Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 23:36:38
Artikelnummers ADE Gr53 rijtuigen TP III. door Wies
Vandaag om 23:20:26
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 23:12:53
Plan E - 2023 oplage door DV modelspoor
Vandaag om 23:09:31
Rheinburg, TP V/VI door Schachbrett
Vandaag om 23:08:04
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 23:00:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Robkop
Vandaag om 22:37:58
EifelBurgenBahn door Frank 123
Vandaag om 21:43:52
Hulp bij update Mobile Station 2 door NL-modelspoor
Vandaag om 21:41:39
Spoorwegmus. vroeger met modellok 1300 serie. door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:40:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door grossraumwagen
Vandaag om 21:03:52
Magneet koppelingen voor Bemo door nighttrain1
Vandaag om 19:58:48
Kent iemand een geschikte striptang door PeterV
Vandaag om 19:45:12
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door NS264
Vandaag om 19:22:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rick
Vandaag om 18:05:03
Klein baantje 1200x1200mm door Frits C
Vandaag om 17:44:26
YD7010 en Roco WLAN Maus koppelen door AlbertG
Vandaag om 17:41:08
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 17:17:41
Bahnstrecke 5867 door Ronald Halma
Vandaag om 17:09:55
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 16:42:37
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 16:00:01
Raarrrr. Mobile Station 2 doet raarrrr… door Ronald Halma
Vandaag om 15:41:19
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Rick
Vandaag om 15:25:08
Roco 290 digtaliseren door Tijdperk||
Vandaag om 14:13:56
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door 741230
Vandaag om 13:24:02
Leubachtalbahn door Krokodil68
Vandaag om 13:00:09
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 12:23:33
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:57:53
Oude Fleischmann meuk en curiosa door Sporlijn Úje
Vandaag om 10:31:35
Postwagen Hbbkkss Schaal-0 door FritsT
Vandaag om 10:09:29
  

Auteur Topic: 25 jaar geleden  (gelezen 967692 keer)

RdJ

  • Offline Offline
  • Berichten: 211
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1665 Gepost op: 03 March 2017, 14:48:29 »
Weer heerlijke plaatjes Wim.

Eigenlijk is er niet veel veranderd, beide foto's zijn van mei 2016 bij Victoria Park, alleen de bussen zijn wat kleuriger geworden :).






Groeten,
Ron
DB Tijdperk III, Lenz, Roco, Brawa, Trix, Tillig Elite, Koploper

Twinkie

  • Offline Offline
  • Berichten: 875
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1666 Gepost op: 03 March 2017, 19:38:18 »
Die markt is alleen maar drukker geworden...  ;D


Dat is Chun Yeung Street, in North Point.

gr. Twinkie

Twinkie

  • Offline Offline
  • Berichten: 875
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1667 Gepost op: 03 March 2017, 20:03:15 »
Wim, mischien wist je dit al:

Het eerste plaatje van tram No. 93 bij Shau Kei Wan is gemaakt op Shau Kei Wan Road, ter hoogte van de halte Chai Wan Road, de laatste halte voor het eindpunt. Het gebouw "boven" de tram is gesloopt, daar was men in april 2015 druk bezig met een nieuwe fundering om een nieuwe toren uit de bodem te kunnen stampen. Het gebouw met de Esso-reclame eraan staat er nog.



gr. Twinkie

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1668 Gepost op: 04 March 2017, 01:39:39 »
Let even op dat dit draadje toch voornamelijk bedoeld is om plaatjes van 25 jaar geleden (dus voor dit jaar, uit 1992) te plaatsen en niet zozeer plaatjes over Hongkong. Niet dat ik politieagent wil gaan spelen ("Die pet past ons allemaal", nou nee dus), maar dat is zo'n beetje de belangrijkste "spelregel" van dit draadje. Niet dat ik niet geniet van die plaatjes, daar niet van.

In 1992 stond trouwens ook nog de Kowloon Walled City overeind, maar dat is helemaal een ander verhaal.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 1216
    • flickr fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1669 Gepost op: 04 March 2017, 11:25:10 »
Dank voor de reacties.
Op 4 maart 1992 het vliegtuig in en laat in de middag de eerste dia kunnen maken.


Waarschuwingsbordje in Melbourne (Australië).


Eindpunt La Trobe street met een W-class 7 tram uit 1955.


