BeneluxSpoor.net forum

Vraag en antwoord => Digitaal => Topic gestart door: Dirk op 27 januari 2018, 16:55:28

Titel: Contact met Digikeijs?
Bericht door: Dirk op 27 januari 2018, 16:55:28
Weet er hier iemand of dat bedrijf nog bestaat? Ik heb al verschillende berichten verstuurd ivm een reparatie, al van december vori jaar, Maar behalve een antwoord van een Bot geen reactie. Ik heb ook een decoder retour gestuurd voor vervanging of reparatie, maar weer geen reactie of melding van ontvangst. Op de FB pagina lees ik meerdere ongeruste berichten. Dat beloofd niet veel goeds voor de garantie of reparatie van hun producten. De productie lijkt niet gestopt als de voorraad op hun site klopt met de realiteit. Ik ga in ieder geval wachten tot ik zekerheid heb van het voortbestaan van het bedrijf. Een E-shop is toch iets meer dan sales, ik verwacht toch een minimum aan opvolging

mvg

Dirk


Noot achteraf: het is uiteindelijk goed gekomen, zie dit bericht (https://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,77357.msg3221809687.html#msg3221809687). (Reinout-als-moderator)
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: Ruud K op 27 januari 2018, 17:00:45
Op de site staat een telefoonnummer (036-7370221): dit bellen, zou ik zeggen.

Groet,
Ruud
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: Rob Ellerman op 27 januari 2018, 17:07:51
Karst Drent zal er ongetwijfeld meer van weten...
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: Reinout van Rees op 27 januari 2018, 17:28:26
Ik heb de titel wat afgezwakt. Het zal wel serieus bedoeld zijn, maar "sensationele" titels zijn vaak lastig weer uit google weg te halen. En vaak blijkt het na afloop een vakantie of een mailserverprobleem geweest te zijn. (En nee, vakanties zet je niet op je site, want dan komt het dievengilde langs).

Reinout-als-moderator
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: ingenium op 27 januari 2018, 17:32:51
Karst is niet de eigenaar van deze zaak, dus die moet je ook niet lastig vallen.
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: Dirk op 27 januari 2018, 17:39:34
Ik heb de titel wat afgezwakt. Het zal wel serieus bedoeld zijn, maar "sensationele" titels zijn vaak lastig weer uit google weg te halen. En vaak blijkt het na afloop een vakantie of een mailserverprobleem geweest te zijn. (En nee, vakanties zet je niet op je site, want dan komt het dievengilde langs).

Reinout-als-moderator

Geen probleem, het is niet de bedoeling om sensatie te zoeken.
En ja, ik zal volgende week eens bellen, eigenlijk niet aan gedacht.

Dirk
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: Eric B op 27 januari 2018, 18:12:25
Zo niet nodig moeten zijn, een ondernemer die zijn zakelijke mail niet binnen een week beantwoord is niet serieus met zijn zaak bezig naar mijn mening.
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: jerrytrein op 27 januari 2018, 18:14:13
Ik weet datze in een woonhuis in een wijk in almere zitten
Vandaar regelen ze verkoop
Het is geen adres waar voorraad ed zijn of een bezoek kan
Het is gewoon een woon adres
Of zemoeten verhuisd zijn
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: Debvd op 27 januari 2018, 18:46:13
Zelfde probleem denk ik....

Kan geen helpdesk bon aanmaken....voor een probleem.... ???

Groetjes

Bjorn
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: Ronaldk op 27 januari 2018, 18:52:09
Goed,

Over een paar dagen begint de grote beurs van het jaar in Neurenberg (https://www.spielwarenmesse.de/fair/fair-profile/?L=1&gclid=EAIaIQobChMI47q839n42AIVjzgbCh0uZQ9TEAAYASAAEgLrZ_D_BwE)... en een eenmanszaak dan kan het voorkomen dat men niet zo heel snel reageert als je op de beurs aanwezig bent / moet zijn :) Dan kan telefoon dan sneller zijn.

Kan geen helpdesk bon aanmaken....voor een probleem.... ???

En zet je vraag / probleem anders hier op het forum neer. Er is veel kennis aanwezig.

Groet Ronald.
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: Eric B op 27 januari 2018, 18:59:04
Eén of twee keer per dag je mail bekijken/afhandelen lijkt me minder storend tijdens je werkzaamheden/voorbereidingen dan een telefoon die om de haverklap gaat, die zou ik persoonlijk dan juist op "niet storen" zetten :)
(En met mijn twee weke was ik nog heel mild, mijn werkgever verwacht dat wij mails van klanten, binnen 24 uur, liefst meteen inhoudelijk, beantwoorden.)
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: Debvd op 27 januari 2018, 19:08:44
Hoi Ronald,

Het probllem is dat de verkeerde kleur in de verkeerde verpakking zat....heb nu een trein met 2 kleuren  :o :o :o

Maar als het neurenberg is zet dan een berichtje neer....ben nu al 1,5 week bezig om dit aan te kaarten en elke keer geeft hun website aan "website is onderhoud, kunnen geen bonnen aanmaken"  probeer het later nog eens

Lijkt me toch dat dit wat anders is.

Als ik dit zo zou doen met mijn klanten, gaan ze gewoon weg....dit is nu al voor mij een signaal dat ik niet weet of mijn bezetmelders nog wel digikeijs worden.

