Doel:€250.00
Donaties:€107.50

Per saldo:€-142.50

Steun ons nu!
Actie: steun €2.50 via de Wim Vink kalender 2021!

Laatst bijgewerkt
op 23-11-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Projekt 083-338 door Eric B
Vandaag om 18:33:15
Raadplaatje door eemstede
Vandaag om 18:31:12
Werkplaats - (Baanplan H0) door tijgernootje
Vandaag om 18:29:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Eric B
Vandaag om 18:23:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door NS1220
Vandaag om 18:22:46
"Union Pacific's Power Shop", een nieuwe baan in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 18:18:31
Een Rotterdams gebouw door Gerco van Beelen
Vandaag om 18:18:10
Decals op Blauwe tram door Pauldg
Vandaag om 18:16:44
Van Swarzach naar Swarzburg door nkob
Vandaag om 18:12:03
Ergensnergens in H0e door NS1220
Vandaag om 17:53:21
Rondom Charlois door tuurtje
Vandaag om 17:52:57
Rijnstraat door MM.
Vandaag om 17:32:12
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 17:28:12
Wiese(n) in 0m door Davos
Vandaag om 17:08:33
Show je werkplek door MOVisser
Vandaag om 17:04:36
NTM P1 schaal 0 door Sven
Vandaag om 17:04:22
Bruggen-IG: de Hef in N schaal... door Duikeend
Vandaag om 17:02:43
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door St00mboy
Vandaag om 16:20:04
Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door ArjanB
Vandaag om 16:14:19
Welke rijtuigen horen bij deze rode dubbeldekker stuurstand van de DB? door Peterreinders
Vandaag om 15:46:24
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0 door Carel Ruysink
Vandaag om 15:31:48
Railtalk Magazine Latest Issue door Erik Mijd
Vandaag om 15:25:09
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door ANDREUS
Vandaag om 15:17:47
Onze 3d printer door MartinH0
Vandaag om 15:10:35
PIKO Fabriek #61149 door NS1220
Vandaag om 15:09:38
Bouw "Bahnhofsvorfeld" door charp
Vandaag om 15:08:30
3D/RM IG: Anycubic photon voor modelbouw gebruiker ervaringen door Ad_M
Vandaag om 15:00:56
Kleinbaan.de, Veendam, laat 3 loks reviseren door NS1220
Vandaag om 14:58:13
Sprinter LED binnenverlichting flikkert opeens door MarkSpoor
Vandaag om 14:26:08
EifelBurgenBahn door Wim Vink
Vandaag om 14:01:02
  

Auteur Topic: Artitec vierdeurs stalen D  (gelezen 129755 keer)

Joran

  • Offline Offline
  • Berichten: 1371
  • NS tijdperk IV (1981)
Re: Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #750 Gepost op: 02 december 2015, 11:43:31 »
Ik vermoed van niet.

Op seinarm.nl staat het volgende: Enkele bagagewagens zijn in 1981 nog voorzien geweest van doorgaande luchtleidingen op het dak voor inzet met de nieuwe ICR rijtuigen tussen Den Haag en Keulen.
Dit was ondermeer uitgevoerd bij de rijtuigen 51 84 95-40 001, 003, 006, 007, 008 en 011.
Op 27 september 1981 gingen zij allemaal buiten dienst, er was toen voldoende ICR-BKD ingestroomd.


Op deze foto van een 1500 met 2x Plan K en 2x Plan N. Zie ik geen luchtleiding.

Martijn de Kuiper

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 2629
Re: Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #751 Gepost op: 02 december 2015, 12:01:24 »
Martijn

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9759
    • belse roestkraam
Re: Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #752 Gepost op: 02 december 2015, 12:07:31 »

Op deze foto van een 1500 met 2x Plan K en 2x Plan N. Zie ik geen luchtleiding.
op die foto staat een zesdeurs D he, geen vierdeurs! de zesdeurs hebben nooit dakleidingen gehad zover ik weet.

