Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 15:14:14
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:04:01
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
Vandaag om 14:50:42
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Jeronimos
Vandaag om 14:37:14
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D] door Blausee-Mitholz
Vandaag om 14:31:13
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Jelmer
Vandaag om 14:23:41
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Jelmer
Vandaag om 14:19:21
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 13:47:11
NS 8100 in 0 door rolfm
Vandaag om 13:32:11
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 13:30:18
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 13:13:04
modulebaan in spoor 1 door Mark D.
Vandaag om 13:05:43
Retrobahn goes to the States: Bergamot Creek door Ronald Halma
Vandaag om 12:55:28
Line-up foto's van modellen door Ben
Vandaag om 12:50:13
mDDM, waarom 3 draaistellen? door bask185
Vandaag om 12:22:44
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door ex44
Vandaag om 12:17:51
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 11:35:20
Nieuwe handregelaar van Lenz LH101 door Ronald Halma
Vandaag om 11:31:18
Vollmer ringloods deuren door NL-modelspoor
Vandaag om 11:15:39
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 10:57:08
Station Roodeschool door spoorijzer
Vandaag om 10:41:54
Rangeren met een pec door j.ossebaar
Vandaag om 10:17:49
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:59:22
Roco NS bolkoprijtuig deel -tig: gepiel op de 1,5 mm2 door Rob Ellerman
Vandaag om 09:42:55
Loc rijdt steeds dezelfde route bij automatisch rijden met Rocrail door Medtskie
Vandaag om 09:33:01
Piko 2025 door Benelux795
Vandaag om 08:52:40
PB Models, ICR-rijtuigen door Ben
Vandaag om 07:57:27
W.V. Kalender 2026 door barry1972
Vandaag om 01:23:55
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door barry1972
Vandaag om 01:03:35
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door Wim Vink
28 October 2025, 23:14:12
  

Auteur Topic: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)  (gelezen 8379 keer)

Ed K.

  • Offline Offline
  • Berichten: 520
  • Ideale combinatie van mijn hobbies
N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Gepost op: 12 December 2007, 13:25:53 »
Vraagje: Wat is nu de voorkant van een 2400?

Ed
NS 1930/1958 Stoom en Diesel H0, DCC, MultiMaus, S88ExpressNetLi, Koploper. Lid MSC Zutphen

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10488
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #1 Gepost op: 12 December 2007, 13:49:49 »
De lange huif.

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9001
  • Hengelooo 1:160
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #2 Gepost op: 12 December 2007, 15:07:26 »
Is dat officieel? Ik vind juist de korte kant de voorzijde.....

Maar ja, wat ik vind.....
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Tijdperk III

  • Offline Offline
  • Berichten: 115
  • DE "2405"
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #3 Gepost op: 12 December 2007, 15:17:16 »
Vandaag mijn 2400 vastgelegd bij de stoomfluit in groningen  ;D

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #4 Gepost op: 12 December 2007, 16:36:38 »
Is dat officieel? Ik vind juist de korte kant de voorzijde.....

Maar ja, wat ik vind.....

Vind je dat ook van een 2200?

Is er in NL geen bepaling hiervoor? Treinstellen hebben toch wel een cab1 en 2?
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

michiel88

  • Offline Offline
  • Berichten: 195
    • Mijn fotopagina
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #5 Gepost op: 12 December 2007, 16:38:43 »
Naar mijn mening is de voorkant de zijde van de lange huif, omdat aan deze kant ook de bediening van alles zit.

Brigitte

  • Offline Offline
  • Berichten: 830
  • RFO 193 623
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #6 Gepost op: 12 December 2007, 16:46:53 »
Volgens mij is dit gewoon af-fabriek geregeld bij locomotieven met 2 cabines. Ik weet dat de locomotieven Class 66, G2000 een cabine 1 en 2 hebben, dat staat in de cabine aangegeven.

Volgens mij maakt het bij het rijden nix uit. Het is maar net zo als het met rangeren uitkomt zo worden ze voor de trein gezet, niet speciaal met cabine 1 vooruit ofzo.

Gr.
Brigitte

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3256
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #7 Gepost op: 12 December 2007, 16:50:47 »
Bij het rijden maakt het idd niet veel uit, cabines kunnen ondeling wel verschillen, zie bijv de class, maar voor de algemene bediening maakt het niets uit.
Maar bijvoorbeeld bij het radioloccen is het wel interessant om te weten wat de voorzijde is, anders stuur je je locje ineens de verkeerde kant op  :-|

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #8 Gepost op: 12 December 2007, 16:52:33 »
lijkt me ook wel handig te weten of je cabine voor een trein moet rijden (2200) of langs de huif moet kijken met een veiligheidszone voor je.... Beiden hebben zo hun voor en nadelen. Ik weet niet of je als mcn daar wat over te zeggen had/hebt?
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1887
  • Frl
    • Frieslandrail
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #9 Gepost op: 12 December 2007, 16:56:26 »
Bij mijn weten konden ze gewoon beide kanten op karren.
Besturing aan de lange kant en een besturing scheef aan de andere kant?! (in 1 cabine)
Greetz:Menno
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3256
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #10 Gepost op: 12 December 2007, 16:56:47 »
over oude tijden kan ik niks zeggen, maar nu rij je zoals je de loc aangereikt krijgt.

Bij de huidige locs die ik ken, is voor beide rijrichtingen een eigen stuurstand.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Online Online
  • Berichten: 12518
    • sleutelspoor
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #11 Gepost op: 12 December 2007, 16:59:09 »
Zoveel zag je vanuit de cabine!

SK
En dit is het zicht over de korte zijde

SK
« Laatst bewerkt op: 12 December 2007, 17:01:34 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Gideon

  • Offline Offline
  • Berichten: 303
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #12 Gepost op: 12 December 2007, 17:00:00 »
@Gideon: Het lijkt erop dat de buffers van de DKM langer zijn? Kan het zelf niet vergelijken heb nl op dit moment alleen de DKM.

Als je er te korte koppelingen onder doet, zoals hierboven gesuggereert, moet je zeker wel uitkijken met je boogstralen?

Ja de buffers van de DKM zijn iets langer dan de Roco, echter deze zijn verend die van Roco niet. Dus geen probleem in krappe bogen.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18609
    • Het Groterdam Project
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #13 Gepost op: 12 December 2007, 17:04:54 »
@SK : Hee, Da's Bergen !    ;D


Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Online Online
  • Berichten: 12518
    • sleutelspoor
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #14 Gepost op: 12 December 2007, 17:06:18 »
Was Chris, Was
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.