Gr. Bjorn
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: ruudns op 27 januari 2018, 19:09:27
Heeft jouw werkgever dan nog niet gehoord van "geen mails na 19:00 en in het weekend"? Dit zie je nl steeds meer. Er zijn al landen die dit wettelijk regelen.
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: Dave....... op 27 januari 2018, 19:14:40


Het probllem is dat de verkeerde kleur in de verkeerde verpakking zat....heb nu een trein met 2 kleuren  :o :o :o
Gr. Bjorn

Had ik laatst ook, geel in een warmwittte verpakking.
Ik had ze in een winkel gekocht, daar zonder probleem kunnen omruilen.

Maar ik begrijp je frustratie  ;)
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: Eric B op 27 januari 2018, 19:16:57
Ik neem aan dat je dat tegen mij zegt Ruud, zo erg is het ook weer niet hoor, maar als ik 's morgens om 07:00 bij aanvang werkdag een mail lees van de avond ervoor wordt er wel verwacht dat er die dag nog een (inhoudelijk) antwoord uit gaat.
Tussen 16:00 en 07:00 en in het weekend lees ik geen zakelijke mail.
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: Debvd op 27 januari 2018, 19:26:56
Had ik laatst ook, geel in een warmwittte verpakking.
Ik had ze in een winkel gekocht, daar zonder probleem kunnen omruilen.

Maar ik begrijp je frustratie  ;)

Dan heb ik jouw warmwitte ipv geel  ;D ;D ;D

Kan ze niet ruilen daar ik niet meer weet waar ik welke vorig half jaar gekocht heb. ??? ??? ach ja weer geduld hebben
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: Mark been op 29 januari 2018, 21:02:58
Ik heb digikeijs ook al een paar keer een vraag gesteld (13 januari) maar tot op heen nog geen antwoord gehad. Of ze zijn erg druk of er is iets anders aan de hand, want normaliter reageren ze wel.
Ik weet ook niet wat er aan de hand is en hoop dat iemand hier dat wel weet.

M.v.g. Mark
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: Martin Welberg op 29 januari 2018, 21:23:19
Zo niet nodig moeten zijn, een ondernemer die zijn zakelijke mail niet binnen een week beantwoord is niet serieus met zijn zaak bezig naar mijn mening.

Wat een sh*t opmerking, dus een ondernemer mag niet effe met vakantie en zijn broodnodige rust pakken..ze hebben niet allemaal een batterij loonslaven in dienst zoals de Kouweblauwe..
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: Martin Welberg op 29 januari 2018, 21:24:59
Ik neem aan dat je dat tegen mij zegt Ruud, zo erg is het ook weer niet hoor, maar als ik 's morgens om 07:00 bij aanvang werkdag een mail lees van de avond ervoor wordt er wel verwacht dat er die dag nog een (inhoudelijk) antwoord uit gaat.
Tussen 16:00 en 07:00 en in het weekend lees ik geen zakelijke mail.

Kijk, hart voor de zaak  :P
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: Eric B op 29 januari 2018, 21:29:41
Wat een *** opmerking, dus een ondernemer mag niet effe met vakantie en zijn broodnodige rust pakken.
Daar heeft men "auto reply" voor uitgevonden, niet antwoorden brengt mensen aan het twijfelen en voor je het weet gonst het rond dat je op de fles bent of erger...
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: Eric B op 29 januari 2018, 21:38:30
Kijk, hart voor de zaak  :P
Storingen en overige spoedeisende zaken dienen telefonisch gemeld te worden, dat staat in al onze (onderhouds)contracten.
Daarom hebben we een contract met een 24/7 bezette meldkamer en een storingsdienstrooster waar ik zelf ook in mee draai.
Dat ik tussen 16:00 en 07:00 geen zakelijke mail lees komt omdat mijn werkgever ook niet wil dat ik dat doe :)
Heeft ook iets te maken met "arbeidsverplichting" en "consignatie" in wetgeving en CAO trouwens.
Als er iets belangrijks is weten ze mijn telefoonnummers.
Mijn zakelijke telefoon staat dus wel dag en nacht aan.
De kernwaarden van het bedrijf zijn niet voor niets: "Enthousiaste medewerkers, enthousiaste klanten en een gezonde marge".
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: Martin Welberg op 29 januari 2018, 21:39:07
Citaat
Maar behalve een antwoord van een Bot geen reactie.

Blijkbaar neemt men daar geen genoegen mee...
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: Eric B op 29 januari 2018, 21:47:58
Als dat een standaard bericht is wat vermeld dat u bericht is ontvangen en zo spoedig mogelijk zal worden beantwoord en dat dan 5 dagen later nog niet gebeurd is... kan ik me daar wat  bij indenken.
Heldere communicatie is een belangrijke schakel in een goede bedrijfsvoering.
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: Martin Welberg op 29 januari 2018, 22:08:00
Je hebt nog steeds contreien waar ze niet zo verwent zijn in communicatie middelen als in dit ongeduldige landje...vooral bepaalde delen van Azië, maar ook de VS en sommige delen van Duitsland hebben maar weinig of zijn verstoken van bv internet. Bijna niet te geloven maar er zijn mensen die nog inbellen...Ik ga niet van alles goedpraten maar vaak wordt er te snel geklaagd op fora en FB..
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: Eric B op 29 januari 2018, 22:16:17
Klopt, op een van de draadjes hier geeft een mede forumlid aan dat dat zelfs in Frankrijk het geval is en hij daardoor geen gebruik kan maken van een online tekenprogramma.
Maar we praten hier over een bedrijf wat gewoon in Nederland zit, met een prima verzorgde website, die ook keurig voldoet aan verplichte zaken zoals KvK vermelding etc.
Als een dergelijk degelijk bedrijf gedurende langere tijd niet reageert/communiceert gaan mensen speculeren, er zijn helaas genoeg gevallen bekend van vergelijkbare situaties waar de boel wel over de kop was of malafide bleek te zijn.
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: Ad Cleijsen op 29 januari 2018, 22:19:06
Zie dit draadje en ik vind daar wat van

