Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS 8400 van Werps door Ivo tB
Vandaag om 00:09:18
4 ledjes op één voorweerstand? door spock
16 September 2025, 23:31:53
Koploper: missende bezetmelders bij openen "onderhouden lokomotieven" door phdirk
16 September 2025, 22:48:57
Problemen met digitale koppeling Roco door phdirk
16 September 2025, 22:35:53
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door marco
16 September 2025, 22:05:09
NS 8800 in spoor 0 door Rob Moerkerken
16 September 2025, 21:46:50
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
16 September 2025, 21:45:57
"Bij nader omzien", een Nederlands spoorwegfotoarchief door R1954
16 September 2025, 21:41:04
Halling aandrijvingen door Sven
16 September 2025, 21:39:03
S3/6, de grote ontbrekende… door Robert vh Prutsert
16 September 2025, 21:21:45
Roco 290 digtaliseren door Syb030
16 September 2025, 21:02:11
Da's Daz 2 door Huup
16 September 2025, 20:41:19
Raadplaatje door grossraumwagen
16 September 2025, 20:41:04
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
16 September 2025, 20:39:06
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door Ronald Halma
16 September 2025, 20:17:13
Wielen bruineren. Hoe? door Ronald Halma
16 September 2025, 20:15:55
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Paulus
16 September 2025, 19:45:27
Rookgenerator aansluiting op lok NS4808 (ex BR57) door Ferdinand Bogman
16 September 2025, 19:20:13
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Keska
16 September 2025, 19:05:36
De Projecten van RetroJack door MOVisser
16 September 2025, 18:57:25
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
16 September 2025, 18:52:53
The Summer of 69 door MOVisser
16 September 2025, 18:47:31
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
16 September 2025, 18:39:37
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
16 September 2025, 18:21:54
Aachenau West door wob
16 September 2025, 18:06:47
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
16 September 2025, 18:03:11
Betere grip voor Bedroevend locomotiefje door Robert vh Prutsert
16 September 2025, 17:37:44
Veevervoer ss/ ns door klusser
16 September 2025, 16:38:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
16 September 2025, 16:26:07
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Daan!
16 September 2025, 16:02:41
  

Auteur Topic: 25 jaar geleden  (gelezen 983340 keer)

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8995
  • Hengelooo 1:160
Re:25 jaar geleden
« Reactie #810 Gepost op: 20 August 2011, 22:17:22 »
De 1503 stond nog wel op draaistellen, maar was duidelijk geplukt. Aan een zijde al ontdaan van frontramen, verlichting en vermoedelijk ook delen van het cabine-interieur. Ook de beide pantografen ontbraken.
En om de vraag voor te zijn ook gelijk maar een plaatje van de 1501.

Thnx!

Als Tb eerst de 1501 had geplukt, was de 1503 nu in NL bewaard gebleven...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Chris Westerduin

  • Offline Offline
  • Berichten: 1919
    • Flickr pagina
Re:25 jaar geleden
« Reactie #811 Gepost op: 21 August 2011, 01:10:24 »
Thnx!
Als Tb eerst de 1501 had geplukt, was de 1503 nu in NL bewaard gebleven...
Volgens mij was men al druk met het redden van de 1501 rond deze tijd. Als dit niet was gebeurt dan had 'Diana' er al net zo uit gezien als de 1503 vrees ik...
De 1503 heeft wel als laatste 1500 dienst gedaan bij de NS. De laatste klus was het overbrengen van de 1502 & 1505 van Tilburg naar Roosendaal voordat zij weer het ruime sop kozen naar de UK. Toen een groepje Haagse en Rotterdamse machinisten probeerden de 1501 te redden werden ze bedreigt met hun baan... Zo was dat toen nog... Gelukkig kon men snel een plekje krijgen binnen de Rotterdamse personeels vereniging BSSO. Dus naast dansen, biljarten of tennissen kon je nu ook lid worden van de 'Werkgroep 1501'! Na het redden van de loc werd ie al snel stamgast op werkplaats Feijenoord en hopelijk volgend jaar in dit draadje kunnen we de loc voor het eerst weer zien rijden...

Tjabbe Tjibsma

  • Offline Offline
  • Berichten: 150
  • http://www.dieseltreinen.nl
Re:25 jaar geleden
« Reactie #812 Gepost op: 23 August 2011, 08:02:52 »
Denk dat die kans erg klein, zeg maar nul is.
Enige mogelijkheid is dat de loc gesleept zal worden meegenomen

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8995
  • Hengelooo 1:160
Re:25 jaar geleden
« Reactie #813 Gepost op: 23 August 2011, 08:23:08 »
Ik acht de kans dat ie volgend jaar, op 10 oktober rijdend in Rotterdam te zien is zeer groot, eigenlijk weet ik het wel zeker dat we hem hier dan rijdend terugzien hier...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Tjabbe Tjibsma

  • Offline Offline
  • Berichten: 150
  • http://www.dieseltreinen.nl
Re:25 jaar geleden
« Reactie #814 Gepost op: 23 August 2011, 09:00:59 »
Dan zullen we het maar niet over de toegepaste schaal hebben ;)

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8995
  • Hengelooo 1:160
Re:25 jaar geleden
« Reactie #815 Gepost op: 23 August 2011, 09:04:39 »
We hebben het, naar ik aanneem, beide over 1:1, ik denk alleen dat Chris en ik het over een ander tijdsgewricht hebben dan jij...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:25 jaar geleden
« Reactie #816 Gepost op: 23 August 2011, 09:04:45 »
Het gaat over hier in dit draadje. Dus over een jaar is het 25 jaar geleden dat de 1501 rijvaardig te zien was in Rotterdam.

