Doel:€250.00
Donaties:€70.00

Per saldo:€-180.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 15-07-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Trams, treinen, bruggen en Americana in Portland Oregon door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 05:14:22
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 03:59:12
Werkbank bouwen door ArjanB
Vandaag om 03:44:21
NCS 7/8 tot NS 61 62 Maffei lok in spoor 0 door FritsT
Vandaag om 00:14:13
Projekt 083-338 door Erik Baas
22 juli 2019, 23:59:44
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
22 juli 2019, 23:51:48
Schwarzburg door 44
22 juli 2019, 22:52:08
Artitec SS700/NS3700 door Gerke
22 juli 2019, 22:45:37
Piko h0 NS 2200 door Gerke
22 juli 2019, 22:30:49
Hoe gebouwde huisjes etc verzenden door nkob
22 juli 2019, 22:07:15
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
22 juli 2019, 22:06:20
BNLS-module: De Korne door pietgrasparkiet
22 juli 2019, 21:52:24
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
22 juli 2019, 21:49:55
Neutraal Moresnet in H0 door André 1976
22 juli 2019, 21:23:20
Raadplaatje door Illya Vaes
22 juli 2019, 21:20:22
Efringen-Kirchen door poftie
22 juli 2019, 21:01:11
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door frederik19630
22 juli 2019, 20:43:13
Van Swarzach naar Swarzburg door nkob
22 juli 2019, 19:58:23
Fleischmann 'zelfdenkende' wissel n-spoor door mass am see
22 juli 2019, 19:22:49
Vloerbaan op een studentenkamer... door Joost O
22 juli 2019, 18:43:06
Iets kleins in 00 door Noordernet
22 juli 2019, 18:33:00
Combe Halt, Brits smalspoor door Stedahult
22 juli 2019, 18:14:39
Tram Lierneux - Vielsalm door Scratchbuilt
22 juli 2019, 17:53:56
Waar is stroomaftap voor en hoe open ik een Jouef BR44 lok? door OpAart
22 juli 2019, 17:33:37
Update: baan in de tropen door Joost O
22 juli 2019, 16:50:30
Den Zoeterdam 1/87 H0 366x110 door mass am see
22 juli 2019, 16:22:12
Crowdfunding gestart voor ex-ZHESM 9952 door janw
22 juli 2019, 13:41:36
Pfarrerwinkel bahn door 44
22 juli 2019, 13:02:50
BNLS-Module: "Spoormuseum in H0" door Jelmer
22 juli 2019, 12:47:04
Stationsplein Baden Baden door Dion
22 juli 2019, 12:42:57
  

Auteur Topic: Artitec Mat '54, materieelbespreking.  (gelezen 99972 keer)

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 3356
Re: Artitec Mat '54, materieelbespreking.
« Reactie #855 Gepost op: 12 januari 2019, 19:33:32 »
Artitec al gemaild? Iemand?

NS8714

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 9393
    • Mijn fotoarchief
Re: Artitec Mat '54, materieelbespreking.
« Reactie #856 Gepost op: 12 januari 2019, 20:53:46 »
020-4350050 en je kunt het direct vragen.
www.denelander.blogspot.dk over mijn leven in den vreemde

www.modulebaan.nl Dit jaar op OnTraxs :)

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 5122
Re: Artitec Mat '54, materieelbespreking.
« Reactie #857 Gepost op: 15 januari 2019, 12:36:10 »
Is er nergens informatie te vinden over de tweede levering Hondekoppen? Ik ben niks tegengekomen... dus dan maar hier.
Iemand die wat weet? Eind 2018 is inmiddels geweest.


Even ter info voor degenen die nog een bepaald nummer zoeken, ik zag vandaag in Rotterdam de volgende nummers in de vitrine staan:
nr. 771   2440301   2240301
nr. 769   2040401   2440401   2240401
nr. 770   2040001   2440001   2240001
nr. 762   2040201   2240201
nr. 764   2040101   2240101

Alles in 2-rail. De 3-rail heb ik niet gefotografeerd (sorry :P )

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 1883
Re: Artitec Mat '54, materieelbespreking.
« Reactie #858 Gepost op: 30 januari 2019, 12:06:31 »
N.a.v. een vraag over de inzetbaarheid van de in 2019 nieuw aangekondigde Hondekoppen van Artitec, ben ik eens gaan speuren naar wanneer welke wijzigingen plaats vonden bij het grote voorbeeld. Omdat ik dit ook voor de al bestaande modellen wil doen, plaats ik mijn bevindingen in dit topic.