Wat me opvalt is dat het afgelopen zaterdag geopend is. In bedrijfsvoering heet dat dan gewoon weekend, dus lijkt me niet dat men dan een antwoord mag verwachten, of moet proberen dit af te dwingen via een forum.

Nu was/ben ik in de veronderstelling dat Digikeijs haar producten door middel van wederverkopers aan de man brengt. Enkele van hen hebben zich gestort op het digitaliseren van banen en steunen daar zeer professioneel in. (waar ikzelf graag op terugval)

Maar je zou ook op dit forum kunnen zoeken. Hier zijn een dermate grootte hoeveelheid tips en trics over (onder andere) Digikeijs te vinden, dat hier je vraag stellen toch nagenoeg zeker tot een antwoord gaat leidden. De eerder genoemde Lars is niet te beroerd om deze en gene van antwoord te voorzien. Petje af voor hem, als dat liefdadigheid is, dan gaat hij daar wel erg ver voor.

Aansluitend fijn dat de moderator ingrijpt op minder correcte reacties. Dus Milo, sluit me graag aan.
Blijft wel staan dat op een verzoek een korte reactie gegeven kan worden.

ps - dit is hobby en ook ik beantwoord nu geen zakelijke mail.
groet

Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: Eric B op 29 januari 2018, 22:25:06
Als je de OP leest dan zie je dat het "probleem" al vanaf medio dec 2017 speelt.
Dat het draadje dus afgelopen zaterdag gestart is, is totaal niet relevant in het kader van de beantwoording van mails door Digikeijs.

Wat ik me wel afvraag is of de TS vandaag de telefoon gepakt heeft en heeft geprobeerd te bellen met Digikeijs
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: arnaud-ns/htm op 30 januari 2018, 01:15:49
ik heb recent nog contact gehad met ze over een digirails product binnen een week reactie gehad
de lok decoder met meerdere functies ooit eens gekocht voor dat ik zelf een mosfet aan de esu hing
was bij mij netjes opgelost,

arnaud
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: Dirk op 30 januari 2018, 10:29:06
Arnaud,

Dan heb jij geluk gehad, ik heb nog steeds geen reactie gekregen.
Vandaag gebeld, maar er wordt niet op genomen. Nu begin ik toch wel een beetje zenuwachtig te worden.
Je hebt nog steeds contreien waar ze niet zo verwent zijn in communicatie middelen als in dit ongeduldige landje...vooral bepaalde delen van Azië, maar ook de VS en sommige delen van Duitsland hebben maar weinig of zijn verstoken van bv internet. Bijna niet te geloven maar er zijn mensen die nog inbellen...Ik ga niet van alles goedpraten maar vaak wordt er te snel geklaagd op fora en FB..

Deze begrijp ik niet, Ikzelf woon in België, en Digikeijs zit in Nederland, dat zijn toch geen regio's waar er communicatie problemen zijn dacht ik. En dat ik geen genoegen neem met een BOT, we zijn nu meer dan een maand verder, een beetje ondernemer kan toch zijn huiswerk maken, toch? En vakantie verdient ierereen, maar een maand je bedrijf stil leggen? hmmm, lijkt me niet verstandig.

mvg

Dirk
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: arnaud-ns/htm op 30 januari 2018, 10:51:01
ik vermoed dat ze in duitsland zitten, iets met nieuwtjes en zo;)
 even een week wachten zit niks anders op,  of de winkel vragen ( of heb je rectstreeks bij digikeijs besteld?)

edit: of je probleem in een nieuw topic starten hier in de tussen tijd :)
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: Maartenw op 30 januari 2018, 12:09:29
Vandaag gebeld, maar er wordt niet op genomen. Nu begin ik toch wel een beetje zenuwachtig te worden.

Bij mij hetzelfde verhaal, afgelopen weken een paar keer gebeld over een RMA (retourzending begin december).
Geen gehoor.
Op mails wordt ook niet gereageerd.
Vreemd  ???
De beurs in Neurenberg kan hier niets mee te maken hebben want die begint pas morgen.

