Doel:€250.00
Donaties:€115.00

Per saldo:€-135.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-12-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 18:52:03
NS modelbaan Hoekdam H0 door Wim Vink
Vandaag om 18:47:47
's-Heer Heinkenspolder door barry1972
Vandaag om 18:45:23
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door Falcon10
Vandaag om 18:42:35
Zolderbaan 5 bij 3 meter, Märklin, C-Rail, Digitaal IB+Win Digipet # De bouw door Timaximus
Vandaag om 18:42:04
Baan in Los Angeles door AndrevdG
Vandaag om 18:29:33
Koppelingsbalk (starre koppeling) gezocht; beide kanten in NEM-schacht. door AndrevdG
Vandaag om 18:28:12
Beginnersvragen Fleischmann analoog door Timo
Vandaag om 18:13:48
Hall sensor versus Reed schakelaar door Te 2/2
Vandaag om 18:01:59
Silencer nieuw baanplan HO - met 9 jaar vertraging... door tothebeach
Vandaag om 17:53:05
Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0 door Rondje_HO
Vandaag om 17:46:30
Ik bouw nu echt een wedstrijd A3! door Ronald Halma
Vandaag om 17:45:01
Opvangen ontsporing in klimspiraal door MDK193
Vandaag om 17:27:21
MB-module: "Vakwerk is een vak apart" door Carel Ruysink
Vandaag om 17:22:53
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 16:42:37
Jouef model, wie herkent dit type? door hendrikstuurman
Vandaag om 16:30:52
Buitenlust door bernhard67
Vandaag om 16:07:44
Samenstelling Benelux-trein met NMBS I6- en I10-rijtuigen door Daan!
Vandaag om 16:03:43
NS 5500 / HSM 700 spoor 0 / 1 door FritsT
Vandaag om 15:08:03
Nieuwe baan, nieuwe schaal van N naar H0e door NS1220
Vandaag om 14:43:02
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Merlin674
Vandaag om 14:36:45
Etsspul verven door FritsT
Vandaag om 14:11:35
ACME 2018 door Chris Westerduin
Vandaag om 14:04:16
Kranenberg, een exercitie in code 70 door meino
Vandaag om 13:54:23
Van Swarzach naar Swarzburg door nkob
Vandaag om 13:44:25
Wat heb jij op je desktop staan? door Ronald69
Vandaag om 13:20:28
Bruntendijk gelegen aan de Jankelijn. door Hielke
Vandaag om 13:02:54
H0 baanplan gebaseerd op Zell im Wiesental 274x265cm door Wim Hesselink
Vandaag om 12:27:12
Digikeijs DR4088LN + DR4088 door SanderH
Vandaag om 10:36:58
Ostmühle, rangeerbaan in spoor 0 door Frans Peeters
Vandaag om 10:16:49
  

Auteur Topic: ESU Ludmilla, rijdt niet meer nadat kap is los geweest.  (gelezen 2637 keer)

Baan Wally

  • Offline Offline
  • Berichten: 55
  • Baan Wally
ESU Ludmilla, rijdt niet meer nadat kap is los geweest.
« Gepost op: 10 februari 2018, 23:40:25 »
 
Goede avond,
Ik had de kap erafgehaald vandaag en later er weer op gezet,alleen daarna reed de lok niet meer!? hij reageerd nergens meer op!
heeft iemand enig idee hoe dat kan?

mvg Walter



url=https://images.beneluxspoor.net/bnls/20180210_141831.jpg][/url]



« Laatst bewerkt op: 11 februari 2018, 12:28:43 door Bert van Gelder »

KNed

  • Offline Offline
  • Berichten: 2542
    • nederlof.net
Re: esu ludmilla
« Reactie #1 Gepost op: 10 februari 2018, 23:44:52 »
Ik zou als ik jou was wat zaken doormeten, te beginnen bij stroomvoorziening in de loc. Komt er stroom van de wielen/sleper op de juiste plek terecht?
Is er ergen een draadje los? Ik ben niet bekend met Esu maar ik dacht gelezen te hebben dat die zowel 2-rail als 2-rail zijn? Kan je dat ergens omzetten? Is dat per ongeluk weer naar 2-rail gewitcht?