Joran

  • Offline Offline
  • Berichten: 1371
  • NS tijdperk IV (1981)
Re: Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #753 Gepost op: 02 december 2015, 13:28:26 »
op die foto staat een zesdeurs D he, geen vierdeurs! de zesdeurs hebben nooit dakleidingen gehad zover ik weet.

Scherp! Vond het profiel van het dak al zo 'anders'.  :)

Een vierdeurs stalen D met Plan K in 1977 zonder dakleiding:



770221 Den Haag HS by Gerard van Vliet, on Flickr

Een vier deurs stalen D met Plan N in 1980 met dakleiding:

801206 Rijswijk by Gerard van Vliet, on Flickr

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5093
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re: Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #754 Gepost op: 02 december 2015, 14:21:45 »
Zonder 50 bladzijden van dit topic door te hoeven spitten, vuur ik argeloos de vraag af: waarom werd de leiding over het dak geleid en niet onder de bak door? Dat laatste lijkt mij logischer.

Groet,
Bas

Jeff

  • Offline Offline
  • Berichten: 469
Re: Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #755 Gepost op: 02 december 2015, 16:33:16 »
Op het dak kom je niets tegen wat in de weg zit.
Onder de bak des te meer.
Met vriendelijke groet: Jeff van Alphen
Nederlands modelspoor tussen 1948 en 1955 in H0.
Zwitsers spoor, RhB in H0m en IIm

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 1620
  • NS 1968-1982
    • Dit ben ik
Re: Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #756 Gepost op: 02 december 2015, 22:07:42 »
op die foto staat een zesdeurs D he, geen vierdeurs! de zesdeurs hebben nooit dakleidingen gehad zover ik weet.

Wel een fraaie foto, want de vierdeurs D staat er ook op, achteraan dezelfde trein. Twee Stalen D's in dezelfde stam had ik ook nog niet eerder gezien.

GerardvV

  • Offline Offline
  • Berichten: 2708
  • Enge buur bij de buren
    • Spoorfoto's
Re: Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #757 Gepost op: 02 december 2015, 22:58:11 »
Een vierdeurs stalen D met Plan K in 1977 zonder dakleiding:
Een vier deurs stalen D met Plan N in 1980 met dakleiding:
Ah, ik was ze al aan het opzoeken, hoeft dus niet meer. ;D ;D
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
148*hier
109* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waard

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2067
Re: Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #758 Gepost op: 09 september 2016, 14:37:34 »
Ik heb een tijd geleden een vierdeurs-stalen D van Artitec gekocht.
Als ik deze aan andere rijtuigen koppel (met Fleischmann Profi-koppelingen), dan valt me behalve de grote ruimte tussen de vouwbalgen ook op dat de vouwbalgen van de Stalen D aan de bovenkant hoger zijn dan die van diverse andere rijtuigen.
Terwijl de andere rijtuigen onderling wel mooi passend gekoppeld staan.
Dit is voor mij nu ook de reden dat de Stalen D niet in de vitrine staat.

Met Heris Plan N:


Met EloTrains Plan K:


Met Artitec Plan E:
(Het valt me nu op de foto op dat de koppeling niet goed zit, maar het gaat met name over het hoogteverschil)
Niels

Wijbe

  • Offline Offline
  • Berichten: 980
Re: Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #759 Gepost op: 09 september 2016, 14:44:18 »
Tsja, de buffers lijken ook een fractie te hoog zitten. Misschien staat de stalen D net iets te hoog op de poten.

Zelf vind ik het niet super storend.
Met vriendelijke groet,
Wijbe

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 6749
Re: Artitec vierdeurs stalen D
« Reactie #760 Gepost op: 09 september 2016, 15:30:53 »
De zesdeurs heeft het ook, iets hoger op de poten/wielen en een kiertje tussen de vouwbalgen. Zelf vind ik het totaal niet storend maar ik kan me voorstellen dat het in een vitrine anders overkomt  :)