Gr. Maarten
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: Remunj op 30 januari 2018, 12:15:51
De beurs in Neurenberg kan hier niets mee te maken hebben want die begint pas morgen.
Daarom juist. Nooit van opbouwen op een beurs gehoord? gebeurt meestal voordat een beurs opent.  :angel:

Maar ik kan ze niet bij de exposanten vinden. geen idee of ze op de beurs staan. Misschien in een gedeelde stand?
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: Maartenw op 30 januari 2018, 12:17:53

In Neurenberg heb ik nooit een stand van ze gezien...
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: jowi op 30 januari 2018, 12:19:42
Er is serieus wat mis met Digikeijs. Deze berichten zijn niet van de laatste paar weken, dit is al langer een probleem. Dat mag Digikeijs best aangerekend worden, het zijn absoluut geen incidenten meer maar structurele problemen. Ze lijken ten onder te gaan aan hun eigen succes op deze manier. Ik gebruik hun spullen graag, het is degelijk en goed spul, de manuals en documentatie vind ik wat minder, maar de service direct van Digikeijs mag je echt belabberd noemen. Zelf bestel ik daarom ook niet direct meer via Digikeijs maar via een dealer of distributeur, als er dan wat is moet die het probleem maar oplossen en spullen omruilen en krijg je zelf niet te maken met een bedrijf wat niet te bereiken is en nergens op reageert.

Misschien is dat ook wel de oplossing voor Digikeijs... doe de eigen tijdrovende online winkel weg en werk alleen nog maar via dealers. Want blijkbaar kunnen ze de druk van het succes niet aan.
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: Eric B op 30 januari 2018, 12:57:39
Citaat
er wordt niet opgenomen
Citaat
geen gehoor

Een zichzelf serieus nemende ondernemer lost dat op met voicemail/telefoonbeantwoorder en communiceert via zijn website, autoreply, voicemail, etc. als het door drukte, afwezigheid of wat dan ook wat langer kan duren dan men zou willen.
Dit geeft een hele slechte indruk, dat merk je ook aan dit draadje. 
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: arnaud-ns/htm op 30 januari 2018, 13:01:56

Misschien is dat ook wel de oplossing voor Digikeijs... doe de eigen tijdrovende online winkel weg en werk alleen nog maar via dealers. Want blijkbaar kunnen ze de druk van het succes niet aan.

ik zoek nog werk als dat kan met combinatie hobby zou dat helemaal mooi zijn
sorry dwaal af van het topic, maar zoek wel werk
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: jowi op 30 januari 2018, 13:10:06
Ik zou zeggen... probeer ze te benaderen ;D
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: Eric B op 30 januari 2018, 13:13:39
Dan zou ik kiezen voor een ouderwetse brief op papier en bezorgd door de postbode, aangetekend lijkt me ook wel handig.
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: IJsselsteyn op 30 januari 2018, 13:16:17
In Neurenberg heb ik nooit een stand van ze gezien...

Digikeijs staat inderdaad niet op de Spielwarenmesse. Dat is dus geen reden om de telefoon niet op te nemen. Ik weet dat forumlid K.D. niet de eigenaar van Digikeijs is, maar er wel nauw bij betrokken is. Is er hier nou niemand die hem persoonlijk kent en hem eens kan vragen wat er speelt?


Steyn
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: Bert van Gelder op 30 januari 2018, 13:18:52
Karst is niet de eigenaar van deze zaak, dus die moet je ook niet lastig vallen.
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: Robbnl op 31 januari 2018, 00:45:41
Hallo allemaal,

Ook ik heb een ticket vanaf november open staan waar maar geen antwoord op komt.
Gisteren stond op de Digikeijs website dat er geen ticket aangemaakt kon worden , die tekst is nu weg gehaald nu staat er weer "Wegens extreme drukte moet u rekening houden met een verwerkingstijd van minimaal 5 dagen. "maar dit stond eerder ook al op de site van die 5 kunnen ze beter nu 50 van maken.
Ik snap niet dat ze geen opening van zaken geven nu gaat iedereen maar gissen wat er zou kunnen zijn, dit gaat ten koste van vertrouwen in Digikeijs.

Het is zo'n mooi product en hoop ook dat ze weer snel aan het werk gaan en met de service die wij allemaal gewent waren.

groetjes Rob
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: AndrevdG op 31 januari 2018, 02:30:57
Een week geleden weer schakeldecoders en bezetmelders besteld, inclusief kabels, zijn hier net vrijgegeven door dev douane, mooi als ik ze voor het weekend heb.

...heb er altijd een paar op voorraad liggen, voor het geval dat ik er een omzeep help...want zo verschrikkelijk duur zijn ze niet, en het duurt zowiezo minstens twee weken voordat het hier is met de post, dus is me dat het wel waard.
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: RienW op 31 januari 2018, 11:27:52
Ik ben nu inmiddels een jaar weer opnieuw bezig met de hobby. Bij de oriëntatie en de aanschaf van materiaal en materieel is mij opgevallen dat service en informatie heel sterk wisselt bij fabrikanten en winkeliers.
Ik begrijp dat onze hobby een relatief kleine markt is en dat voor veel producenten het moeilijk is zich een plaats te verwerven en te behouden op die markt.

Veel winkels hebben een website die niet om aan te zien is, waar je heel lang moet zoeken en waar niet aangegeven wordt of iets op voorraad is of niet. Je kunt overal bestellen, maar hoe lang het dan duurt? Ook betalen is soms een ramp. Ideal en Paypal zijn toch algemeen gangbare systemen. Maar om daar dan nog kosten voor in rekening durven te brengen is zo treurig. Pas je prijzen daar op aan. Ik kwam een zaak tegen die me eerst een rekening stuurt, die ik dan vervolgens moet overmaken(!) en na een week werden de spullen dan eindelijk geleverd.