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal | LGB
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch

Biesje

  • Offline Offline
  • Berichten: 1269
    • Biesje.nl
Re: esu ludmilla
« Reactie #2 Gepost op: 11 februari 2018, 01:29:38 »
Volgens mij gaat het schakelen van 2 naar 3-rail met een contactje onder de sleper. Dus als er een sleper op zit zou de loc op 3-rail moeten reageren. Wellicht de sleper even goed aandrukken?

Succes!

Mvg,

Robert

bellejt

  • Offline Offline
  • Berichten: 413
    • Onze site
Greetings,salutations,groetjes,
http://www.johnnyrail.net/

Frans v H

  • Offline Offline
  • Berichten: 87
Re: ESU Ludmilla, rijdt niet meer nadat kap is los geweest.
« Reactie #4 Gepost op: 11 februari 2018, 22:15:42 »
de en monteer de sleper effe opnieuw wellicht helpt dat en je weet dat Esu loks vol zitten met techniek dus kwetsbaar mocht je er niet uitkomen effe bij Bentink in Apeldoorn langs gaan hebben een heel goede technische afdeling. Maar waarom de kap er af halen ???? en let er op dat er geen draadje knel komt te zitten. Succes

frans

Baan Wally

  • Offline Offline
  • Berichten: 55
  • Baan Wally
Re: ESU Ludmilla, rijdt niet meer nadat kap is los geweest.
« Reactie #5 Gepost op: 12 februari 2018, 09:14:43 »
Bedankt voor de reacties!

Maar er zit nog geen beweging in.Heb nog gekeken maar zie eigenliijk niks bijzonders,er kan ook niks klem zitten tussen de kap.
Ik heb geen meet apperatuur of zo dus ik kan niks doormeten.

Ik had de wielen schoongemaakt en dacht ,even kijken hoe het er uit ziet onder de kap!
Als je een nieuwe auto koopt wil je ook even onder de kap kijken hoe het er uit ziet toch!?

Vind het toch vreemd dat als je alleen de kap er afhaald dat het ineens niet meer werkt!

anders maar weer terug naar esu,Dan maar weer 2 maanden wachten voordat ik hem terug heb!?

gr Walter


008200

  • Online Online
  • Berichten: 158
Re: ESU Ludmilla, rijdt niet meer nadat kap is los geweest.
« Reactie #6 Gepost op: 12 februari 2018, 09:31:59 »
Haal de decoderstekker eens los en plaats even een dummy stekker. Decoder kan blijven zitten. Probeer met een trafo of de loc teken van leven vertoont als je de trafo met twee draadjes op de loc aansluit of op een stukje rail zet. Je komt zo te weten of het probleem in de decoder zit of in de elektrische verbindingen; waarschijnlijk het laatste maar zo kun je een of ander uitsluiten....

MDK193

  • Offline Offline
  • Berichten: 1847
Re: ESU Ludmilla, rijdt niet meer nadat kap is los geweest.
« Reactie #7 Gepost op: 12 februari 2018, 09:33:01 »
Nou, ga gewoon naar een goede winkel, die helpen je zo verder............ naar ESU kan altijd nog.
Martijn

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 3619
    • Modeltrein projecten
Re: ESU Ludmilla, rijdt niet meer nadat kap is los geweest.
« Reactie #8 Gepost op: 12 februari 2018, 10:09:03 »
Wacht ff, je hebt alleen maar de kap eraf gehaald. Daarna zeg je dat je de wielen hebt schoongemaakt. Heeft de loc gereden tussen het moment dat je de wielen hebt schoongemaakt en dat je de kap eraf hebt gehaald? Hoe heb je de wielen schoongemaakt? Heb je wielstellen eruit gehaald en wellicht eentje omgekeerd terug gestopt?
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

Baan Wally

  • Offline Offline
  • Berichten: 55
  • Baan Wally
Re: ESU Ludmilla, rijdt niet meer nadat kap is los geweest.
« Reactie #9 Gepost op: 12 februari 2018, 11:12:09 »
Ik had de kap er eerst afgehaald,fotootjes gemaakt en er toen weer op,daarna op z,n kop gelegd en onderkant van de draaistellen eraf geshaald,asjes eruit en schoongemaakt daarna weer terug gedaan,toen weer op de rails gezet maar reageerde nergens op.

maakt dat uit al zou er een asje verkeerd om in zitten?

