Ik heb hier de koppeling ingekort als al beschreven,en de pootjes van de vouwbalg tegen de gaatjes aangedrukt en vastgezet met een klein drupje houtlijmhttps://images.beneluxspoor.net/bnls/WP_20180127_15_05_25_Pro_2.jpg voor mij een goed resultaat als je op deze manier kortgekoppeld wil rijden,deze wagon blijft dus.Wil je een ingeklapte balg druk je hem in en zet je hem vast met een zelfde drupje.....de keuze van de fabrikant om een mooie verende balg te leveren is dus verkeerd gevallen bij de consument....Het zou wel mooi zijn als ze de gewijzigde koppelboom zouden gaan leveren.
neuh, trappen aan t draaistel hoeft niet. De vooraan uitstekende balk van t draaistel komt tussen de treden uit, dus draaistel kan gewoon een paar mm naar de kop toe, die balk draait wel tussen de treden door. Moet je alleen wel pootje voor de onderste trede wat opschuiven... T had dus prima veel beter gekund dan dit maar dan moet je t wel willen.
Het groen oogt voor mij niet correct en ook de witte klasseborden voor de 1e klas staan mij niet aan en daarom heb ik ze niet meegenomen, maar als alternatief een voorloorlogse erbij besteld.mvg,Ivo
.....Even op internet kijken en ze hadden alleen zelf nog de juiste positie van de kortkoppeling hoeven vast te stellen......
Heb vandaag op Rail bij de stand van Molekamp een Philotrain AB 7521 in mijn handen mogen houden en daar zitten de draaistellen wel wezenlijk op een andere plek dan bij Exact-Train. Toch hoop ik dat Exact met bolkoppen gaat komen maar wel leert van de tekortkomingen tot nu toe. De draaistelafstand is bij bolkoppen gelukkig geen probleem omdat de treeplanken daar niet in de weg zitten.
Bedankt voor de tip! Ik wist niet dat dat alles was! Ik ga vanaf vandaag ook even het gehele Nederlandse spoormaterieel uitbrengen, ik ben namelijk heel erg goed in "op internet kijken" Met vr. groet, Martijn.
Ik hoop het eerlijk gezegd niet. Laat Roco er maar mee komen, het wiel hoeft niet voor de tweede keer uitgevonden te worden. Zij hebben al genoeg ervaring met bolkoppen en dan blijft het prijstechnisch waarschijnlijk ook nog een beetje in het redelijke.