Een mooie website optuigen is geen kunst (alhoewel). Maar als je je dan voordoet als een groot concern terwijl de hoofdvestiging in de garage zit, handel er dan ook naar. Zorg dat je een prima functionerende service hebt, die e-mails binnen 48 uur beantwoordt, op elk automatisch toegezonden bericht een evenzo automatisch antwoord heeft, een chatfunctie en telefoontijden hanteert en die bovenal het contact onderhoud met klanten en potentiële klanten via social media of nieuwsbrief.

En het zijn niet alleen de kleine ondernemers. Grote spelers handelen net zo beroerd. Voorbeelden te over.
We willen graag de bijzondere, kwalitatief vaak uitstekende producten van kleine ondernemers, maar die prijzen zich met hun manier van doen vaak zelf uit de markt. Het feit dat je een mooi product hebt ontwikkeld wil nog niet zeggen dat je marketing en service vanzelfsprekend gaat. Dat is een vak apart. De tijd die je daarin steekt zou evenredig aan de kwaliteit van je product moeten zijn.

Wij van onze kant moeten wellicht wat meer begrip en geduld opbrengen. Immers wanneer de kleine ondernemer niet meteen reageert dan is daar ongetwijfeld een (goede) reden voor. Maar dat moet die ondernemer oplossen en communiceren en niet afdoen met een simpel excuus. Als klant hebben wij wel recht op informatie.
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: tijgernootje op 31 januari 2018, 13:18:39
Gisteren stond op de Digikeijs website dat er geen ticket aangemaakt kon worden , die tekst is nu weg gehaald nu staat er weer "Wegens extreme drukte moet u rekening houden met een verwerkingstijd van minimaal 5 dagen. "
Als dat de standaard is(en daar lijkt het wel op als ik zo "datums"voorbij zie komen)dan had men toch is moeten zorgen voor extra personeel om iets aan die drukte te doen.
Nu lijkt het erop dat he goed loopt en dat het druk is,maar omdat men op de winst zit en die niet wil zien "zakken" ,haalt men geen extra personeel erbij,en dat is juist de verkeerde besparing.
Als je klanten het idee hebben dat ze aan het lijntje worden gehouden,dan gaan ze weg en vertellen ze rond dat je daar niks moet kopen/bestellen omdat het een rot zaak is,en dan zie je je winst pas echt en definitief zakken,tot aan de bodem en verder.
(jammer is dat men dat pas (wil) zien als het te laat is.)
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: Marc tramt op 31 januari 2018, 17:44:31
Ik denk dat je nogal wat gefronste wenkbrauwen krijgt te zien als je een uitzendbureau belt en vraag om iemand met kennis van DCC, modelspoor en nog specifieker, Digikeijs producten. Denk dat het voor een dergelijke producent lastig schakelen is.
Maar dit zij uiteraard allemaal aannames... Net als die van jou.  8)
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: Eric B op 31 januari 2018, 17:58:18
Ik denk niet dat die productkennis strikt noodzakelijk is...
Organisatorisch sterk lijkt me belangrijker... en dan:
- de berichten triageren
- de berichten rubriceren
- de berichten documenteren
- de gene die de berichten inhoudelijk moet beantwoorden achter z'n vodden zitten als dat niet snel genoeg gebeurt

Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: Martin Domburg op 31 januari 2018, 18:00:10
Digikeijs is gewoon vollop draaiend, maar het blijft een eenmanszaak die geloof het of niet heeft besloten meer tijd in de productie en ontwikkeling te stoppen dan mails beantwoorden. Logisch anders is hij drukker net  antwoorden dan ontwikkeling en productie. Service en support kan je dan ook het beste via de dealers doen, word ook wel een beetje van ze verwacht.

Je kan er van alles van vinden echter is dat een besluit van Digikeijs in hun beleid. Anderzijds zijn de prijzen er ook naar in vergelijking met grote merken die heet support en test groepen hebben lopen.

Dus als je geen gedoe wilt zoek een goede dealer, is het stuk dan zal hij de garantie regelen voor je. Als hij het goed doet geeft hij een nieuwe mee en regelt zelf de garantie af.

Scheelt je een hoop kopzorgen. En de dealerprijzen horen gelijk te zijn aan die van Digikeijs.

Groetjes
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: Eric B op 31 januari 2018, 18:08:54
Heldere reactie Martin, maar dan lijkt het me bijzonder handig dat Digkeijs zijn eigen webshop sluit en lopende servicezaken snel en goed afhandelt.

Als je zelf verkoopt, moet je ook zelf dat stuk after sales/service oppakken!
Tenzij je graag een domme dozenschuiver wilt zijn natuurlijk.

Dit gedrag is toch een vorm van "nagels in je eigen kist slaan" naar mijn mening.
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: Martin Domburg op 31 januari 2018, 18:26:01
Daar ben ik het absoluut mee eens. Het is heel verwarrend zo
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: arnaud-ns/htm op 31 januari 2018, 19:17:34
Als dat de standaard is(en daar lijkt het wel op als ik zo "datums"voorbij zie komen)dan had men toch is moeten zorgen voor extra personeel om iets aan die drukte te doen.
Nu lijkt het erop dat he goed loopt en dat het druk is,maar omdat men op de winst zit en die niet wil zien "zakken" ,haalt men geen extra personeel erbij,en dat is juist de verkeerde besparing.
Als je klanten het idee hebben dat ze aan het lijntje worden gehouden,dan gaan ze weg en vertellen ze rond dat je daar niks moet kopen/bestellen omdat het een rot zaak is,en dan zie je je winst pas echt en definitief zakken,tot aan de bodem en verder.
(jammer is dat men dat pas (wil) zien als het te laat is.)

heb men cv verstuurd !
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: Eric B op 31 januari 2018, 19:18:57
Weet je wel hoe koud het wordt de komende dagen?  ;) ;D
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: arnaud-ns/htm op 31 januari 2018, 19:29:56
Weet je wel hoe koud het wordt de komende dagen?  ;) ;D
viel wel mee en anders maar extra kleren aan trekken !  ( oh wacht doe ik al iets met dure hobby dus besparen)
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: Forever Rocofan op 31 januari 2018, 19:49:16
bij deze mijn reactie op Digikeijs dan toch ook maar.

