Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
Vandaag om 22:41:27
Frans loodsje et cetera door Huup
Vandaag om 22:38:14
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door Ronald Halma
Vandaag om 22:31:25
Raadplaatje door Hlv53
Vandaag om 22:22:47
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1 door rjr
Vandaag om 22:15:51
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended door spock
Vandaag om 22:03:42
Rails roestig verven door Ronald69
Vandaag om 21:48:54
Intermittende kortsluiting door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:37:22
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 21:32:08
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 21:31:52
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 20:10:37
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 20:02:01
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Twinkie
Vandaag om 19:30:22
TT-DEC programmeren en aan andere centrale. door Eenerspoor
Vandaag om 18:45:10
Fleischmann 6052 draaischijf aansturen met een L293D Motor-Shield? door bask185
Vandaag om 16:48:30
Plan E - 2023 oplage door 1200blauw
Vandaag om 16:45:41
Minibaan Visserskaai H0 door Scratchbuilt
Vandaag om 16:35:09
Br 38 Piko Superen. door Wim Vink
Vandaag om 16:34:47
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 16:27:50
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Hans GJ
Vandaag om 16:14:29
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 16:02:56
Magneet koppelingen voor Bemo door MOVisser
Vandaag om 15:19:56
TEE / Rheingold door Benelux795
Vandaag om 15:04:25
Stalen D 4 deurs spoor 0 door Edsko Hekman
Vandaag om 14:50:23
Hulp bij update Mobile Station 2 door Ronald Halma
Vandaag om 14:02:31
Rheinburg, TP V/VI door Wim Vink
Vandaag om 12:23:42
Kent iemand een geschikte striptang door AB 7216
Vandaag om 11:38:27
Yet Another Servo Decoder door Dennis1984
Vandaag om 11:09:34
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 09:35:19
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 08:43:35
  

Auteur Topic: 25 jaar geleden  (gelezen 967954 keer)

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1874
  • Frl
    • Frieslandrail
Re:25 jaar geleden
« Reactie #465 Gepost op: 07 June 2009, 15:43:59 »
En realy wanted!!
Greetz:Menno
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10744
Re:25 jaar geleden
« Reactie #466 Gepost op: 07 June 2009, 15:45:38 »
Stukgelezen hier!
No dress rehearsel, this is our life.

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8969
  • Hengelooo 1:160
Re:25 jaar geleden
« Reactie #467 Gepost op: 08 June 2009, 21:22:08 »
Vrijdag 8 juni 1984

Vandaag zijn we op uitnodiging van de werkgroepleider 440, Hans Altena, op bezoek bij de Hoogovens waar mat.'36 440 staat. Ruim een jaar, na het lezen van het mat.'46-artikel in RailHobby 5/6-1983 (over stukgelezen gesproken!), weet ik af van het bestaan van dit vooroologs electrisch treinstel. Het wordt de eerste keer dat ik het zal zien. Bij de 440 staat sinds kort ook de HSM-D 6019.

Vijftien jaar geleden had de 440 bij de sloper gestaan als de NS niet voornemens was geweest proefnemingen te doen die uiteindelijk niet doorgingen.

Van de Hoogovens naar sloper Koek in Mijdrecht lijkt de omgekeerde weg maar het is wel degelijk de volgorde van het programma van deze dag. Vandaag is het laatst te Amersfoort onttakelde sloopstel mat.'46 bij Koek aangekomen: treinstel 688. Het is het voorlaatste vierwagenstel, te Roosendaal staat alleen nog de 683.

Van het op twee na laatste viertje, de 670, is alleen de BDk nog over. Deze overleeft het Pinksterweekend nog wel maar aan het einde van dinsdag 12 juni zal de bak tot schroot verwerkt zijn en kan Koek aan de 688 beginnen...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:25 jaar geleden
« Reactie #468 Gepost op: 08 June 2009, 21:26:02 »
Dat boek van Nieuwenhuis/Nahon was tweede boek wat ik ruim een jaar van de bieb gehad heb, bleef verlengen (nummer 1 was Elektrische lokomotieven in Nederland, 1989  was het jaar en wat moest ik knokken om uit de volwassenen sectie te mogen lenen!) Het zal dus ook helaas nog ruim 5 jaar duren voor ik in dit draadje foto's kan posten :(
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

martijnhaman

  • Offline Offline
  • Berichten: 1794
    • Stalen rijtuigen van de Nederlandse Spoorwegen
Re:25 jaar geleden
« Reactie #469 Gepost op: 31 July 2009, 18:00:02 »


Vandaar een foto die wel op deze dag gemaakt is  :D

In de zomer van 1984 met mijn ouders op vakantie in Luxemburg in de buurt van Wiltz. Daar eindigde een zijlijn vanuit Kautenbach. De dienst naar Wiltz werd uitgevoerd met 2-delige dieseltreinstellen.

