Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door Prutsert
Vandaag om 22:15:54
Raadplaatje door V200-G2000
Vandaag om 22:12:00
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Roelof Hartholt
Vandaag om 22:09:31
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 21:51:08
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 21:43:07
digitaal veranderd in 15 jaar door Ronaldk
Vandaag om 21:34:32
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
Vandaag om 21:21:53
Sikje 225 door Huup
Vandaag om 21:21:34
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mark D.
Vandaag om 21:06:08
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
Vandaag om 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
Vandaag om 19:57:35
Station Roodeschool door Eric B
Vandaag om 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
Vandaag om 19:13:38
Aachenau West door Silvolde
Vandaag om 18:49:20
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
Vandaag om 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
Vandaag om 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
Vandaag om 16:04:09
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:24:22
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 15:16:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 14:48:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
Vandaag om 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 12:51:41
Railpro 607 door henk
Vandaag om 12:47:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 12:34:49
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 12:17:39
365 "Het is weekend foto's" door MOVisser
Vandaag om 12:15:59

Auteur Topic: Contact met Digikeijs?  (gelezen 12008 keer)

Martin Domburg

• Offline Offline
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
Re: Contact met Digikeijs?
« Reactie #60 Gepost op: 01 February 2018, 00:39:57 »
Inderdaad,
Ik heb een mening, helaas uit ik die wel eens.  Ach ja beter een ster op je ring, dan een ring in je ster. Dan vallen je treinen om.

Hé een vogeltje! sorry waar ging het over?

Martin Domburg

• Offline Offline
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
« Reactie #61 Gepost op: 01 February 2018, 09:01:09 »
Ik zit nu in de trein van Ansberg naar Nürnberg dus alle ijs om even wat inhoudelijk te reageren.

Als hobbyist en Commerciële begrijp ik heel goed dat ik twee petten draag. Het zou ook hypocriet zijn dat te ontkennen. En als dealer van Digikeijs heb ik natuurlijk ook een aandeel en negatieve pr zoals dit is slecht voor de omzet.

Dat zeggende kan ik dat gegeven makkelijker naast me neerleggen omdat DTS niet mijn brood verdiend, maar mijn hobby een invulling geeft. Daarom kan ik ook wat neutraler zijn als het gaat om dit soort dingen.

Digikeijs heeft hele mooie producten waar ik honderd procent achter sta. Wat vaak word vergeten in de kritieken is dat de grote merken een heel onderzoek en test facilitair hanteren met stresstesten. Digikeijs heeft dat niet en gaat uit van testwerk en feedback van ons dealers en klanten. Maar daar zijn de prijsverschillen dan ook naar.

Dan het punt wat hier word gemaakt ben ik het absoluut mee eens. Roy moet zijn webshop sluiten en alleen handelen met zijn dealers. Een stap die VPEB bijvoorbeeld als heeft gedaan en dat werkt goed. Onze marges zijn gewoon goed zodat wij als dealer dit soort "verliezen" kunnen tackelen zonder dat het ons gelijk brood kost. Als iemand bij mij iets koopt en het werkt niet zorg ik het liefst zo snel mogelijk voor een vervangend artikel en neem de derving voor mijzelf en handel dat later af met de fabrikant. Zo werkt het met esu, Uhlenbrock, Kuehn, Doehler noem maar op.

Maar nu even in defence, stuur als particulier eens een mail naar Arnold, Fleischmann of Märklin. De kans is groot dat je daar ook geen bericht krijgt. Een half jaar later ineens een pakketje op de deur....

Ik ben het er dus mee eens dat Roy beter zich kan richten op de zakelijke dealer dan op de consument zolang zijn aftersales zo bagger blijft.

Nu lekker naar Nürnberg treintje kijken hahaha

Groetjes
Ik heb een mening, helaas uit ik die wel eens.  Ach ja beter een ster op je ring, dan een ring in je ster. Dan vallen je treinen om.

