Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Stofvrij houden van mijn treinbaan door R1954
Vandaag om 18:26:48
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 18:25:35
The Summer of 69 door Pauldg
Vandaag om 18:16:07
Viesmann 5214 pendelautomaat door R1954
Vandaag om 18:13:36
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Eelco Storm
Vandaag om 17:56:09
verlichting op mijn draaischijf zeten door Eric B
Vandaag om 17:55:39
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door basjuh1981
Vandaag om 17:54:41
Fotodijkje en fotodiorama door Eric B
Vandaag om 17:38:35
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Eric B
Vandaag om 17:28:26
IiTrain akties op tijd aanmaken. door JohnH
Vandaag om 17:02:12
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 15:54:14
De winkel van weleer door Besselspoor
Vandaag om 15:44:18
Bietschtalbrücke h0 door AlbertG
Vandaag om 15:37:03
Van 2D afbeelding naar 3D model door Bert55
Vandaag om 15:17:25
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Bertje B
Vandaag om 15:12:08
C12c rijtuig door maartenvdb
Vandaag om 14:49:05
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door spoorijzer
Vandaag om 14:35:52
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Rob Ellerman
Vandaag om 13:48:13
Een nieuw baantje op Micromodules door MacArthur
Vandaag om 13:47:42
Line-up foto's van modellen door Rob Ellerman
Vandaag om 13:46:43
18 & 19 oktober Najaarsstoomdagen MBS door Seinhuis
Vandaag om 13:26:17
2025-10-13:Nederlands spoor niet weerbaar genoeg in tijd van toenemende dreiging door Eric B
Vandaag om 12:56:44
Kleinspoor NS450 kitje door Edsko Hekman
Vandaag om 12:37:57
Project X...... door Gert Arkema
Vandaag om 12:28:23
Baan in Los Angeles door Ronald Halma
Vandaag om 12:06:17
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:44:53
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 10:18:39
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Wim Vink
Vandaag om 08:29:08
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door VAM65
Vandaag om 08:05:25
Op Zuid (NL H0) door spoorijzer
Vandaag om 07:52:51
  

Auteur Topic: Artitec / REE 1300, materieelbespreking.  (gelezen 230495 keer)

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7625
Re: Artitec / REE 1300, materieelbespreking.
« Reactie #420 Gepost op: 29 March 2019, 14:51:55 »
De flux condensator werkt pas bij 140 km/h ....
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1093
  • The perfect is the enemy of the good
Re: Artitec / REE 1300, materieelbespreking.
« Reactie #421 Gepost op: 30 March 2019, 13:55:59 »
Wat een uitvinding, die servootjes. Ik was er al bang voor. Het is echt geweldig.

https://youtu.be/KWHAD52ylOg

Debvd

  • Offline Offline
  • Berichten: 520
Re: Artitec / REE 1300, materieelbespreking.
« Reactie #422 Gepost op: 30 March 2019, 15:33:36 »
Gaaf en die kat op de achtergrond....Geweldig  ;D ;D ;D

Fritsprt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2611
Re: Artitec / REE 1300, materieelbespreking.
« Reactie #423 Gepost op: 30 March 2019, 17:42:42 »
Vandaag mijn 1304 met sound opgehaald. Locomotief ziet er qua detaillering goed uit. Maar voor een locomotief van 439,- zijn er wel een paar punten waar ik mijn vraagtekens bij zet.
Zo zijn aan weerskanten de beide reflectors van de frontlichten niet hetzelfde. De linker reflector is keurig egaal zilver/chroom. De rechter reflector is dof  :(
Aan één zijde is de locomotief voorzien van alle details en een gesloten schortplaat. Beetje jammer dat dit de cabinezijde is aan de achterzijde van de locomotief  :(
Het valt mij op dat de frontverlichting wit is. Was dat bij deze locomotieven niet geel?  ???

F9 is voor het omgekeerde L sein. Jammer dat deze de F0 overrult. Dat wordt dan functiemappen om het omgekeerde L sein aan F0 toe te voegen.

Zoals reeds geconstateerd door anderen is de SUSI module niet benaderbaar. Ik zal er vanavond eens een Matrix sounddecoder in stoppen, kijken of het dan wel lukt.

Ben benieuwd of anderen ook 2 van die troebele frontseinen hebben en of de loc verkeerd om rijdt.

Gr. Frits
Groet Frits

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5389
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Artitec / REE 1300, materieelbespreking.
« Reactie #424 Gepost op: 30 March 2019, 21:09:54 »
Ik snap het probleem van de achterste cabine niet helemaal. Het maakt bij een E-loc met twee gelijke koppen toch niet uit welke cabine voor rijdt en welke achter?

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Hans Gvz

  • Offline Offline
  • Berichten: 650
Re: Artitec / REE 1300, materieelbespreking.
« Reactie #425 Gepost op: 30 March 2019, 22:05:11 »
Het is wel degenlijk van belang. Bij mij reden ook mijn 2 exemplaren de verkeerde kant op, m.a.w. de zijde die de dichte schorten heeft daar hoort de trein aan te hangen. En dat gaat niet. Vandaar verkeerd om. Met een simpele muisklik zo verholpen. Dat van die lampringen is mij nog niet opgevallen.


