Erg jammer dat de 3737 voorlopig niet rijvaardig wordt gemaakt, is wel een groot gemis vooral dit jaar.
Bij het opleiden van de machinisten die dienst mogen doen op de 3737 heeft Willem Bosch een belangrijke rol gespeeld. Aan hem is dan ook een heel hoofdstuk gewijd. In 1989, bij de viering van het honderdvijftigjarig jubileum, was Willem Bosch depotchef in Utrecht. Over die tijd vertelt hij: "De Oude Dame, want zo noem je toch een loc uit 1911, werd toen flink op de proef gesteld. Met name toen personeel van de SSN de loc bediende. Dat ging niet goed. Die jongens uit Rotterdam zijn locs met een stalen vuurkist gewend. Duitse machines die snel kunnen worden opgestookt. Een Jumbo, met een koperen vuurkist, vraagt echter een opstooktijd van tussen de zeven en tien uur. De 3737 heeft vooral op die gedenkwaardige excursie naar Groningen, die rit met de lange wachttijden, enorm geleden. De loc mankeerde van alles, tot lekkende steunbouten toe. Ik heb dat allemaal gezien en een rapport van die dag gemaakt. En me enorm boos gemaakt. Na herstelling is de loc kleinere afstanden gaan rijden. Uiteindelijk is toen Marcel Dubbelt op de loc gekomen. Een rustige, vakbekwame machinist. Triest dat hij een tijdje terug is overleden. Hij heeft uitstekend werk op de loc verricht."(Op 21 december 2005 heb ik een interessant gesprek kunnen voeren met Koos Snel, een van de machinisten uit 1989, onder andere over de gebeurtenissen rond loc 3737. De koperen vuurkist heeft toen ernstig te lijden gehad doordat vanuit NS-kringen was bevolen dat het vuur elke dag moest worden gedoofd, waarna de loc de volgende dag weer in korte tijd moest worden opgestookt om aan de parades te kunnen deelnemen. Met de 3737 is het nooit meer echt goed gekomen.)