Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Pappe und Nass-Halten, een TT modulebaantje door Reinout van Rees
Vandaag om 22:19:32
Hoe voorkom je strooilicht van smd led? door Ido Peter
Vandaag om 22:19:04
Modellbau Lingen 2026 door Frank 123
Vandaag om 22:13:49
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 22:10:50
Goede wensen voor 2026 door PBModels
Vandaag om 22:09:57
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 22:07:35
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
Vandaag om 21:44:16
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Pauldg
Vandaag om 21:42:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door AndrevdG
Vandaag om 21:39:02
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 21:26:59
Beginnersvraag Märklin Delta "Circus Mondolino" door Boerammetje
Vandaag om 20:54:27
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 20:53:14
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door Rick
Vandaag om 20:51:14
Show je realistische treinsamenstelling door Rick
Vandaag om 20:45:16
Modelspoordagen 10 & 11 januari 2026 door Ad Cleijsen
Vandaag om 20:44:18
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door roco
Vandaag om 20:40:11
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 20:38:46
Zee. Land. door Huup
Vandaag om 19:59:34
Terschellinger Spoor door FritsT
Vandaag om 19:48:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 19:08:10
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Paulus
Vandaag om 18:55:06
Problemen met digikeijs drc1100 lichtset inbouw door bellejt
Vandaag om 18:01:59
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 17:57:27
20 jaar BNLS jubileum door KNed
Vandaag om 17:03:17
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door spoorijzer
Vandaag om 16:42:07
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc... door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:07:09
Starter met spoor G door MOVisser
Vandaag om 14:42:13
Next 18 ESU adapterplaatje door 008200
Vandaag om 14:32:56
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 14:21:09
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Hans GJ
Vandaag om 12:39:36
  

Auteur Topic: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)  (gelezen 8455 keer)

Ed K.

  • Offline Offline
  • Berichten: 521
  • Ideale combinatie van mijn hobbies
N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Gepost op: 12 December 2007, 13:25:53 »
Vraagje: Wat is nu de voorkant van een 2400?

Ed
NS 1930/1958 Stoom en Diesel H0, DCC, MultiMaus, S88ExpressNetLi, Koploper. Lid MSC Zutphen

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10489
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #1 Gepost op: 12 December 2007, 13:49:49 »
De lange huif.

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9021
  • Hengelooo 1:160
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #2 Gepost op: 12 December 2007, 15:07:26 »
Is dat officieel? Ik vind juist de korte kant de voorzijde.....

Maar ja, wat ik vind.....
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Tijdperk III

  • Offline Offline
  • Berichten: 115
  • DE "2405"
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #3 Gepost op: 12 December 2007, 15:17:16 »
Vandaag mijn 2400 vastgelegd bij de stoomfluit in groningen  ;D

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #4 Gepost op: 12 December 2007, 16:36:38 »
Is dat officieel? Ik vind juist de korte kant de voorzijde.....

Maar ja, wat ik vind.....

Vind je dat ook van een 2200?

Is er in NL geen bepaling hiervoor? Treinstellen hebben toch wel een cab1 en 2?
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

michiel88

  • Offline Offline
  • Berichten: 195
    • Mijn fotopagina
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #5 Gepost op: 12 December 2007, 16:38:43 »
Naar mijn mening is de voorkant de zijde van de lange huif, omdat aan deze kant ook de bediening van alles zit.

Brigitte

  • Offline Offline
  • Berichten: 830
  • RFO 193 623
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #6 Gepost op: 12 December 2007, 16:46:53 »
Volgens mij is dit gewoon af-fabriek geregeld bij locomotieven met 2 cabines. Ik weet dat de locomotieven Class 66, G2000 een cabine 1 en 2 hebben, dat staat in de cabine aangegeven.

Volgens mij maakt het bij het rijden nix uit. Het is maar net zo als het met rangeren uitkomt zo worden ze voor de trein gezet, niet speciaal met cabine 1 vooruit ofzo.

Gr.
Brigitte

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3260
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #7 Gepost op: 12 December 2007, 16:50:47 »
Bij het rijden maakt het idd niet veel uit, cabines kunnen ondeling wel verschillen, zie bijv de class, maar voor de algemene bediening maakt het niets uit.
Maar bijvoorbeeld bij het radioloccen is het wel interessant om te weten wat de voorzijde is, anders stuur je je locje ineens de verkeerde kant op  :-|

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #8 Gepost op: 12 December 2007, 16:52:33 »
lijkt me ook wel handig te weten of je cabine voor een trein moet rijden (2200) of langs de huif moet kijken met een veiligheidszone voor je.... Beiden hebben zo hun voor en nadelen. Ik weet niet of je als mcn daar wat over te zeggen had/hebt?
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1888
  • Frl
    • Frieslandrail
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #9 Gepost op: 12 December 2007, 16:56:26 »
Bij mijn weten konden ze gewoon beide kanten op karren.
Besturing aan de lange kant en een besturing scheef aan de andere kant?! (in 1 cabine)
Greetz:Menno
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3260
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #10 Gepost op: 12 December 2007, 16:56:47 »
over oude tijden kan ik niks zeggen, maar nu rij je zoals je de loc aangereikt krijgt.

Bij de huidige locs die ik ken, is voor beide rijrichtingen een eigen stuurstand.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Online Online
  • Berichten: 12568
    • sleutelspoor
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #11 Gepost op: 12 December 2007, 16:59:09 »
Zoveel zag je vanuit de cabine!

SK
En dit is het zicht over de korte zijde

SK
« Laatst bewerkt op: 12 December 2007, 17:01:34 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Gideon

  • Offline Offline
  • Berichten: 303
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #12 Gepost op: 12 December 2007, 17:00:00 »
@Gideon: Het lijkt erop dat de buffers van de DKM langer zijn? Kan het zelf niet vergelijken heb nl op dit moment alleen de DKM.

Als je er te korte koppelingen onder doet, zoals hierboven gesuggereert, moet je zeker wel uitkijken met je boogstralen?

Ja de buffers van de DKM zijn iets langer dan de Roco, echter deze zijn verend die van Roco niet. Dus geen probleem in krappe bogen.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #13 Gepost op: 12 December 2007, 17:04:54 »
@SK : Hee, Da's Bergen !    ;D


Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Online Online
  • Berichten: 12568
    • sleutelspoor
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #14 Gepost op: 12 December 2007, 17:06:18 »
Was Chris, Was
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.