Doel:€250.00
Donaties:€80.00

Per saldo:€-170.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 09-12-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Elco aansluiten op lok door NS1220
Vandaag om 18:01:03
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 17:46:29
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Rondje_HO
Vandaag om 17:31:31
SSN naar Maastricht morgen 15-12 door Rondje_HO
Vandaag om 17:27:36
Eifelgeschiedenis door 44
Vandaag om 17:25:12
Combe Halt, Brits smalspoor door GD
Vandaag om 17:11:36
Neurenberg 2019; wat staat er op jouw verlanglijst? door NS1220
Vandaag om 16:51:32
NS 5500 / HSM 700 spoor 0 / 1 door FritsT
Vandaag om 16:50:03
MB-module: "Vakwerk is een vak apart" door TimoD
Vandaag om 16:49:05
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door NS1220
Vandaag om 16:48:50
Nieuw in de winkel ! door Floris
Vandaag om 16:35:16
Dahinterhofen im Bau door Basilicum
Vandaag om 16:30:37
De Rheingold in model naoorlogs door Carel Ruysink
Vandaag om 16:00:17
Hekwerk Roco 2200 door Carel Ruysink
Vandaag om 15:43:24
www.NLinModel.nl - Nederlands modelspoor overzicht door KNed
Vandaag om 15:05:07
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ruud K
Vandaag om 14:47:00
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door Floris Dilz
Vandaag om 14:44:49
Wisseldigitaalgelijkblokspanning door NS1220
Vandaag om 14:44:16
NS modelbaan Hoekdam H0 door Ronald Hofmeester
Vandaag om 13:48:36
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Erik Mijd
Vandaag om 13:30:11
Iemand ervaring met Chinese decoders? door Fred Peters
Vandaag om 13:17:30
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 13:03:18
E10 Lok geen rode sluitlichten? door Thom
Vandaag om 12:34:51
Alternatief ESU LokPilot micro decoder v4.0 54684 door wouter-
Vandaag om 12:17:13
Containerdraagwagens door reMARKable
Vandaag om 11:56:58
Gezocht styreen baksteenplaat schaal 0 door EricZmS
Vandaag om 11:53:18
Egyptisch smalspoor ( 0e ) door Jelmer
Vandaag om 11:46:50
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 11:43:06
Minitrix BR185 verlichting verkeerd om door Timo
Vandaag om 11:41:14
MB-module: "L'Esimé" door Chris80
Vandaag om 11:10:41
  

Auteur Topic: ESU Ludmilla, rijdt niet meer nadat kap is los geweest.  (gelezen 2633 keer)

Biesje

  • Offline Offline
  • Berichten: 1267
    • Biesje.nl
Re: ESU Ludmilla, rijdt niet meer nadat kap is los geweest.
« Reactie #15 Gepost op: 13 februari 2018, 00:40:30 »
Dat pinnetje zorgt normaal gesproken voor de detectie of er een sleper is gemonteerd ja of nee. Zpja dan staat de loc in 3-rail modus en zo nee dan in 2-rail modus. Dan is er dus iets vaags aan de hand. Ik ken de locs van ESU niet goed genoeg om er meer van te zeggen. Ik had een weekje of wat een ESY V200 te gast hier van mijn werk (ik heb leuk werk (y) ) maar ik heb deze niet uit elkaar gehad. Het moet toch iets te maken hebben gehad met het demonteren van de draaistellen. Als nu alle assen ondersteverkeerd zitten zou het kunnen zijn dat de ene pool van de sleper nu contact maakt met een pool van de wielen misschien?