Ik heb November 2015 ook een mail verstuurd met een vraag over de lichtprintjes voor o.a. de 2200. Heb nooit antwoord gekregen, geen ontvangstbevestiging....helemaal niks. Wel volop mailtjes met aankondigingen van nieuwe producten. Hoe je het ook bekijkt, het blijft slordig.

Of zet op de website waar je met vragen/problemen terecht kunt of reageer zelf. Maar helemaal niets doen vind ik onproffesioneel.

Groeten Ruud B.
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: arnaud-ns/htm op 31 januari 2018, 20:09:23
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Knipsel_152.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/Knipsel_152.jpg)


heb ik met 6 dagen dan geluk gehad ofzo?

arnaud
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: Dirk op 31 januari 2018, 21:47:05
Digikeijs is gewoon vollop draaiend, maar het blijft een eenmanszaak die geloof het of niet heeft besloten meer tijd in de productie en ontwikkeling te stoppen dan mails beantwoorden. Logisch anders is hij drukker net  antwoorden dan ontwikkeling en productie. Service en support kan je dan ook het beste via de dealers doen, word ook wel een beetje van ze verwacht.

Dus als je geen gedoe wilt zoek een goede dealer, is het stuk dan zal hij de garantie regelen voor je. Als hij het goed doet geeft hij een nieuwe mee en regelt zelf de garantie af.

Scheelt je een hoop kopzorgen. En de dealerprijzen horen gelijk te zijn aan die van Digikeijs.

Groetjes

Martin, zal wel waar zijn dat ze liever verkopen dan service te geven, maar ik heb wel een terugmeld decoder retour gestuurd voor reparatie of omwisseling. Toen ik mijn bestelling(en) plaatste wist ik helemaal niet dat er dealers waren en dat werd me ook niet mee gedeeld. Moet ik nu besluiten dat ik deze decoder kwijt ben? Ik twijfel heel sterk dat als ik met mijn verhaal bij een verdeler aan kom draven dat die ondanks verzendingsbewijs me niet gaat verder helpen. Ik vind het persoonlijk niet kunnen. Ik zal er wel geen boterham minder voor eten, maar ik vrees het ergste als  er nog wat stuk gaat. Kan ik gelijk nieuwe spullen kopen. Dat is mss leuk voor Digikeijs maar minder voor mij. Jij hebt mss geen banden met het bedrijf maar jou naam hangt eraan vast als ontwikkelaar. Ik lees ook op het druk bezochte FB usersgroep waar jij ook veel op aanwezig bent dat er daar ondertussen ook al vragen ivm de support ontstaan van KLANTEN die ook spullen retour gezonden hebben en ook niets van reply hebben gekregen. Als jij een oplossing kan voorstellen, graag.

Met beleefde groeten

Dirk Pira
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: Maartenw op 31 januari 2018, 22:01:24
Zojuist een mailtje van Roy ontvangen:
Excuses voor alle vertragingen. Ik verwacht dat alle achterstanden deze week zijn weggewerkt.

Dus dat moet goedkomen.
Gr. Maarten
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: Eric B op 31 januari 2018, 22:18:45
 (y) En dan voorkomen dat het weer gebeurt :)
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: Martin Domburg op 31 januari 2018, 22:41:47
Martin, zal wel waar zijn dat ze liever verkopen dan service te geven, maar ik heb wel een terugmeld decoder retour gestuurd voor reparatie of omwisseling. Toen ik mijn bestelling(en) plaatste wist ik helemaal niet dat er dealers waren en dat werd me ook niet mee gedeeld. Moet ik nu besluiten dat ik deze decoder kwijt ben? Ik twijfel heel sterk dat als ik met mijn verhaal bij een verdeler aan kom draven dat die ondanks verzendingsbewijs me niet gaat verder helpen. Ik vind het persoonlijk niet kunnen. Ik zal er wel geen boterham minder voor eten, maar ik vrees het ergste als  er nog wat stuk gaat. Kan ik gelijk nieuwe spullen kopen. Dat is mss leuk voor Digikeijs maar minder voor mij. Jij hebt mss geen banden met het bedrijf maar jou naam hangt eraan vast als ontwikkelaar. Ik lees ook op het druk bezochte FB usersgroep waar jij ook veel op aanwezig bent dat er daar ondertussen ook al vragen ivm de support ontstaan van KLANTEN die ook spullen retour gezonden hebben en ook niets van reply hebben gekregen. Als jij een oplossing kan voorstellen, graag.