Artikelnummer Stel   Inzetbaarheid         (redenen die ik gevonden heb)
2x.400.01       770    1960-1969             (1960: in dienst, 1969: voorzien van logo's, in december 1968 nog zonder)
2x.401.01       764    1971/72-1977        (1971/72: aanbrengen A-sein, 1977: IC-verbouwing)
2x.402.01       762    1971/72-1976        (1971/72: aanbrengen A-sein, 1976: IC-verbouwing)
2x.402.02       761    1971/72-1977        (1971/72: aanbrengen A-sein, 1977: IC-verbouwing)
2x.403.01       771    1970-1971/72        (1970: gele huisstijl, 1971/72: aanbrengen A-sein)
2x.404.01       769    1971/72-1995        (1971/72: aanbrengen A-sein, 1995: terzijde, niet uitgezicht sinds wanneer telerail)
2x.404.02       772    1971/72-1995        (1971/72: aanbrengen A-sein, 1995: terzijde, niet uitgezicht sinds wanneer telerail)

2x.401.02       766    2016-heden           (Na revisie 2016, uitgaande van terugverbouwde BDk)
2x.402.03       786    1968/69-1971/72   (1968/69: voorzien van logo's en reclamebanen, 1971/72: A-sein (of toch niet?), 1972: IC-verbouwing)
2x.405.01       790    1972-1975/76        (1972: IC-verbouwing, 1975/1976: vernummerd in 1790)
2x.405.02       787    1972-1976             (1972: IC-verbouwing, 1976: botsing (hersteld met Bk 380 in 1977))
2x.406.01       1791  1980-1992             (1980: herschilderd met blauw/gele deuren, 1992: vernummerd in 779)
2x.406.02       1788  1979-1991             (1979: herschilderd met blauw/gele deuren, 1991: vernummerd in 775)
Niels

Paducah

  • Offline Offline
  • Berichten: 108
Re: Artitec Mat '54, materieelbespreking.
« Reactie #859 Gepost op: 30 januari 2019, 15:53:50 »
Dan dien ik de 1788 om te nummeren tot 775 om deze in te kunnen zetten in 1994(?)

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 3631
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: Artitec Mat '54, materieelbespreking.
« Reactie #860 Gepost op: 30 januari 2019, 16:01:25 »
heeft iemand ervaring met omnummeren van Artitec hondekoppen?

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3132
  • NL/NS vanaf 1945
Re: Artitec Mat '54, materieelbespreking.
« Reactie #861 Gepost op: 31 januari 2019, 13:27:16 »
Welke (4 delige) hondekoppen hadden draai ramen? (Zoals de icm)

Zie op afbeeldingen 3 soorten ramen.

Sprinterramen.
Draai schuif ramen.
4 delige ramen middelste deel kan open.

Had dit met renovatie enz te maken?
Of deelseries?
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Sicco Dierdorp

  • Offline Offline
  • Berichten: 2269
    • Flickr
Re: Artitec Mat '54, materieelbespreking.
« Reactie #862 Gepost op: 31 januari 2019, 13:34:34 »
De asbest Hondekoppen
(321-365 en 711-757)
NMBS regio Centre - Borinage periode 1979-1983 * diesel * staal/cokes/erts/kolen

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 1883
Re: Artitec Mat '54, materieelbespreking.
« Reactie #863 Gepost op: 31 januari 2019, 14:51:01 »
Dan dien ik de 1788 om te nummeren tot 775 om deze in te kunnen zetten in 1994(?)

Als je de 1788 omnummert in 775, dan is deze inzetbaar van 1991-1996
Dit is het enige nummer van deze uitvoering die toepasbaar is.

Met de 1791 zijn meer omnummermogelijkheden:
777, 778, 783, 784 van 1991-1995
779, 782 van 1992-1995
780 van 1992-1996
785 van 1992-1993

Als de panto's uitwisselbaar zijn (ik heb geen idee hoe de constructie op het dak is voor de voetjes van de schaarpanto's cq. eenbeners), dan zou je ook nog de 1786 (1982-1992) of 786 (1992-1995) kunnen maken met eenbeners op de Bk en schaarpanto's op de BDk.
Andersom is het meer werk, want de 1787 (1982-1992) of 773 (1992-1995) heeft sinds 1977 de Bk van een tweetje met een andere raamindeling.
Niels

DavidNS400 Grote sik

  • III IV V NS
  • Offline Offline
  • Berichten: 115
Re: Artitec Mat '54, materieelbespreking.
« Reactie #864 Gepost op: 31 januari 2019, 17:54:14 »
Ik heb zelf besloten de 1791 te nemen...

