Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Arjen B.
Vandaag om 07:37:56
US diorama in H0 door Frank 123
Vandaag om 06:57:37
Station Roodeschool door NS264
Vandaag om 06:47:13
Al mijn goede ideeën... door bask185
Vandaag om 00:19:14
Gewoon wat busfoto's door GerardvV
24 april 2024, 23:43:57
19 Toen door Benelux795
24 april 2024, 23:18:16
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door MathynK
24 april 2024, 23:15:58
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
24 april 2024, 22:51:27
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door D_Loc
24 april 2024, 22:43:55
Ijzeren Rijn: militair transport door Hans van de Burgt
24 april 2024, 22:41:05
Der QuadratSchädel (Bemo br 624/634) door T.Spat
24 april 2024, 22:37:28
Ice 3 (22784) front/ sluit schakelt niet om door Bram.A
24 april 2024, 22:25:19
Aachenau West door wob
24 april 2024, 21:54:19
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door defender
24 april 2024, 21:51:02
Bouwtekeningen Hembrug en/of Strausbrug door Erik01
24 april 2024, 21:31:41
NS 8400 van Werps door Ivo tB
24 april 2024, 21:23:44
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
24 april 2024, 21:14:47
Cranicher Altbahn door Arjen52
24 april 2024, 20:40:00
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door Rob Moerkerken
24 april 2024, 19:39:37
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34. door Modellbahnwagen
24 april 2024, 19:19:03
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door Klaas Zondervan
24 april 2024, 19:16:52
Ton bouwt goederenwagens door puntenglijder
24 april 2024, 19:13:00
2e leven van een buitendienst gestelde Gesloten goederenwagen. door Simplex
24 april 2024, 18:52:50
Update: baan in de tropen door Joost O
24 april 2024, 17:12:34
heeft iemand ideeën voor een baan van 120CM bij 240CM? door AlbertG
24 april 2024, 17:01:18
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
24 april 2024, 16:37:54
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
24 april 2024, 16:21:21
Seinen van AliExpress: hoe aansluiten? door freekvo
24 april 2024, 16:17:38
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door spoorijzer
24 april 2024, 15:41:27
Märklin Hamo mP 3000 voorzien van nieuwe motor door ronaldvd2000
24 april 2024, 15:22:42
  

Auteur Topic: 25 jaar geleden  (gelezen 897708 keer)

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8830
  • Hengelooo 1:160
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #330 Gepost op: 14 november 2008, 12:23:56 »
Die vernummering heeft pas begin jaren negentig plaats gevonden. Tot die tijd heeft ie gewoon als 747 rondgereden.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

edwin1974

  • Offline Offline
  • Berichten: 1954
  • Allegra" treinstel
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #331 Gepost op: 14 november 2008, 13:01:26 »
Citaat van: Mispoes op Vandaag om 12:23:56
Citaat
Die vernummering heeft pas begin jaren negentig plaats gevonden.

Volgens het boek Hondekoppen en muizenneuzen is dit gebeurd aan het eind van 1991 ;).

groetjes edwin

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10571
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #332 Gepost op: 17 december 2008, 15:29:33 »
Ik mag weer! Geen treinen, maar eens wat anders namelijk de SUN (Sneltram Utrecht Nieuwegein) die vandaag 25 jaar geleden voor het publiek open ging. En omdat het waarschijnlijk toch kerstvakantie was trok ik er per trein op uit om wat historische plaatjes te schieten, én gratis naar Nieuwegein te pendelen.


5019 komt aan in Nieuwegein Zuid


5022 + 5010 arriveren bij Utrecht CS
No dress rehearsel, this is our life.

Jan Bennink

  • Offline Offline
  • Berichten: 512
    • RhB-Modelbaan
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #333 Gepost op: 17 december 2008, 15:39:42 »
Ik mag weer!

Leuk Mark, ik heb (had) winterstop tot februari....
Die opening van de sneltram, bijzonder, het lijkt nu al weer zo gewoon.

Met groet, Jan
Vanaf 2015 bouwend aan een modelbaan in 1:87 naar voorbeeld van de RhB.

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 774
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #334 Gepost op: 17 december 2008, 17:15:13 »
ow ja, de nieuwe geinlijn.   :)

Ik dacht niet dat het een succes zou worden, maar 25 jaar bewijst toch iets anders.

Groeten, Alexander

markje

  • Offline Offline
  • Berichten: 221
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #335 Gepost op: 18 december 2008, 22:19:38 »
Geweldig die oude fotos, Hembrug is ook weer es bijzonder om  te zien hoe dat weer was, ik was t bijna vergeten :-|

En jaa de Sloterdijk fot ik woon nog na al die jaren in de buurt en eerlijk gezegd er is ook echt niets meer van over wat er gestaan heeft helaas

daan2353

  • Offline Offline
  • Berichten: 574
  • 009, da's pas fijn.
    • h0e bregenzer waldbahn
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #336 Gepost op: 19 december 2008, 20:11:00 »
Prachtig onderwerp dit.. Was in die tijd net in Nederland en heb heel wat keren met bewondering naar de inmense 1200-en staan kijken.. De zwitserse loks die ik gewend was waren een stuk minder kolossaal.
Ook de rode stadsbussen met de gedeelde bolle voorruiten waar we vroeger veel mee meereden en de hondekop waarvan de deuren open konden tijdens het rijden roepen fijne herinneringen op. Na het schoolreisje amsterdam ging de deur open en dan lekker in de wind naar buiten kijken.. Airco was niet nodig.

Het was een fijne tijd toen en de foto's doen me dat weer herbeleven. Dank daarvoor!!

