Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:20:49
hoe diep is de kuil van een 23 meter draaischijf door rjr
Vandaag om 11:09:45
Raadplaatje door Benelux795
Vandaag om 11:03:02
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door RBlok
Vandaag om 10:23:55
20 en 21 april MobExpo door Ronald Halma
Vandaag om 10:14:31
19 Toen door spoorzeven
Vandaag om 10:12:46
Cranicher Altbahn door Eric v C
Vandaag om 10:09:34
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 10:00:17
Pfarrerwinkel bahn door Eric v C
Vandaag om 09:59:38
Frans/Belgisch H0e baantje door Scratchbuilt
Vandaag om 09:58:00
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door 3dbuildr
Vandaag om 09:55:45
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
Vandaag om 09:45:09
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door spoorijzer
Vandaag om 09:39:18
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door spoorijzer
Vandaag om 09:35:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 09:33:32
Station Roodeschool door Sven
Vandaag om 08:56:02
Al mijn goede ideeën... door henk
Vandaag om 08:38:22
Aachenau West door mass am see
Vandaag om 08:21:03
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Arjen B.
Vandaag om 07:37:56
Gewoon wat busfoto's door GerardvV
24 april 2024, 23:43:57
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door MathynK
24 april 2024, 23:15:58
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
24 april 2024, 22:51:27
Der QuadratSchädel (Bemo br 624/634) door T.Spat
24 april 2024, 22:37:28
Ice 3 (22784) front/ sluit schakelt niet om door Bram.A
24 april 2024, 22:25:19
Bouwtekeningen Hembrug en/of Strausbrug door Erik01
24 april 2024, 21:31:41
NS 8400 van Werps door Ivo tB
24 april 2024, 21:23:44
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
24 april 2024, 21:14:47
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34. door Modellbahnwagen
24 april 2024, 19:19:03
Ton bouwt goederenwagens door puntenglijder
24 april 2024, 19:13:00
2e leven van een buitendienst gestelde Gesloten goederenwagen. door Simplex
24 april 2024, 18:52:50
  

Auteur Topic: 25 jaar geleden  (gelezen 897743 keer)

en_voyage

  • Offline Offline
  • Berichten: 954
  • ***** *
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #285 Gepost op: 29 september 2008, 17:05:43 »
Hoi Harry,

Ik ontdek dit draadje nu pas, maar wat een geweldige foto's! Precies uit mijn favoriete tijdperk: 1975-1990. Ook leuk om de diverse huisstijlkleuren van NS te zien: grijs/geel, groen, bruin, blauw... die kleurenpracht wordt pas tegenwoordig weer geëvenaard met de komst van de particuliere vervoerders. Mooie foto's, mooi materieel, petje af. Pure nostalgie!

Groeten,

Geoffrey

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8830
  • Hengelooo 1:160
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #286 Gepost op: 29 september 2008, 18:28:27 »
In Amersfoort was het meteen al raak. De 684 zou die dag blijkbaar zijn laatste ritje gaan maken naar de sloper.

De 684 was mijn eerste sloopstel dat ik spotte (op 8-8-83), voor mij daarom bijzondere foto's!
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Harry62

  • Offline Offline
  • Berichten: 122
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #287 Gepost op: 29 september 2008, 20:26:33 »
Hier het vervolg.


2 uurtjes later sta ik in Heerlen op het perron. De 1113 die mij van Utrecht hier naar toe heeft gebracht is afgekoppeld en zal zo gaan omrijden om de trein terug te rijden naar Zandvoort. Het sein staat al op veilig. Nog steeds klassieke beveiging hier. Op spoor 1 staat de 183 klaar voor een ritje over de miljoenenlijn.

Daarna gaat de reis verder naar Maastricht. Mijn dag was al goed door het slooptransport in Amersfoort, maar wat er in Valkenburg stond maakte het nog beter. Maar liefst 7 tweetjes mat'46 stonden hier aan de kant op spoor 4 !
van voor naar achter de 277+281+293+299+238+245+225. Waarvan de 281 en de 299 in het geel.


De hele rij op spoor 4 met voorop de 277.


De 281 in het geel. Dit stel zou ik het volgende jaar nog weer tegen komen in Kesteren waar het zou worden gebruikt voor een brandweeroefening.


De 293.


De 299.


De 238 met  daar achter de245. De laatste 2 stellen stonden een beetje te ver weg voor een mooi plaatje.

Daarna weer verder gegaan naar Maastricht. Daar stond niks bijzonders, dus ik besloot door te reizen naar Roosendaal om te zien of daar nog wat stond.


In Eindhoven moest ik overstappen voor de richting Tilburg-Breda. Die trein werd gereden door de 1506 met daarachter 1 frans corailrijtuig en een stam van 4 ICR. Om het materieeltekort in de dienstregeling '83/'84 op te lossen had NS een aantal corailrijtuigen gehuurd van de SNCF en die werden ingezet op de lijn Venlo-Den Haag. De foto is niet helemaal scherp, maar ik vind de combinatie 1500 met corail toch wel leuk genoeg om hier te laten zien.


In Roosendaal aangekomen stonden daar de NMBS stellen 026 en 049 op spoor 3 als stoptrein naar Antwerpen. Dit materieel was ik hier nog niet eerder tegen gekomen.


Op spoor 1 de 1311 met D 283 naar Amsterdam, bestaande uit 5  SNCF- rijtuigen. De trein was hier gebracht door de NMBS 2701. Vertrek om 14.43

Daarna ging mijn reis ook verder naar  Amsterdam om hier nog wat getrokken spitsuurtreinen met Plan E te fotograferen, in de hoop dat er ook Plan K en N in mee zou rijden. Blijkbaar heb ik deze reis via Utrecht gemaakt, want anders had ik gezien dat er in Delft ook nog mat'46 aan de kant stond. Maar dat las ik pas later in de Op de Rails..

Groeten Harry.







Edde

  • N Bahn BRD 1975-1984, H0 NS Tijdperk IV
  • Offline Offline
  • Berichten: 3084
    • Mijn Flickr pagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #288 Gepost op: 29 september 2008, 23:13:52 »
Wederom weer fantastisch foto's Harry.
Vooral die van Heerlen met de klassieke beveiliging,die heb ik nog net meegemaakt als hobbyist zijnde in 1985,zijn mooie heringeringen.
dank.

gr Ed.

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8830
  • Hengelooo 1:160
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #289 Gepost op: 29 september 2008, 23:14:15 »
Daarna weer verder gegaan naar Maastricht. Daar stond niks bijzonders, dus ik besloot door te reizen naar Roosendaal om te zien of daar nog wat stond.

Volgens mij heb je dan de 284 gemist, deze was uitgelopen in Mt en stond bij de werkplaats. In Ut was dat het geval met de 242, deze had ik op 25-09-83 nog zien staan (en de ex-291 stond te Asd) maar dat heb ik vergeten te melden in mijn verslag.

Ahhh, leuk die foto's en dat verhaal.
Ja jammer genoeg  :-|  heb ik wel net genoeg geld gehad voor een Honki Tonki menu en dus geen foto's gemaakt tijdens het eten in Groningen waar ik rond deze tijd met mijn tienertoer oa. heen ging.

Hoi Christoph,

Weet je nog wàt je niet hebt gefotografeerd? Een ooggetuigeverslag van 25 jaar geleden is natuurlijk ook wel leuk...

grts,

Frank
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Jeroen1975

  • GTW in de tuin
  • Offline Offline
  • Berichten: 1482
  • 45mm, zelfbouw, Brits- en Achterhoeks smalspoor
    • Jeroen's Treinen Site
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #290 Gepost op: 30 september 2008, 09:02:55 »
Hoi Allen.

Dit is ook ongeveer 25 jaar geleden (1983)



Die blonde ben ik met mijn moeder en op de achtergrond mijn broertje.

Station Hallein.

Groeten Jeroen
www.shapeways.com/designer/GelderscheTrams
Treinen van britse eilanden
Treinen uit de achterhoek

Harry62

  • Offline Offline
  • Berichten: 122
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #291 Gepost op: 30 september 2008, 22:09:27 »
Hoi.

Iedereen bedankt voor de reacties. Altijd leuk om te zien dat je werk gewaardeerd wordt. Er gaat toch een hoop tijd en werk in zitten om alles te scannen en de juiste informatie van de foto's er weer bij te zoeken.

@ Frank.

Het kan best zijn dat de 284 wel in Maastricht stond, maar dat kan ik me niet meer herinneren. Dan stond ie waarschijnlijk op een plek waar ie niet te fotograferen was. Of het was me gewoon te ver lopen.. Ook de 242 in Utrecht weet ik zo niet meer. De 242 was ik overigens al op 03-09-1983 in Utrecht tegen gekomen. Dat plaatje staat ergens eerder in dit draadje.

Gisteravond nog een tijd aan het scannen geweest met de laatste foto's van deze dag. Totaal waren het er een stuk of 50. Maar het werd me te laat om ze te plaatsen. Daarom nu nog maar even. Wel een dag te laat, maar  dan heb ik tenminsten niet voor niks zitten scannen en is het overzicht van deze dag compleet.

Van Roosendaal ging het verder naar Amsterdam cs.


Lok 1129 vertrekt om 16.54 met een spitsuurtrein naar Schagen. Daarna ging het materieel leeg door naar Den Helder en kwam de volgende morgen weer terug naar Amsterdam.
Dit is dezelfde trein die Frank een paar dagen eerder in Den Helder tegen kwam. Ook nu reed er een Plan K en N rijtuig mee, maar de foto die ik hier van maakte terwijl ie voorbij reed is te onscherp om de nummers te kunnen lezen. Maar het zouden dezelfden kunnen zijn.


Op spoor 8 staat de 1305 met de Holland-Wien Expres en zal om 17.19 vertrekken. De trein bestaat uit 5 ÖBB-rijtuigen.


Op spoor 13 staat lok 1117 met de uit 5 DB-rijtuigen bestaande Noordzee-Expres en zal om 17.17 vertrekken naar Hamburg. De 1117 was 1 van de 3 loks die eerst een geheel gele neus hadden, maar die was ie toen alweer kwijt. De andere 2 waren de 1118 en 1138.


1124 met spitsuurtrein naar Amersfoort op spoor 10. vertrek om 17.34.  Achter de lok een Plan K rijtuig.


Plan K 50 84 38 37 063-9


Ook Groningen had dat jaar een getroken trein verbinding met Amsterdam ! Door het materieelgebrek reed er een trein met 8 Plan E rijtuigen op deze lijn. Op deze dag waren het 7 Plan E en 1 Plan K. Maar die zat ergens achterin deze trein. Vertrek was om 17.30


1656 met het stadswapen van mijn woonplaats voor een ic naar Vlissingen.

Tot zover mijn fotoverslag van deze dag. Mijn volgende plaatjes in dit draadje komen ergens begin december. Met minder groen maar meer rood.

Groeten Harry. 


rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5278
    • grootspoorfoto's
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #292 Gepost op: 30 september 2008, 22:17:49 »
Zeer mooie foto's. Zo boein d als het goederenvervoer nu is was het reizigers vervoer toen.
Voor grootspoorfoto's zie site

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18591
    • Het Groterdam Project
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #293 Gepost op: 15 oktober 2008, 11:55:44 »
Nummer 50 staat online op Groterdam, waar Frank zijn eigen hoekje heeft.

nummer 50

edwin1974

  • Offline Offline
  • Berichten: 1954
  • Allegra" treinstel
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #294 Gepost op: 15 oktober 2008, 12:17:22 »
Heerlijk om weer verder te lezen ;).

 maar Chris hoort deze niet thuis in het draadje van fotoverzendinging DE I en DE II ???

groetjes edwin

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8830
  • Hengelooo 1:160
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #295 Gepost op: 15 oktober 2008, 12:20:27 »
Jeetje! Is die honingbeer er even snel bij!

Het hoort inderdaad in een andere kolom! En wel hier!

« Laatst bewerkt op: 15 oktober 2008, 12:24:39 door Mispoes »
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18591
    • Het Groterdam Project
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #296 Gepost op: 15 oktober 2008, 12:24:21 »
Ja, excuus.  ;D

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8830
  • Hengelooo 1:160
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #297 Gepost op: 15 oktober 2008, 12:27:59 »
Het is u vergeven want volgens de waarzeggers uit 1985 zou dit een speciale dag moeten zijn voor u. ;)
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

edwin1974

  • Offline Offline
  • Berichten: 1954
  • Allegra" treinstel
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #298 Gepost op: 15 oktober 2008, 12:44:44 »
ja lekker weer deze honingpot ;D ;D ;D

groetjes edwin

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18591
    • Het Groterdam Project
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #299 Gepost op: 15 oktober 2008, 13:55:32 »
Het is u vergeven want volgens de waarzeggers uit 1985 zou dit een speciale dag moeten zijn voor u. ;)

o ? euh.