Wat bleek: Voor de normale prijs werden er een zeker aantal dozen per uur verkocht, voor de hele hoge prijs ongeveer even veel maar voor de hele lage prijs bijna niks.
Je vergelijkt twee merken met elkaar. Dan gelden er hele andere economische wetmatigheden.Ik had het over één merk.
Laatst op TV een test over gezien met bonbons op een vreetbeurs.Dezelfde bonbons werden verkocht voor een hele hoge, normale en hele lage prijs.Wat bleek: Voor de normale prijs werden er een zeker aantal dozen per uur verkocht, voor de hele hoge prijs ongeveer even veel maar voor de hele lage prijs bijna niks.Vervangen we de bonbons voor Märklin treinen dan zou er wel eens precies hetzelfde kunnen gebeuren.
Als we de bonbonvergelijking dan doortrekken: Als we op één en de zelfde beurs Marklin gaan verkopen voor drie verschillende prijzen, dan lijkt het me stug dat de laagstgeprijsde exemplaren het slechtst verkocht worden...
Bij modelbouwproducten speelt dat naar mijn idee veel minder, omdat mensen wél informatie kunnen inwinnen over de kwaliteit van het product. Julius
Dat is geen vergelijk, want op de beurs is aan de hand van artikelnummers duidelijk dat het om hetzelfde artikel gaat en dan gaat het hele verhaal niet op.