Met beleefde groeten

Dirk Pira
Klopt die lees ik ook. Het enige wat ik kan doen is mijn eigen klanten voorzien van goede service en support. Dat heb ik zelf in de hand.

Ik ben het er ook mee eens dat het niet slim wordt aangepakt, sterker nog ver van dat maar daarom zal ik niet minder gaan staan achter hun producten.

Groetjes
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: Nijboer op 01 februari 2018, 00:17:30
Martin,

Spreek je nu als Martin Domburg de hobbyist, of als Domburg Train Support, het bedrijf?

Indien het laatste, kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat jij als dealer blij bent met de gebrekkige support zoals het hier nu geschetst wordt. Of is het zo dat de support naar de dealers toe wel goed is?

Indien het eerste, ben ik het met je eens, ik sta ook achter hun produkten. Goede specs, goede prijzen en ja het is toch lekker nederlands he.

Groet,
Collin
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: Eric B op 01 februari 2018, 00:24:33
Goed lezen... Martin keurt de gang van zaken af, maar blijft achter het product staan. En daar is ook helemaal niets mee mis zover ik weet, het gaat hier om de berijkbaarheid, after sales en service, direct vanuit Digikeijs.
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: Martin Domburg op 01 februari 2018, 00:39:57
Inderdaad,
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: Martin Domburg op 01 februari 2018, 09:01:09
Ik zit nu in de trein van Ansberg naar Nürnberg dus alle ijs om even wat inhoudelijk te reageren.

Als hobbyist en Commerciële begrijp ik heel goed dat ik twee petten draag. Het zou ook hypocriet zijn dat te ontkennen. En als dealer van Digikeijs heb ik natuurlijk ook een aandeel en negatieve pr zoals dit is slecht voor de omzet.

Dat zeggende kan ik dat gegeven makkelijker naast me neerleggen omdat DTS niet mijn brood verdiend, maar mijn hobby een invulling geeft. Daarom kan ik ook wat neutraler zijn als het gaat om dit soort dingen.

Digikeijs heeft hele mooie producten waar ik honderd procent achter sta. Wat vaak word vergeten in de kritieken is dat de grote merken een heel onderzoek en test facilitair hanteren met stresstesten. Digikeijs heeft dat niet en gaat uit van testwerk en feedback van ons dealers en klanten. Maar daar zijn de prijsverschillen dan ook naar.

Dan het punt wat hier word gemaakt ben ik het absoluut mee eens. Roy moet zijn webshop sluiten en alleen handelen met zijn dealers. Een stap die VPEB bijvoorbeeld als heeft gedaan en dat werkt goed. Onze marges zijn gewoon goed zodat wij als dealer dit soort "verliezen" kunnen tackelen zonder dat het ons gelijk brood kost. Als iemand bij mij iets koopt en het werkt niet zorg ik het liefst zo snel mogelijk voor een vervangend artikel en neem de derving voor mijzelf en handel dat later af met de fabrikant. Zo werkt het met esu, Uhlenbrock, Kuehn, Doehler noem maar op.

Maar nu even in defence, stuur als particulier eens een mail naar Arnold, Fleischmann of Märklin. De kans is groot dat je daar ook geen bericht krijgt. Een half jaar later ineens een pakketje op de deur....

Ik ben het er dus mee eens dat Roy beter zich kan richten op de zakelijke dealer dan op de consument zolang zijn aftersales zo bagger blijft.

Nu lekker naar Nürnberg treintje kijken hahaha

Groetjes
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: Dirk op 01 februari 2018, 15:19:19
Zo, goed nieuws.
Vandaag een mailtje gekregen ivm mijn retour. Zou vandaag verstuurd worden met de nodige verontschuldigingen. Het goede nieuws mag ook vermeld worden.

Dirk
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: Edsko Hekman op 01 februari 2018, 16:18:44
Goed nieuws idd en goed dat je dat hier ook laat weten.
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: Eric B op 01 februari 2018, 16:25:24
 (y) Goed te horen dat de zaken weer opgepakt worden en we dat ook hier lezen.
Ik ben zeer tevreden over de Digikeijs producten die ik tot nu toe gebruikt heb en zou het zonde vinden als het op deze wijze aan zijn eigen succes ten onder zou gaan!
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: Reinout van Rees op 01 februari 2018, 17:25:00
Bedankt voor de terugkoppeling, inderdaad.
Ik heb de vrijheid genomen om aan het eerste bericht een kleine noot toe te voegen met verwijzing naar het heugelijke bericht. Ik neem aan dat dat OK is?

Reinout-als-moderator
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: Robbnl op 01 februari 2018, 23:23:10
In reactie op het schrijven van Martin Domburg,
Ik kan mij wel gedeeltelijk in zijn verhaal vinden Martin weet waar hij het over heeft en hij heeft ook de kennis van het elektronica gebeuren zoals bv van Digikeijs in huis maar er zullen genoeg winkeliers zijn die de specifieke kennis niet hebben , wat ga je dan krijgen de winkelier gaat bij twijfel het product opsturen naar de fabrikant en dat zal heus niet altijd de zelfde dag zijn daar gaan dagen mee verloren en als het product terug komt bij de winkel moet jij weer tijd hebben om het op te halen.
Is het bij Digikeijs dan krijg je een duidelijk antwoord per mail , moet het toch gerepareerd worden dan stuurt deze het product retour naar je huis op en dat gaat vrij snel. ( normaal gesproken dan  ;D )
Dus ik vind dat je altijd de keuze moet hebben om bij de fabrikant informatie op te vragen.....en evt voor reparatie terecht te kunnen, dat het alleen via de winkel te koop is vind ik geen probleem.   (y)

