aha, tweerail, en ... sluiting. Zie bijgaande oplossing van Esu.

http://www.esu.eu/en/support/tips-tricks/c66-schleiferumbau/



Hopelijk werkt het.
« Laatst bewerkt op: 16 februari 2018, 05:59:03 door bekie »

Baan Wally

  • Offline Offline
  • Berichten: 55
  • Baan Wally
Re: ESU Ludmilla, rijdt niet meer nadat kap is los geweest.
« Reactie #21 Gepost op: 16 februari 2018, 20:26:41 »
goeie avond!

heb de lok terug naar de winkel gebracht,wordt naar gekeken of het verholpen kan worden,en anders naar esu!

Ik rijdt met de ecos 2.

gr Walter

Baan Wally

  • Offline Offline
  • Berichten: 55
  • Baan Wally
Re: ESU Ludmilla, rijdt niet meer nadat kap is los geweest.
« Reactie #22 Gepost op: 16 februari 2018, 20:29:32 »
maar mischien wel een goed idee van die sleper!