In 1992 was het hele tramnet nog in handen van "The Met" met de bedrijfskleuren groen/geel.
Uiteraard sloeg hier ook de privatisering toe met als gevolg 2 aparte trambedrijven (Yarra Trams en Swanston Trams/Mtram) met
hun eigen kleuren en nieuw materieel.
Thans is het weer 1 bedrijf: Yarra Trams.

Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

RdJ

  • Offline Offline
  • Berichten: 211
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1670 Gepost op: 05 March 2017, 10:36:04 »
5 maart 1992
 
En een week later de volgende afleveringsrit van een 1700, vandaag de 1709 met 60 Falls Fcs, eerst in Maastricht vastgelegd, daarna ook nog bij Schin op Geul.
 
De 1709 bij het omlopen na binnenkomst met trein 82270 met op de achtergrond oa. een 1100, 1200 en 2200.
En ook deze heeft dus de ruitenwissers naar binnen staan zoals Silvester van de week opmerkte bij de 1708.

 

 
Bijna klaar voor vertrek als trein 82273 naar Heerlen
En ook aan deze zijde staan de ruitenwissers naar binnen.

 
De 6401 met 3 DDM2’s

 
Helaas tegen de zon in, de 1304, 1104 en de NMBS 2754 en links de zelflossers van de afleveringsrit

 
 
Later dus bij Schin op Geul
 
De 1709 met de 82273

 

 
De 6401 achteraan de trein

 
En tot slot de DE2 178 als trein 3736 van Aken naar Maastricht, minder dan 3 maanden voor het einde van deze verbinding (in mei meer foto’s hiervan)

 
 
Overigens ook in de sfeer van dit draadje: 25 jaar geleden was het vandaag vijf dagen voordat ik 25 jaar werd, dus over 5 dagen zijn er weer 25 jaar bij  ;D.
 
Groeten,
Ron
« Laatst bewerkt op: 05 March 2017, 11:00:37 door RdJ »
DB Tijdperk III, Lenz, Roco, Brawa, Trix, Tillig Elite, Koploper

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4680
    • Filmpjes op YouTube
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1671 Gepost op: 05 March 2017, 10:55:10 »
Fraaie platen weer!

Zelflossers waren Fcs, Fals zijn 4-assers.
In h0 door Roco in model gemaakt (46134) en door Marklin (set van 3, 46317) en in N ook door Roco.
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

RdJ

  • Offline Offline
  • Berichten: 211
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1672 Gepost op: 05 March 2017, 11:01:29 »
Dank je en gecorrigeerd  ;)
DB Tijdperk III, Lenz, Roco, Brawa, Trix, Tillig Elite, Koploper

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 1216
    • flickr fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1673 Gepost op: 05 March 2017, 11:24:56 »
@RdJ: Alvast gefeliciteerd.
Op 5 maart 1992 rondgelopen bij de tram van Melbourne.


Eindpunt Bourke street in het stadscentrum met een Z-class tram. In het stadscentrum stikt het van de kopeindpunten van waaruit
allerlei tramlijnen naar de buitenwijken uitwaaieren.


Het eindpunt East Coburg met een W-class SW6 tram uit 1950.


Nickelson street met mr. 931.




Een rit met zo'n W-class vierasser was wel een belevenis. Op de vaak kaarsrechte uitvalswegen werd flink doorgereden.


Behalve trams exploiteerde "The Met" ook een net met voorstadstreinen (halte Moreland).


Een type "Z" uit de laatste (derde) levering met 3 deuren aan elke kant.




Enkelgelede B-class wagen uit 1988. In plaats van een trolleystang gebruikt men een pantograaf voor de stroomafname.


Z-class mr. 58 is uit 1977 en heeft slechts 2 deuren aan elke kant.

Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent
 

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 1216
    • flickr fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1674 Gepost op: 06 March 2017, 12:43:35 »
6 maart 1992 op pad naar Bendigo.


Een dia van diesellocomotief N 460 van V-Line in Spencer Street Station (thans Southern Cross Station).
De locomotief rijdt op breedspoor (1600mm).


Rangeerlocomotief Y 121 ook in het Spencer Street Station.