Groetjes Rob
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: RobertH op 01 februari 2018, 23:47:19
Hoi,

Als je bij een winkel koopt is die verantwoordelijk voor de garantie/klachten afhandeling. Waar je koopt is het aanspreekpunt.
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: laurent op 02 februari 2018, 00:37:34
Maar nu even in defence, stuur als particulier eens een mail naar Arnold, Fleischmann of Märklin. De kans is groot dat je daar ook geen bericht krijgt. Een half jaar later ineens een pakketje op de deur...
Toevallig ben ik Märklin aan het spammen geweest de laatste maanden. Het kan rustig 3 tot 4 weken duren voordat je antwoord hebt, ze hebben een behoorlijke verzameling muren en kastjes, maar antwoord komt wel. En zelfs 8 weken later nog eens een mailtje dat er een update voor de CS3 is waarmee het door mij beschreven probleem getackled zou moeten zijn. Uhlenbrock is, in ieder geval met het vrijgeven van servicecodes e.d. voor de IB1, ook redelijk vlot. Allemaal binnen een week.
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: Martin Domburg op 02 februari 2018, 07:09:25
Had het toevallig gisteren nog over met een van de importeurs en een van hen wees me op het feit dat het Nederlands wetboek zegt (bewaar me van exacte details, is niet mijn meest gelezen boek) dat een handelaar wettelijk verplicht is defecten te vervangen. Waarbij hij wel de kans heeft om in een afzienbare tijd beroep te doen op reparatie.

Dus een winkelier die klant doorverwijst naar een ander met een bij hem aangeschaft product is dus strafbaar. Kan iemand dit bevestigen?

Maar in deze discussie waren ze het unaniem met me eens, de dealer moet een defect op probleem als eerste proberen te vervangen of repareren. Dus word je ooit door je dealer ergens mee verwezen laat dit dan altijd weten aan een fabrikant of importeur. Zij kunnen de dealer dan aanspreken op zijn gedrag.

Het werd ook wel erkend dat er te veel dealers zijn die puur dozen schuiven zonder enige kennis van hun producten. Dat is ze een doorn in het oog, maar ze kunnen daar niets aan doen. Cijfers tellen immers ook mee.

Was wel een leuke trip :)
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: Cambalou op 02 februari 2018, 07:54:32
Strafbaar? We hebben het over civiele zaken, niet over strafrecht. Anyway, alles wat je wil weten over consumentenrecht (online aankopen, garantie, etc) staat op https://www.consuwijzer.nl

Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: Martin Domburg op 02 februari 2018, 08:00:01
Zo goed is mijn kennis over dat soort dingen niet, veel van deze items zie ik als normaal en deel van je opvoeding. Heb me nog nooit hoeven te verdiepen hierin.

Maar misschien leest hier iemand die wel weet hoe het zit in de details.
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: Dennis1984 op 02 februari 2018, 08:06:11
Wat je zegt is waar. Als klant heb je een 'contract' met de winkel en niet met de leverancier. Winkels mogen natuurlijk doorverwijzen als dat in het belang van de consument is, maar de winkel blijft verantwoordelijk. En inderdaad valt dit onder civiel recht, dus je hebt het niet zozeer over strafbaar als wel over 'in gebreke blijven' (waarbij je als consument naar de rechter zou kunnen gaan).

Met vriendelijke groet,
Dennis
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: henk op 02 februari 2018, 13:11:39
Had het toevallig gisteren nog over met een van de importeurs en een van hen wees me op het feit dat het Nederlands wetboek zegt (bewaar me van exacte details, is niet mijn meest gelezen boek) dat een handelaar wettelijk verplicht is defecten te vervangen. Waarbij hij wel de kans heeft om in een afzienbare tijd beroep te doen op reparatie.

De winkelier is verantwoordelijk voor de levering van een deugdelijk product. Een winkelier mag binnen redelijke termijn een niet deugdelijk product repareren en anders is het vervangen.
Bij modelspoor hoorde je weleens dat een nieuw gekocht doch defect gebleken product door de winkelier naar de fabrikant werd gestuurd en dat de trotse eigenaar het model dan maanden kwijt was. Ik heb me daar altijd over verbaasd. Geen idee of dat nog voorkomt. Toen mijn plan U vorig jaar defect bleek, kon ik een ander exemplaar uitzoeken en de winkelier mocht in de slag met Artitec. Zo hoort het.  (y) En bij digitale producten al helemaal. Er zijn waar weinig winkeliers die daar wat mee kunnen.
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: Klaas Zondervan op 02 februari 2018, 13:20:22
Het principe is heel simpel: degene die je geld aanpakt is verantwoordelijk voor de nazorg.
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: John18 op 02 februari 2018, 13:34:46
Super service van Digikeijs, op 25-1 defecte booster opgestuurd, vandaag nieuwe gekregen. :D
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: Eric B op 02 februari 2018, 13:47:39
Kijk dat zijn de goede berichten  (y)
Titel: Re: Contact met Digikeijs?
Bericht door: Robbnl op 02 februari 2018, 14:45:42
Inderdaad zo kennen wij Digikeijs weer  (y) (y)