Martijn
« Laatst bewerkt op: 31 July 2009, 19:45:29 door martijnhaman »

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:25 jaar geleden
« Reactie #470 Gepost op: 01 August 2009, 01:19:24 »
Voor de goede orde, in dit draadje horen alleen foto's te staan die precies 25 jaar geleden, dus op de dag af, zijn gemaakt. Zelfs al ben je maar één dag te laat, zet ze dan in het 19 toen-draadje neer.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8969
  • Hengelooo 1:160
Re:25 jaar geleden
« Reactie #471 Gepost op: 08 August 2009, 21:37:37 »
Woensdag 8 augustus 1984 op camping tijdens een nazomerse vakantie te Susteren. Het is even fietsen met de klapfiets naar de spoorlijn. Langs een oase van armseinen op het inmense rangeerterrein naar de overweg. Mooi is ie niet, deze foto maar wel de enige die ik op 08-08-84 gemaakt heb waardoor een traditie kon beginnen...

9 ICR-rijtuigen achter een 1600 op weg naar Maastricht.

Vandaag overigens voor de 26e keer 08-08 herdacht.


Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Grandmaster ICM

  • Offline Offline
  • Berichten: 216
  • Reeds!
Re:25 jaar geleden
« Reactie #472 Gepost op: 10 August 2009, 08:49:28 »
Frank, da's nou wat je noemt een klassieke "olievlek" foto ;D
Wordt het toch nog gezellig!

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8969
  • Hengelooo 1:160
Re:25 jaar geleden
« Reactie #473 Gepost op: 18 September 2009, 21:26:23 »
Hahaha! Wat heb ik dat begrip lang niet meer gehoord!

Zo, het draadje maar even weer wat leven inblazen met een gewone foto van een NS E-loc in misschien wel de meest saaie uitvoering...


1305 met goederentrein bij Oldenzaal op 18 september 1984.

Na 25 jaar misschien toch wel weer leuk om te zien...

Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6699
  • Spaar ze allemaal.
Re:25 jaar geleden
« Reactie #474 Gepost op: 18 September 2009, 21:38:23 »
Zelf ik, die anti geel en vishaak is, vind het leuk hoor.

nu vind ik de laatste tijd veel leuk maar dat kan ook met mijn avatar te maken hebben ;D


Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10744
Re:25 jaar geleden
« Reactie #475 Gepost op: 29 September 2009, 21:36:23 »
*Kick, wakker worden  ;D*

Ook 25 jaar geleden waren er in de Rotterdamse Haven als de zogenaamde Havendagen. Daarbij werd met reizigerstreinen over de Havenspoorlijn gereden, van Rotterdam Centraal naar de Maasvlakte en weer terug. Omdat ik toen in Hoogvliet woonde was dat op fietsafstand van de Havenspoorlijn en dus een mooie gelegenheid om enkele unieke treinen vast te leggen:


Geen treinen op de foto, maar wel een beeld van de veranderingen op de Havenspoorlijn. Nieuwe seinen langs de Vondelingenweg nabij de ECT. 29-09-1984


SSN 65018 met 10 DB rijtuigen op weg naar de Maasvlakte. Pernis 29-09-1984


Dezelfde trein met de rijrichting meegenomen. Van bovenleiding is nog geen sprake.


2283+2291 bij Pernis.


2502+10 DB rijtuigen rijdt de botlekbrug af richting Rotterdam.
« Laatst bewerkt op: 30 September 2009, 20:27:32 door Marc tramt »
No dress rehearsel, this is our life.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Online Online
  • Berichten: 12422
    • sleutelspoor
Re:25 jaar geleden
« Reactie #476 Gepost op: 29 September 2009, 21:44:49 »
De laatste foto was toch omdat de 65 naast het spoor stond? :(
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10744
Re:25 jaar geleden
« Reactie #477 Gepost op: 29 September 2009, 21:52:13 »
Goed geheugen Sobat!
Ik weet dat de 2502 ervoor stond omdat er iets met de 65018 was misgegaan op de Maasvlakte. Maar of dat door een ontsporing was of een mechanisch defect weet ik niet meer.
« Laatst bewerkt op: 29 September 2009, 21:55:09 door Marc tramt »
No dress rehearsel, this is our life.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Online Online
  • Berichten: 12422
    • sleutelspoor
Re:25 jaar geleden
« Reactie #478 Gepost op: 29 September 2009, 22:01:31 »
Ik weet het nog wel! De 65 was met zijn voorste Beizel as, of hoe dat ding ook heten mag, in een te krappe boog bij de Beneluxhaven uit de rails getilt. Dit gebeurde direct op de overweg naar de veerboot toe. Op dat moment was er een grote toevoer van het Engelse Rijnleger wat graag naar huis wilde. De 65 stond danig in de weg. Daar ik als toeschouwer terplaatse niet werkeloos kon toekijken heb ik samen met een containertruck, een staalkabel, een stalenplaat en met Mch Rinus, in mijn witte spijkerbroek het stel met brute vereende krachten weer op de rails gezet. Vanaf dat moment was mijn vrouw geen fan meer van mijn hobby ;D
Ik moet nog ergens dia's van het gebeuren hebben
SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10744
Re:25 jaar geleden
« Reactie #479 Gepost op: 29 September 2009, 22:06:19 »
Kijk dat is leuk om te horen. Zo gaat een dia na 25 jaar nog eens extra voor me leven en uiteraard grappig hoe je 25 jaar na dato achter zo een verhaal komt via een medium dat toen nog niet bestond.

Treinen reden inderdaad niet altijd naar de Maasvlakte, maar ook wel naar de terminal van de North Sea Ferries aan de Beneluxhaven.
« Laatst bewerkt op: 29 September 2009, 22:16:04 door Marc tramt »
No dress rehearsel, this is our life.