Bendigo (ten noordwesten van Melbourne) had tot 1972 een trambedrijf op normaalspoor. Na de opheffing is er in het zelfde jaar verder gegaan
als museumbedrijf en wordt er sindsdien gereden tussen Noord Bendigo en een goudmijn in het zuiden.
Op deze dia het depot dat halverwege de lijn zit.


Birney Safety Car 15. Het uiterlijk zal wel inkomsten genereren.


Gelukkig beschikt het museum over meer Birney's. Mr. 28 werd gerestaureerd.
Link: https://nl.wikipedia.org/wiki/Birney_Car 


Mr. 17, een "zomertram" uit 1913.


Mr. 44 is in 1914 geleverd aan Melbourne en in 1951 in Bendigo terecht gekomen.


Trolleywieltje.


Op weg naar Noord Bendigo.


Tot slot een dia in het stadscentrum.

Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1675 Gepost op: 06 March 2017, 14:40:46 »
De locomotief rijdt op breedspoor (1600mm).

Even opgezocht: spoorwijdte in Australië is maar een rotzooitje.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4680
    • Filmpjes op YouTube
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1676 Gepost op: 06 March 2017, 16:39:46 »
Mooie platen weer Willem!

In 2005 in Melbourne geweest, hotel waar ik zat staat op de foto met de Y 121 boven het 2e rijtuig, het "Quality Hotel Batman's Hill On Collins" (niet te verwarren met de films)

Ook tijd op station doorgebracht, stond toen zelfs een soort NoHaB-lookalike met energiewagen voor personentrein naar Warrnambool.
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 1216
    • flickr fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1677 Gepost op: 07 March 2017, 11:21:24 »

Het station van Ballarat op 7 maart 1992. Diesel elektrische locomotief X 39 is uit 1970 en is voor het 1600mm breedspoor.


Ballarat (ten westen van Melbourne) had tot september 1971 een stadstram met op het hoogtepunt 7 tramlijnen op normaalspoor. Na de opheffing ontstond
er net als in Bendigo een museumorganisatie, die er in slaagde een gedeelte van het traject rond het Lake Wendouree te behouden.
In 1974/1975 reed de eerste museumtram daar.
Op deze dia een W-class 3 tram uit Melbourne (bouwjaar 1932), die overigens niet bij de stadstram van Ballarat gereden heeft.


Mr. 26 (bouwjaar 1916) heeft sinds 1934 wel in Ballarat gereden. Destijds overgenomen van Melbourne. Op deze dia het noordelijke eindpunt Wendouree Parade.


Mr. 18 is nog iets ouder (uit 1913) en is ook een overname uit Melbourne in 1931.


Het andere eindpunt op de Wendouree Parade met mr. 40.
Rijdt sinds 1951 in Ballarat (eveneens van Melbourne overgenomen). Het rijtuig (bouwjaar 1913) reed in 1971 de officieel laatste rit op
het stadsnet.

Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

Lolke Bijlsma

  • Offline Offline
  • Berichten: 870
  • Noorwegen jaren tachtig en negentig in HO (DCC)
    • Dombas in model.
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1678 Gepost op: 07 March 2017, 23:35:30 »
Zaterdag 7 maart 1992.


NS 1655

Trein 841 naar Maastricht met een voor die tijd typische samenstelling met ICR en plan W, getrokken door de 1655.
Utrecht CS

Groeten,
Lolke

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 1216
    • flickr fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1679 Gepost op: 08 March 2017, 13:42:18 »

8 maart 1992 Melbourne, Swanston street. Op weg naar het station om naar Belgrave te gaan (ten oosten van Melbourne).


In Belgrave begint de "Puffing Billy Railway", een museumspoorlijn met een spoorwijdte van 762mm. Er wordt gereden op een
in de jaren '50 gesloten smalspoorlijn. Vlak na vertrek wordt er een trestle brug gepasseerd.


Station Menzies Creek met stoomlocomotief 7A uit 1905. De kinderen hielden er een aparte manier van in de rijtuigen zitten op na.


De tegentrein met stoomlocomotief 6A uit 1901, ook bij station Menzies Creek. De museumspoorlijn is ongeveer 25 km. lang in een
boomrijke omgeving.


Daarna zijn we wat langs de lijn gaan lopen (richting station Clematis) en op een gegeven moment kwam de trein met locomotief 7A weer terug.


Een overweg bij halte Nobelius Siding.


Weer terug op station Belgrave. Over belangstelling viel niet te klagen.

Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent