Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Stalen D 4 deurs spoor 0 door roadster36
Vandaag om 00:22:24
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Remco vM
Vandaag om 00:10:32
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Chiel
29 October 2025, 23:02:54
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
29 October 2025, 22:52:03
PPM kranen van Strukton door edwin1974
29 October 2025, 22:32:16
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Ronald A.
29 October 2025, 22:30:31
Hulp gezocht omgeving Drachten door Reinout van Rees
29 October 2025, 21:57:13
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
29 October 2025, 21:32:56
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
29 October 2025, 21:30:55
PB Models, ICR-rijtuigen door Mcn1986
29 October 2025, 21:11:57
diorama, voor lange treinen. door Mark D.
29 October 2025, 20:52:52
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Jeroen Water
29 October 2025, 20:51:24
Rondom Charlois door Alewijn
29 October 2025, 20:46:52
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Rick
29 October 2025, 20:40:23
Schroefkoppeling voor H0. door Scratchbuilt
29 October 2025, 19:58:28
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric B
29 October 2025, 19:51:55
Vollmer ringloods deuren door Freddy
29 October 2025, 19:51:38
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D] door saskia
29 October 2025, 19:49:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
29 October 2025, 19:44:15
Arnold N 2543 rookgenerator door Gabriël Bergsma
29 October 2025, 19:30:32
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door RobbertJan
29 October 2025, 19:30:19
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door NS264
29 October 2025, 19:26:55
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door n-driver
29 October 2025, 19:25:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
29 October 2025, 19:10:14
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door RikM
29 October 2025, 18:42:49
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Silvolde
29 October 2025, 17:25:10
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Michiel2
29 October 2025, 16:50:22
Fotodijkje en fotodiorama door Eric B
29 October 2025, 16:32:24
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door Gerco van Beelen
29 October 2025, 15:04:01
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
29 October 2025, 14:50:42
  

Auteur Topic: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)  (gelezen 8385 keer)

Ed K.

  • Offline Offline
  • Berichten: 520
  • Ideale combinatie van mijn hobbies
N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Gepost op: 12 December 2007, 13:25:53 »
Vraagje: Wat is nu de voorkant van een 2400?

Ed
NS 1930/1958 Stoom en Diesel H0, DCC, MultiMaus, S88ExpressNetLi, Koploper. Lid MSC Zutphen

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10488
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #1 Gepost op: 12 December 2007, 13:49:49 »
De lange huif.

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9001
  • Hengelooo 1:160
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #2 Gepost op: 12 December 2007, 15:07:26 »
Is dat officieel? Ik vind juist de korte kant de voorzijde.....

Maar ja, wat ik vind.....
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Tijdperk III

  • Offline Offline
  • Berichten: 115
  • DE "2405"
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #3 Gepost op: 12 December 2007, 15:17:16 »
Vandaag mijn 2400 vastgelegd bij de stoomfluit in groningen  ;D

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #4 Gepost op: 12 December 2007, 16:36:38 »
Is dat officieel? Ik vind juist de korte kant de voorzijde.....

Maar ja, wat ik vind.....

Vind je dat ook van een 2200?

Is er in NL geen bepaling hiervoor? Treinstellen hebben toch wel een cab1 en 2?
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

michiel88

  • Offline Offline
  • Berichten: 195
    • Mijn fotopagina
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #5 Gepost op: 12 December 2007, 16:38:43 »
Naar mijn mening is de voorkant de zijde van de lange huif, omdat aan deze kant ook de bediening van alles zit.

Brigitte

  • Offline Offline
  • Berichten: 830
  • RFO 193 623
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #6 Gepost op: 12 December 2007, 16:46:53 »
Volgens mij is dit gewoon af-fabriek geregeld bij locomotieven met 2 cabines. Ik weet dat de locomotieven Class 66, G2000 een cabine 1 en 2 hebben, dat staat in de cabine aangegeven.

Volgens mij maakt het bij het rijden nix uit. Het is maar net zo als het met rangeren uitkomt zo worden ze voor de trein gezet, niet speciaal met cabine 1 vooruit ofzo.

Gr.
Brigitte

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3257
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #7 Gepost op: 12 December 2007, 16:50:47 »
Bij het rijden maakt het idd niet veel uit, cabines kunnen ondeling wel verschillen, zie bijv de class, maar voor de algemene bediening maakt het niets uit.
Maar bijvoorbeeld bij het radioloccen is het wel interessant om te weten wat de voorzijde is, anders stuur je je locje ineens de verkeerde kant op  :-|

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #8 Gepost op: 12 December 2007, 16:52:33 »
lijkt me ook wel handig te weten of je cabine voor een trein moet rijden (2200) of langs de huif moet kijken met een veiligheidszone voor je.... Beiden hebben zo hun voor en nadelen. Ik weet niet of je als mcn daar wat over te zeggen had/hebt?
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1887
  • Frl
    • Frieslandrail
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #9 Gepost op: 12 December 2007, 16:56:26 »
Bij mijn weten konden ze gewoon beide kanten op karren.
Besturing aan de lange kant en een besturing scheef aan de andere kant?! (in 1 cabine)
Greetz:Menno
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3257
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #10 Gepost op: 12 December 2007, 16:56:47 »
over oude tijden kan ik niks zeggen, maar nu rij je zoals je de loc aangereikt krijgt.

Bij de huidige locs die ik ken, is voor beide rijrichtingen een eigen stuurstand.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12519
    • sleutelspoor
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #11 Gepost op: 12 December 2007, 16:59:09 »
Zoveel zag je vanuit de cabine!

SK
En dit is het zicht over de korte zijde

SK
« Laatst bewerkt op: 12 December 2007, 17:01:34 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Gideon

  • Offline Offline
  • Berichten: 303
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #12 Gepost op: 12 December 2007, 17:00:00 »
@Gideon: Het lijkt erop dat de buffers van de DKM langer zijn? Kan het zelf niet vergelijken heb nl op dit moment alleen de DKM.

Als je er te korte koppelingen onder doet, zoals hierboven gesuggereert, moet je zeker wel uitkijken met je boogstralen?

Ja de buffers van de DKM zijn iets langer dan de Roco, echter deze zijn verend die van Roco niet. Dus geen probleem in krappe bogen.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18609
    • Het Groterdam Project
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #13 Gepost op: 12 December 2007, 17:04:54 »
@SK : Hee, Da's Bergen !    ;D


Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12519
    • sleutelspoor
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #14 Gepost op: 12 December 2007, 17:06:18 »
Was Chris, Was
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.