Tjabbe Tjibsma

  • Offline Offline
  • Berichten: 150
  • http://www.dieseltreinen.nl
Re:25 jaar geleden
« Reactie #817 Gepost op: 23 August 2011, 10:31:58 »
Aha, da's waar. Dacht dat er gerefereerd werd aan het heden ;)
Gezien de huidige staat leek mij dat niet echt reëel.
Had nog geen koffie op ;D

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10744
Re:25 jaar geleden
« Reactie #818 Gepost op: 23 August 2011, 17:39:15 »
Tijd voor nieuwe platen!


Het nieuwe benelux ICR is al deels afgeleverd maar nog niet in dienst. Benelux Hondekoppen zijn daarom nog volop te fotograferen. NMBS 904+NS 1205+1201 trnr 161 Asd-Brussel in Rotterdam CS.  23-8-1986


Plan E RD 227 in trnr 842 Mt-Zvt in Utrecht CS.


1621 met de Italie-Riviera Express (trnr 304) in Utrecht CS. 


386+338+712 trnr 1747 Gvc/Rdc-Enschede vertrek uit Utrecht CS.  23-8-1986
No dress rehearsel, this is our life.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8238
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:25 jaar geleden
« Reactie #819 Gepost op: 27 September 2011, 08:16:46 »
Deze bijdrage is verplaatst naar 19 toen
Vr. groeten,
Bob

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10744
Re:25 jaar geleden
« Reactie #820 Gepost op: 27 September 2011, 21:32:25 »
Plaatjestijd! 27 september 1986 was in elk geval een stuk frisser en somberder dan vandaag. De omstandigheden voor het maken van foto's, in combinatie met mijn apparatuur, waren niet optimaal. Verder viel 27 september op een zaterdag en waren het de Havendagen in Rotterdam en omstreken. Dat betekende dus ongebruikelijk materiaal op de lijnen rond Rotterdam.


stam+1608 extra havendagtrein HvH-Rdc rijdt door in Maassluis  27-9-1986


2250+2257+havendagtrein Rdc-Maasvlakte op de Maasvlakte  27-9-1986


RD 202+B 308+B 296. havendagtrein Rdc-Maasvlakte op de Mvt  27-9-1986


004 in havendagtrein Rdc-Maasvlakte op de Mvt  27-9-1986


A 205 in havendagtrein Rdc-Maasvlakte op de Maasvlakte  27-9-1986


In tegenlicht: 2250+2257+havendagtrein Rdc-Maasvlakte op de Maasvlakte  27-9-1986


Onder héél beroerde lichtomstandigheden: 2250+2257+havendagtrein Maasvlakte-Rdc rijdt door te Pernis  27-9-1986

Over een week betere foto's...

No dress rehearsel, this is our life.

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8995
  • Hengelooo 1:160
Re:25 jaar geleden
« Reactie #821 Gepost op: 27 September 2011, 21:36:55 »
Ik zie ex-raadplaatjes voorbij komen... ;D

Mooi die buffetwagen pal van zij... als ik die weggewerkte ramen zo zie kan ik mij veel moeite besparen bij de vertaling naar 1:87...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10744
Re:25 jaar geleden
« Reactie #822 Gepost op: 27 September 2011, 21:56:41 »
Inderdaad  ;D  En nog wat deuken in het dak erbij...

Voor de liefhebbers geeft het ook wat inzet mogelijkheden weer voor plan E en jouw fraaie buffetrijtuigen.
No dress rehearsel, this is our life.

Robert Stremming

  • Offline Offline
  • Berichten: 144
  • Avatar: Treinstel 1780 in Groningen, 20 april 1988
    • Foto's Robert Stremming
Re:25 jaar geleden
« Reactie #823 Gepost op: 28 September 2011, 08:24:32 »
Vandaag precies 25 jaar geleden maakte ik wat foto's tussen Sneek en Hoogezand. De meeste zijn eigenlijk best standaard omdat ik toen net was begonnen met het maken van foto's (dia's) met een spiegelreflex (Minolta X-300).

Een paar plaatjes springen er toch wel uit en wil ik dan ook hier delen.

Enkele Wadlopers hadden zeldzame details die vaak bij één stel terug te vinden waren. Zo had de 3215 op één van de hoeken onderaan een klein blauwe band teveel, had de 3216 in één bak in elk raam een schuifraam en de 3214 zoals te zien is een regengoot boven het cabineraam.

Destijds woonachtig in Hoogezand, kwam ik veelvuldig op de posten. Deze dag maakte ik een aantal plaatjes van Post I aldaar. Dit is het bloktoestel.

Dit zijn de bedieningsknoppen voor de overweg bij de post.

En dit is Post I zelf. Op de achtergrond is de op dat moment nog in bedrijf zijnde Post T te zien. De laatste dagen waren echter wel geteld voor Post T. Op 13 december 1986 werd deze buiten werking gesteld en het bloktoestel van Post I aangepast aan de nieuwe situatie.

Edde

  • N Bahn BRD 1975-1984, H0 NS Tijdperk IV
  • Offline Offline
  • Berichten: 3094
    • Mijn Flickr pagina
Re:25 jaar geleden
« Reactie #824 Gepost op: 28 September 2011, 11:44:15 »
25 jaar geleden kwam ik voor het eerst op die lijn
en wat blijkt:klassieke beveiliging (y)
Tot 1989 heel wat keer teruggekomen,
alleen jammer van die gele koekblikken ;D

gr Ed.