Dirk

• Offline Offline
« Reactie #62 Gepost op: 01 February 2018, 15:19:19 »
Zo, goed nieuws.
Vandaag een mailtje gekregen ivm mijn retour. Zou vandaag verstuurd worden met de nodige verontschuldigingen. Het goede nieuws mag ook vermeld worden.

Dirk
2-rail digitaal, IB antiek, DR5000, Multimaus, Rosoft servo decoders en diverse Digikeijs spullen,Peco code 100.

Edsko Hekman

• Offline Offline
  • Nooit uitgeklust....
« Reactie #63 Gepost op: 01 February 2018, 16:18:44 »
Goed nieuws idd en goed dat je dat hier ook laat weten.

Eric B

• Offline Offline
  • NS tijdperk II(c)/III
    • Obdam in h0
« Reactie #64 Gepost op: 01 February 2018, 16:25:24 »
 (y) Goed te horen dat de zaken weer opgepakt worden en we dat ook hier lezen.
Ik ben zeer tevreden over de Digikeijs producten die ik tot nu toe gebruikt heb en zou het zonde vinden als het op deze wijze aan zijn eigen succes ten onder zou gaan!
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Reinout van Rees

• Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
« Reactie #65 Gepost op: 01 February 2018, 17:25:00 »
Bedankt voor de terugkoppeling, inderdaad.
Ik heb de vrijheid genomen om aan het eerste bericht een kleine noot toe te voegen met verwijzing naar het heugelijke bericht. Ik neem aan dat dat OK is?

Reinout-als-moderator
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Robbnl

• Offline Offline
« Reactie #66 Gepost op: 01 February 2018, 23:23:10 »
In reactie op het schrijven van Martin Domburg,
Ik kan mij wel gedeeltelijk in zijn verhaal vinden Martin weet waar hij het over heeft en hij heeft ook de kennis van het elektronica gebeuren zoals bv van Digikeijs in huis maar er zullen genoeg winkeliers zijn die de specifieke kennis niet hebben , wat ga je dan krijgen de winkelier gaat bij twijfel het product opsturen naar de fabrikant en dat zal heus niet altijd de zelfde dag zijn daar gaan dagen mee verloren en als het product terug komt bij de winkel moet jij weer tijd hebben om het op te halen.
Is het bij Digikeijs dan krijg je een duidelijk antwoord per mail , moet het toch gerepareerd worden dan stuurt deze het product retour naar je huis op en dat gaat vrij snel. ( normaal gesproken dan  ;D )
Dus ik vind dat je altijd de keuze moet hebben om bij de fabrikant informatie op te vragen.....en evt voor reparatie terecht te kunnen, dat het alleen via de winkel te koop is vind ik geen probleem.   (y)

Groetjes Rob

RobertH

• Offline Offline
« Reactie #67 Gepost op: 01 February 2018, 23:47:19 »
Hoi,

Als je bij een winkel koopt is die verantwoordelijk voor de garantie/klachten afhandeling. Waar je koopt is het aanspreekpunt.
Charles Bukowski — 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'

laurent

• Offline Offline
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
« Reactie #68 Gepost op: 02 February 2018, 00:37:34 »
Maar nu even in defence, stuur als particulier eens een mail naar Arnold, Fleischmann of Märklin. De kans is groot dat je daar ook geen bericht krijgt. Een half jaar later ineens een pakketje op de deur...
Toevallig ben ik Märklin aan het spammen geweest de laatste maanden. Het kan rustig 3 tot 4 weken duren voordat je antwoord hebt, ze hebben een behoorlijke verzameling muren en kastjes, maar antwoord komt wel. En zelfs 8 weken later nog eens een mailtje dat er een update voor de CS3 is waarmee het door mij beschreven probleem getackled zou moeten zijn. Uhlenbrock is, in ieder geval met het vrijgeven van servicecodes e.d. voor de IB1, ook redelijk vlot. Allemaal binnen een week.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Martin Domburg

• Offline Offline
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
« Reactie #69 Gepost op: 02 February 2018, 07:09:25 »
Had het toevallig gisteren nog over met een van de importeurs en een van hen wees me op het feit dat het Nederlands wetboek zegt (bewaar me van exacte details, is niet mijn meest gelezen boek) dat een handelaar wettelijk verplicht is defecten te vervangen. Waarbij hij wel de kans heeft om in een afzienbare tijd beroep te doen op reparatie.