Ik heb de lok nu even niet hier.ik had hem aan m'n vader gegeven zodat hij hem vandeweek naar de winkel terug kan brengen.
 maar zal anders nog eerst even kijken.

MDK193

  • Offline Offline
  • Berichten: 1847
Re: ESU Ludmilla, rijdt niet meer nadat kap is los geweest.
« Reactie #10 Gepost op: 12 februari 2018, 11:16:56 »
Ik weet niet precies hoe de ESU in elkaar zit, maar wat hij zeker weten heeft zijn geisoleerde assen omdat hij ook voor tweerail geschikt is.

Ergo, 1 kant is de plus (+) en 1 kant is de min (-). Eén van de twee wordt bij gebruik in 3 rail overgenomen door de sleper. Als je 2-rail rijdt loop je het risico op kortsluiting door het omdraaien van een asje (maar niet als je ze allemaal omdraait). Maar dat risico lijkt me vrij gering in geval van 3-rail gebruik.....

Maar zoals gezegd, ik heb geen ESU, dus ik weet het niet zeker
Martijn

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 3619
    • Modeltrein projecten
Re: ESU Ludmilla, rijdt niet meer nadat kap is los geweest.
« Reactie #11 Gepost op: 12 februari 2018, 11:53:01 »
Het kan behoorlijk wat uitmaken hoe de assen terug erin gezet worden. Maar ik ken de loc niet dus ik kan er geen uitspraak over doen. Maar bij dit soort zaken is het wel handig als alle handelingen vermeld worden. Het is mij persoonlijk een raadsel waarom je denkt dat het verwijderen van de kap leidt tot het niet meer werken van de loc, en de veel ingrijpendere handeling van de wielen verwijderen er niet toe lijkt te doen. :)
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

MDK193

  • Offline Offline
  • Berichten: 1847
Re: ESU Ludmilla, rijdt niet meer nadat kap is los geweest.
« Reactie #12 Gepost op: 12 februari 2018, 12:19:34 »
Wat trouwens wel kan is dat bij het schoonmaken de contacten op de wielen niet zijn terug gezet, maar ernaast..... Eens dus met ingenium
Martijn

Floris Dilz

  • tussen kerst en nieuwjaar alléén gier uitrijden bij broei in de ton.
  • Online Online
  • Berichten: 8919
    • aersch der visch.
Re: ESU Ludmilla, rijdt niet meer nadat kap is los geweest.
« Reactie #13 Gepost op: 12 februari 2018, 13:54:49 »
Dat, of bij t uit elkaar halen van de draaistellen de contacten van de sleper vernaggeld of daar een draad afgebroken ofzo. Dat álle wielcontacten zo verkeerd zitten dat er niks werkt kan, maar je hebt maar 1 sleper en als daar wat mis zit doet de loc sowieso meteen niks meer. Daar zou ik dus eerst kijken...

Baan Wally

  • Offline Offline
  • Berichten: 55
  • Baan Wally
Re: ESU Ludmilla, rijdt niet meer nadat kap is los geweest.
« Reactie #14 Gepost op: 12 februari 2018, 22:19:18 »
Goeie avond!

Had nog gekeken naar de assen,maar die zaten goed,nu had ik de sleper er afgehaald en met een draad (bruin) op dat contactje gehouden (waar de sleper contact maakt) en een andere draad op een wiel (blauw)
Toen deed hij het gewoon!
toen heb ik de sleper er weer opgeklikt,toen de bruine draad op de sleper gehouden,Niks, geen contact!
Heb toen die lipjes onderkant sleper iets uitgebogen daarna maakte hij wel contact,
Toen op de baan gezet,alles werkte weer alleen als je over een ontkoppelrail of over wissels reed maakte hij sluiting!?

Sleper weer eraf,Nu zit er naast dat contactpinnetje ook een ander pinnetje wat je in kan drukken,als ik de draden weer aansluit zoals eerder geschreven en dan dat pinnetje indrukt maakt de lok sluiting, weet niet waar dit pinnetje voor is?





Ik weet niet wat ik nu nog moet verder!

Wel bedankt allemaal voor de goeie tips en reacties!

Walter
« Laatst bewerkt op: 12 februari 2018, 22:27:35 door Baan Wally »