Gr Hans

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6352
  • ***
Re: Artitec / REE 1300, materieelbespreking.
« Reactie #426 Gepost op: 30 March 2019, 22:24:42 »
Citaat
F9 is voor het omgekeerde L sein. Jammer dat deze de F0 overrult. Dat wordt dan functiemappen om het omgekeerde L sein aan F0 toe te voegen.
@Frits: de drie frontseinen vormen één led zei Artitec tegen mij. Ze branden dus altijd te gelijkertijd en zijn dus niet los te mappen zodat je de midden pit uit kunt zetten en een omgekeerde L kunt maken. Helaas ;).
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5389
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Artitec / REE 1300, materieelbespreking.
« Reactie #427 Gepost op: 30 March 2019, 22:39:37 »
Het is wel degenlijk van belang. Bij mij reden ook mijn 2 exemplaren de verkeerde kant op, m.a.w. de zijde die de dichte schorten heeft daar hoort de trein aan te hangen. En dat gaat niet. Vandaar verkeerd om.

Ja, dat was bij mij ook zo. Maar je geeft zelf de doodeenvoudige oplossing al aan:

Met een simpele muisklik zo verholpen.

Vandaar dat ik me dus afvroeg wat nu het probleem is.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Fritsprt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2611
Re: Artitec / REE 1300, materieelbespreking.
« Reactie #428 Gepost op: 30 March 2019, 22:46:35 »

Ik vind het gewoon heel slordig voor een locomotief van  439 euro
« Laatst bewerkt op: 30 March 2019, 22:57:02 door Bert van Gelder »
Groet Frits

Fritsprt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2611
Re: Artitec / REE 1300, materieelbespreking.
« Reactie #429 Gepost op: 30 March 2019, 22:49:40 »
@Frits: de drie frontseinen vormen één led zei Artitec tegen mij. Ze branden dus altijd te gelijkertijd en zijn dus niet los te mappen zodat je de midden pit uit kunt zetten en een omgekeerde L kunt maken. Helaas ;).

Hoi Ruud,

De 1304 heeft alleen omgekeerd L sein, geen A sein.  ;D Als je F0 drukt branden de beide onderste. Als je F0 uit zet en F9 aan dan brandt het omgekeerde L sein. Ik vind dat een beetje onlogisch geprogrammeerd.

Gr. Frits
Groet Frits

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6352
  • ***
Re: Artitec / REE 1300, materieelbespreking.
« Reactie #430 Gepost op: 31 March 2019, 08:56:47 »
@Frits: ik heb de 1310 mat A sein, die is hetzelfde geschakeld ;D. Ziet er vreemd uit, was in het echt wel mogelijk het zo te schakelen bij een defecte midden pit. Helaas is dat echter dan weer niet mogelijk doordat de drie front seinen één geheel vormen op F0 en het linker top licht op F9.

Gisteren deESU decodertester 53900 binnen gekregen (met susi aansluitingen erop) nu nog hopen dat de software voor de lokprogrammer een keer aangepast wordt :-\.
« Laatst bewerkt op: 31 March 2019, 08:59:13 door ruudns »
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

NS1200fan

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 3
Re: Artitec / REE 1300, materieelbespreking.
« Reactie #431 Gepost op: 31 March 2019, 10:02:45 »
@Chris
Bedankt voor de info! Nu werkt alles naar behoren  (y)

Wim.

Fritsprt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2611
Re: Artitec / REE 1300, materieelbespreking.
« Reactie #432 Gepost op: 31 March 2019, 17:27:01 »
Dit weekend even wezen stoeien met de 1304.

Afwisselend met Decoder Pro en ESU Lokprogrammer de volgende wijzigingen doorgevoerd.

Rijrichting omgedraaid. Nu zit de afgemonteerde cabine aan de voorzijde.

F9 zat aan SF9. In plaats hiervan F0 aan SF9 gekoppeld. Het gevolg hiervan is dat je het omgekeerde L sein niet via F9 hoeft te kiezen maar dat het omgekeerde L sein gewoon getoond wordt als F0 gedrukt wordt.

Via CV919 t/m CV922 de sluitverlichting en het witte topsein gedimd. Hiervoor de originele waarden met 30 verminderd.

Mijn cabineverlichting ging niet vanzelf uit als de loc rijdt. Hiervoor CV917 en CV918 met 128 verhoogd. Met CV923 zou je de snelheid, waarbij de verlichting schakelt moeten kunnen instellen. Helaas werkt dit niet. Bij halve snelheid gaat de binnenverlichting vanzelf uit, ongeacht de waarde in CV923.





De frontseinen heb ik m.b.v. Tamiya tape geel gemaakt.




De sluitlichten zijn maximaal gedimd.

Groet Frits
Groet Frits

Ben

  • Online Online
  • Berichten: 6820
Re: Artitec / REE 1300, materieelbespreking.
« Reactie #433 Gepost op: 31 March 2019, 19:11:01 »
Goed gedaan! (y)

Gr, Ben.

Biesje

  • Offline Offline
  • Berichten: 2280
    • Biesje.nl
Re: Artitec / REE 1300, materieelbespreking.
« Reactie #434 Gepost op: 31 March 2019, 19:20:44 »
Yay! Dus sluitseinen dimmen kan wel! Heb je een andere decoder geplaatst? Je had het over een Matrix decoder.

Nu dus even wachten tot ESU een firmware update doet of dat ik via mijn werk een 21MTC decoder kan lenen van een ander merk die SUSI begrijpt.

Bedankt voor het testen :D

Mvg,

Robert