Dus een winkelier die klant doorverwijst naar een ander met een bij hem aangeschaft product is dus strafbaar. Kan iemand dit bevestigen?

Maar in deze discussie waren ze het unaniem met me eens, de dealer moet een defect op probleem als eerste proberen te vervangen of repareren. Dus word je ooit door je dealer ergens mee verwezen laat dit dan altijd weten aan een fabrikant of importeur. Zij kunnen de dealer dan aanspreken op zijn gedrag.

Het werd ook wel erkend dat er te veel dealers zijn die puur dozen schuiven zonder enige kennis van hun producten. Dat is ze een doorn in het oog, maar ze kunnen daar niets aan doen. Cijfers tellen immers ook mee.

Was wel een leuke trip :)

Cambalou

• Offline Offline
« Reactie #70 Gepost op: 02 February 2018, 07:54:32 »
Strafbaar? We hebben het over civiele zaken, niet over strafrecht. Anyway, alles wat je wil weten over consumentenrecht (online aankopen, garantie, etc) staat op https://www.consuwijzer.nl

SNCF - tijdperk IV/V - Multimaus - s88xpressnetli - iTrain

Martin Domburg

• Offline Offline
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
« Reactie #71 Gepost op: 02 February 2018, 08:00:01 »
Zo goed is mijn kennis over dat soort dingen niet, veel van deze items zie ik als normaal en deel van je opvoeding. Heb me nog nooit hoeven te verdiepen hierin.

Maar misschien leest hier iemand die wel weet hoe het zit in de details.

Dennis1984

• Offline Offline
  • Gotthardbahn
« Reactie #72 Gepost op: 02 February 2018, 08:06:11 »
Wat je zegt is waar. Als klant heb je een 'contract' met de winkel en niet met de leverancier. Winkels mogen natuurlijk doorverwijzen als dat in het belang van de consument is, maar de winkel blijft verantwoordelijk. En inderdaad valt dit onder civiel recht, dus je hebt het niet zozeer over strafbaar als wel over 'in gebreke blijven' (waarbij je als consument naar de rechter zou kunnen gaan).

Met vriendelijke groet,
Dennis

henk

• Offline Offline
« Reactie #73 Gepost op: 02 February 2018, 13:11:39 »
Had het toevallig gisteren nog over met een van de importeurs en een van hen wees me op het feit dat het Nederlands wetboek zegt (bewaar me van exacte details, is niet mijn meest gelezen boek) dat een handelaar wettelijk verplicht is defecten te vervangen. Waarbij hij wel de kans heeft om in een afzienbare tijd beroep te doen op reparatie.

De winkelier is verantwoordelijk voor de levering van een deugdelijk product. Een winkelier mag binnen redelijke termijn een niet deugdelijk product repareren en anders is het vervangen.
Bij modelspoor hoorde je weleens dat een nieuw gekocht doch defect gebleken product door de winkelier naar de fabrikant werd gestuurd en dat de trotse eigenaar het model dan maanden kwijt was. Ik heb me daar altijd over verbaasd. Geen idee of dat nog voorkomt. Toen mijn plan U vorig jaar defect bleek, kon ik een ander exemplaar uitzoeken en de winkelier mocht in de slag met Artitec. Zo hoort het.  (y) En bij digitale producten al helemaal. Er zijn waar weinig winkeliers die daar wat mee kunnen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Klaas Zondervan

• Offline Offline
    • Pagina van klaas
« Reactie #74 Gepost op: 02 February 2018, 13:20:22 »
Het principe is heel simpel: degene die je geld aanpakt is verantwoordelijk voor de nazorg.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.