Succes met de puzzel, kom je er niet uit dan zou ik er even naar laten kijken door iemand. Het zou zonde zijn om de loc te verknoeien :(

Mvg,

Robert

VAM65

  • Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 3a/3b" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 1968
  • Nederland 3a/3b
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: ESU Ludmilla, rijdt niet meer nadat kap is los geweest.
« Reactie #16 Gepost op: 13 februari 2018, 07:55:51 »
Wellicht staat hier nog wat in:

http://www.esu.eu/download/betriebsanleitungen/esu-engineering-edition/  stukje naar beneden scrollen!  Op blz 16 van de handleiding staat een stukje over het wisselen van de wielen. Als je de Duitse taal niet voldoende machtig bent, dan zijn er van andere ESU locs ook NL-handleidingen te downloaden. Ook daar staat een uitgebreid stukje over de wielen en sleper in.
Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. https://m.facebook.com/omroepmodelspoorclub/

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 5063
  • ***
Re: ESU Ludmilla, rijdt niet meer nadat kap is los geweest.
« Reactie #17 Gepost op: 13 februari 2018, 11:46:28 »
Heb hem zelf niet, maar als ik de summiere beschrijving van de BR232 vergelijk met de uitgebreide Class 66. Zou ik denken dat de assen niet omgedraaid kunnen worden. Verder zal het technisch gezien niet verschillen qua opbouw. Dan staat er iets meer info in de class 66 beschrijving die ook in NL te downloaden is. Ze waarschuwen daar voor de stroomafname veren die goed tegen de flenzen dienen te komen. Lijkt me verder logisch dat de pen ingedrukt wordt bij het monteren van de sleper en dan dus de beide ashelften door verbind als een geheel. Vandaar dat je dan sluiting op je wielen gaat krijgen.
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

hmmglaser

  • Offline Offline
  • Berichten: 102
Re: ESU Ludmilla, rijdt niet meer nadat kap is los geweest.
« Reactie #18 Gepost op: 15 februari 2018, 14:49:26 »
Ik weet niet of je een multimeter hebt anders zou je tussen de sleper en de decoder kunnen meten of je contact hebt het zelfde geld dan ook voor de wielen.
Als je dan contact hebt zit het probleem waarschijnlijk in de decoder.
Mvg Mark

Jeronimos

  • Offline Offline
  • Berichten: 6651
  • Jeroen
Re: ESU Ludmilla, rijdt niet meer nadat kap is los geweest.
« Reactie #19 Gepost op: 15 februari 2018, 22:29:10 »
Ook een poging van mij.

.....nu had ik de sleper er afgehaald en met een draad (bruin) op dat contactje gehouden (waar de sleper contact maakt) en een andere draad op een wiel (blauw) Toen deed hij het gewoon!

Wat heb je gebruikt als spanningsbron een normale trafo voor ~ of een digitaal station?

I.m.o als je  een normale trafo voor ~ hebt gebruikt en de lok doet het en daarna met een digitaal station niet dan lijkt het een probleem met de decoder. Kun je die wel uitlezen?

dus zoals hmmglaser zegt.

bekie

  • Offline Offline
  • Berichten: 58
Re: ESU Ludmilla, rijdt niet meer nadat kap is los geweest.
« Reactie #20 Gepost op: 16 februari 2018, 05:54:16 »
Misschien maakt de sleper niet voldoende contact. Bij de Esu Class66 heeft Esu het navolgende voorgesteld: een bolleke tin solderen op de contactlip van de sleper. Blijkbaar maakt bij de Class66 de sleper niet voldoende contact met de contactpin in de sleper. Als er geen of onvoldoende contact is, dan komt de contactpin naar beneden en denkt de decoder: aha, tweerail, en ... sluiting. Zie bijgaande oplossing van Esu.

http://www.esu.eu/en/support/tips-tricks/c66-schleiferumbau/



Hopelijk werkt het.
« Laatst bewerkt op: 16 februari 2018, 05:59:03 door bekie »

Baan Wally

  • Offline Offline
  • Berichten: 55
  • Baan Wally
Re: ESU Ludmilla, rijdt niet meer nadat kap is los geweest.
« Reactie #21 Gepost op: 16 februari 2018, 20:26:41 »
goeie avond!

heb de lok terug naar de winkel gebracht,wordt naar gekeken of het verholpen kan worden,en anders naar esu!

Ik rijdt met de ecos 2.

gr Walter

Baan Wally

  • Offline Offline
  • Berichten: 55
  • Baan Wally
Re: ESU Ludmilla, rijdt niet meer nadat kap is los geweest.
« Reactie #22 Gepost op: 16 februari 2018, 20:29:32 »
maar mischien wel een goed idee van die sleper!