Waarom omdat ik de 769 al heb en een andere die geen schaarpanto’s heeft dus kwam bij mij gelijk een lampje branden  :angel: en het puntje maar het wordt een 1791  ;D  (y)




Moderator: foto i.v.m.auteursrecht verwijderd

Volgens mij was dit een echte 1791 hier op de foto in Geldermalsen  :)


« Laatst bewerkt op: 01 februari 2019, 16:49:03 door Bert van Gelder »

Sicco Dierdorp

  • Offline Offline
  • Berichten: 2269
    • Flickr
Re: Artitec Mat '54, materieelbespreking.
« Reactie #865 Gepost op: 31 januari 2019, 17:56:42 »
Als je de 1788 omnummert in 775, dan is deze inzetbaar van 1991-1996
Dit is het enige nummer van deze uitvoering die toepasbaar is.

Met de 1791 zijn meer omnummermogelijkheden:
777, 778, 783, 784 van 1991-1995
779, 782 van 1992-1995
780 van 1992-1996
785 van 1992-1993

Als de panto's uitwisselbaar zijn (ik heb geen idee hoe de constructie op het dak is voor de voetjes van de schaarpanto's cq. eenbeners), dan zou je ook nog de 1786 (1982-1992) of 786 (1992-1995) kunnen maken met eenbeners op de Bk en schaarpanto's op de BDk.
Andersom is het meer werk, want de 1787 (1982-1992) of 773 (1992-1995) heeft sinds 1977 de Bk van een tweetje met een andere raamindeling.

Hier hebben we de kandidaat voor de eerder gevraagde auteur denk ik  ;D
NMBS regio Centre - Borinage periode 1979-1983 * diesel * staal/cokes/erts/kolen

Bartje81

  • Offline Offline
  • Berichten: 912
Re: Artitec Mat '54, materieelbespreking.
« Reactie #866 Gepost op: 01 februari 2019, 15:49:18 »
Voor een correcte 766 zal Artitec een P2 moeten maken, op de tekening op: https://hetgroterdamproject.nl/index.php/artitec/1404-hondekop-4-ic klopt hij (nog?) niet. :-X ::)

Dat vergt nog wel wat aanpassing.
« Laatst bewerkt op: 01 februari 2019, 15:52:18 door Bartje81 »

CKLX

  • Offline Offline
  • Berichten: 773
Re: Artitec Mat '54, materieelbespreking.
« Reactie #867 Gepost op: 01 februari 2019, 16:01:22 »

Volgens mij was dit een echte 1791 hier op de foto in Geldermalsen  :)


Dat is een foto afkomstig van mijn photostream op Flickr.com. Dat had je er wel even bij mogen zeggen.
Bovendien had je toestemming moeten vragen voor gebruik.
Ik ben de beroerdste niet, dus wellicht had ik je nog toestemming gegeven ook...

Cock Koelewijn.

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 1883
Re: Artitec Mat '54, materieelbespreking.
« Reactie #868 Gepost op: 01 februari 2019, 16:05:35 »
Voor een correcte 766 zal Artitec een P2 moeten maken, op de tekening op: https://hetgroterdamproject.nl/index.php/artitec/1404-hondekop-4-ic klopt hij (nog?) niet. :-X ::)

Dat vergt nog wel wat aanpassing.
Wat klopt er dan niet aan?
De bagageruimte van de echte 766 is bij de revisie aan de buitenkant terugverbouwd zoals deze voor 1978 was (binnen heb ik nog niet gekeken).
Niels

Bartje81

  • Offline Offline
  • Berichten: 912
Re: Artitec Mat '54, materieelbespreking.
« Reactie #869 Gepost op: 01 februari 2019, 16:59:14 »
Ik zat vast naar een wat oudere foto van de 766 te kijken, want ik zie nu wel foto's  (op hun site) met eenzelfde bagageafdeling als op de tekening inderdaad. Mijn excuses. ;)