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8830
  • Hengelooo 1:160
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #337 Gepost op: 28 december 2008, 17:34:17 »
Vandaag, precies 25 jaar geleden, ga ik voor het eerst naar Koek in Mijdrecht. Ongeveer een jaar nadat ik voor het eerst van deze sloperij had gehoord (in RH 12-82 zag ik een foto staan van de gesloopte 1008 bij Koek) ga ik dan eindelijk met eigen ogen kijken wat dat nu is. Op de bonnefooi, ik weet dus niet wat er staat.

Per Hondekop naar Utrecht en vandaar met de bus. Ik stap een halte te vroeg uit en moet dus een stukje lopen. In de verte zie ik een overweg, daar zal het wel zijn. Op het moment dat ik het witte stationsgebouw van Mijdrecht zie ga ik langs het spoor en zie ineens de kop van een '46-er.


Het blijkt de 687 te zijn die ik nog niet eerder tegen was gekomen. Bij de loods klinkt muziek: Kenny Rogers & Dolly Parton met "Islands in the stream", waarom geen Codo? Is veel toepasselijker!


Het treinstel is gebroken: de Bk en A zijn later aan de beurt. Voor de BDk en B zal het wel niet lang meer duren.


Terwijl ik over het terrein struin kom ik vloerdelen van de 666 tegen, kennelijk het laatste slachtoffer. Dan zie ik sik 334 met 3 wagens vol schroot langsrijden. Achteraf gezien bleek deze van Pothuizen afkomstig waar mogelijk delen wand- en dakdelen (knipgoed) van de 666 in zitten.

Na een uurtje of twee heb ik het wel gezien en besluit maar weer eens naar Amersfoort te gaan, de werkplaats. Mogelijk staan daar nog sloopstellen.


Die blijken er inderdaad te staan w.o. de 658 (afkomstig uit Maastricht waar het stel de hele zomer als plukstel heeft gediend).

Verder staan er de 235 en 680. De vers onttakelde 671 wordt door een sik met de koppelboom naar het opstelterrein gebracht. Van de rode diesels (26, 39, 49 en 90) is geen spoor meer en ik doe navraag bij de werkplaatschef Meuleman. Deze vermoedt dat de stellen nog niet gesloopt zijn maar in Roosendaal staan. Meuleman belt met zijn collega Vermeer in Roosendaal en deze bevestigt dat de stellen bij hem staan. Ik krijg nog een aanbod om een deel van het terrein te bekijken dat ik nog waarschijnlijk nog niet gezien heb. Dat sla ik niet af en op een soort grote binnenplaats staan nog drie mat.'46-viertjes: de 672, 688 en 676. De laatste is in elk geval vanmorgen binnengekomen van Zwolle Rangeerstation. Om niet helemaal om te hoeven om het terrein heen biedt Meuleman mij aan mee te lopen over de sporen naar het station, het scheelt zo'n drie kwartier lopen. Wat een service! En wat een dag! Zeer geslaagd. Per plan E-trein ga ik weer oostwaarts, het is inmiddels donker...

(foto's worden vervangen door betere zodra ik weer op mijn eigen pc terecht kan)
« Laatst bewerkt op: 28 december 2008, 17:38:32 door Mispoes »
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #338 Gepost op: 28 december 2008, 17:47:48 »
Echt waar Frank, tijd dat jij eens boeken gaat schrijven.... wederom geweldige foto's!
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12331
    • sleutelspoor
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #339 Gepost op: 28 december 2008, 18:48:51 »
Kijk ook eens op www.sleutelspoor.nl en dan naar het laatste deel van Roosendaal
SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #340 Gepost op: 28 december 2008, 18:55:24 »
Staat ook al tijden in de bookmarks ;) Eveneens zeer fraai.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8830
  • Hengelooo 1:160
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #341 Gepost op: 29 december 2008, 09:24:39 »
Kijk ook eens op www.sleutelspoor.nl en dan naar het laatste deel van Roosendaal
SK

Ander keertje Krasmans, we zijn nu bezig met 25 jaar geleden. :P
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Sander

  • Offline Offline
  • Berichten: 4670
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #342 Gepost op: 29 december 2008, 10:34:34 »
Frank,

wederom een aantrekkelijk leuk stukje lezen over vroeger! Jou foto's maken het tot een geheel.

Zoals reeds aangegeven: Schrijf eens een boek met spotters historie.

mvg,
 Sander
mvg,
 Sander

Harry62

  • Offline Offline
  • Berichten: 122
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #343 Gepost op: 30 december 2008, 22:57:56 »
Vandaag 25 jaar geleden was het net zulk weer als vandaag. Erg koud maar ook volop zon. Op deze dag zou er bij de Stoomtram Goes Borsele een kerstexpres rijden. Aangezien ik daar nog nooit geweest was, en omdat het slecht ging met de SGB en de kans bestond dat ze na deze rit nooit weer zouden rijden kon ik dat dus niet laten schieten. Per trein een reis van 4 uur van Hoogeveen naar Goes, maar vanaf Zwolle kon het rechtstreeks via de IJssellijn.


Met de 1142 en een stam Plan E ging de reis van Zwolle naar Goes.


De treinen van de SGB vertrokken van de losweg bij het station. Terwijl ik daar stond te wachten kwam de 1102 voorbij met de ic naar Amsterdam. Ook deze lijn reed toen met getrokken materieel. Alleen wel wat moderner dan wat er op de  IJssellijn reed : ICR met Plan W als versterkingsrijtuigen.

Even later kwam ook de trein van de SGB binnen. Geduwd door de loks 1 en 4.







Daarna was het instappen geblazen en kon de reis beginnen..

De rest volgt zo.

Groetjes Harry.

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2354
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #344 Gepost op: 30 december 2008, 22:59:58 »
Hey Harry

Ze zijn weer mooi hoor  :D :D