De neus van de ATT is natuurlijk vele malen beter dan de Piko. Persoonlijk heb ik de neus van de Piko altijd het zwakke punt van dit model gevonden. De cabineramen lijken nergens op (zelfs de Lima is beter). De meegegoten handgrepen zijn ook geen succes. En dan vermeld ik niet eens de naad. De draaistellen van de Piko-tweetjes kunnen ook beter. Op de Benelux zijn ze al beter dan op de oorspronkelijke tweetjes. Jammer dat Piko dit nooit heeft aangepast. Het zij-aanzicht van de Piko is best goed.Maar goed, het is inderdaad appels met peren vergelijken, de ATT is ook een tikkie duurder... En ik kan me nog de tijd herinneren dat het NL-materieel bestond uit enkele mislukte 1200'en, een soort Plan E's, hondekoppen van de Hema en een Flm Plan K en W van 24 cm - en dat in schaal 1:82. We mogen ATT dankbaar zijn dat nagenoeg het complete boekje van NJvWJ over de stalen rijtuigen in model is omgezet...CKLX
En wat waren we toen toch blij met de Piko.