Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Contact gegevens Roco NL door Arjan6511
Vandaag om 11:06:12
Resin kits best met of zonder grondlaag door Ronald Halma
Vandaag om 11:05:30
Probleem met inloggen door Ronald Halma
Vandaag om 11:02:16
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Anton Maris
Vandaag om 10:54:23
Rondom Charlois door hervé
Vandaag om 10:42:42
Ervaringen met Van Perlo ( DinaSys ) draaischijfbesturing door Ronald Halma
Vandaag om 10:22:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:20:24
Probleem met Trix wagon door klusser
Vandaag om 09:17:36
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 08:40:48
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door tothebeach
Vandaag om 07:50:19
ratelende 1300 van Electrotren door Ferdinand Bogman
Vandaag om 07:38:10
EifelBurgenBahn door Eric B
Vandaag om 07:31:26
Wat hebben treintjes met Kerst te maken? door ES44C4
Vandaag om 07:02:26
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Maartenw
Vandaag om 07:00:36
Ombouwen Roco 1100 naar digitaal door Martijn193
Vandaag om 06:09:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 05:00:02
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door roadster36
17 December 2025, 23:56:22
Piko EUROCITY 2969 traxx door the_gold
17 December 2025, 23:45:49
Modellbau Lingen 2026 door Ronald Halma
17 December 2025, 22:27:56
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door 1200blauw
17 December 2025, 21:55:27
Toon hier je (model)TRAM foto's. door ChrisH
17 December 2025, 21:44:48
Rivarossi br 56 HR2891S door Stefan88
17 December 2025, 21:25:45
Onshape gebruikersgroep door Frank 123
17 December 2025, 21:24:20
interface RocRail en fysiek rijweg gestuurd bedieningspaneel door Eric v C
17 December 2025, 21:14:33
Minibaan Visserskaai H0 door gdh
17 December 2025, 20:54:05
Bevestigen Digikeijs DR7111 lichtsein door Pukkie
17 December 2025, 20:51:00
ESU V5 Decoder setting door ATSF2
17 December 2025, 20:48:10
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jeronimos
17 December 2025, 20:32:43
Treinbaan (winterlandschap) in winkeletalage door WimC
17 December 2025, 20:18:10
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Frank 123
17 December 2025, 20:09:27
  

Auteur Topic: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)  (gelezen 8473 keer)

mdjr78

  • Kenner en liefhebber
  • Offline Offline
  • Berichten: 1532
  • BMB, Msg Ht, Fremo
    • Mijn Flickr pagina
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #30 Gepost op: 12 December 2007, 20:48:51 »
En dit is het zicht over de korte zijde

SK
Deze foto is in spiegelbeeld. Hij hoort zo:



Werner

Edit : Door de crash van vanavond zijn wat foto's verloren. Ik heb een nieuwe juiste foto geplaatst, maar Werner heeft wel gelijk.
« Laatst bewerkt op: 12 December 2007, 23:12:57 door Chris van Diesen »

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 9173
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #31 Gepost op: 12 December 2007, 20:53:02 »
Leuk is wel te zien dat de handgrepen die naar voren lopen een boog maken en geen scherpe hoek. Da's toch anders dan op het model. Of hebben de 2400-en net las met de korte grepen en lange grepen ook verschillende vormen gebogen handgrepen? Dat kan dan nog leuk worden met de variaties bij Roco :)

Gr/H

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1888
  • Frl
    • Frieslandrail
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #32 Gepost op: 12 December 2007, 21:00:15 »
En dan te bedenken dat straatspoor dus niet alleen met sikjes werden bereden!!Een 2400 komt wel een keer zo hard aan denk?
Kan haast niet wachten tot dat ik m in handen heb!! (schaal model van roco)
Greetz:Menno
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9021
  • Hengelooo 1:160
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #33 Gepost op: 12 December 2007, 23:23:14 »
Vind je dat ook van een 2200?

Is er in NL geen bepaling hiervoor? Treinstellen hebben toch wel een cab1 en 2?
Ja, de cabinezijde vind ik de voorkant. Over de Hippel en Sik heb ik geen mening.....
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3260
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #34 Gepost op: 13 December 2007, 00:45:54 »
Helaas heeft men bepaald dat dit de achterzijde is :-| stond er ook vreemd van te kijken toen ik hier achter kwam ???

Esperopt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2226
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #35 Gepost op: 13 December 2007, 01:43:11 »
Van klein kleutertje (het spoor liep nl achter mijn kleuterschool langs) tot tiener heb ik deze loc door Roden en Leek zien rijden. En inderdaad kwam een ongeluk hard aan, getuige de vele ongelukken die er op het straatspoor in beide plaatsen helaas plaatsvonden. Vooral in de Tolberterstraat in Leek was het vaak feest. Ook op een andere manier. Dit straatje is zo smal dat 2 auto's elkaar daar eigenlijk niet kunnen passeren. Regelmatig werd één van de winkels in deze (drukke) winkelstraat van voorraden voorzien en kwam de trein er langs. Stoppen, uitstappen en op zoek naar de chauffeur van de betreffende vrachtwagen. Soms stonden er wel drie op het spoor, leuke klus voor machinist en rangeerder dus.

Maar terug naar het model. Nu ie er in alle uitvoeringen lijkt te komen ben ik zeker van plan een dergelijk spoortje in mijn toekomstige baan op te nemen. Heb vele samenstellingen gezien. T/m het sikje uit Drachten dat eens in de zoveel tijd achterop de trein mee heen en weer reed voor onderhoud. 's Ochtens reed het 'nieuwe' sikje achterop mee naar Drachten, 's middags het sikje wat onderhoud moest hebben mee terug naar Groningen.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22757
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #36 Gepost op: 13 December 2007, 08:28:09 »
Helaas heeft men bepaald dat dit de achterzijde is :-| stond er ook vreemd van te kijken toen ik hier achter kwam ???

Analoog aan de stoomlocs die ze vervingen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11768
    • Mijn fotoarchief
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #37 Gepost op: 13 December 2007, 11:52:26 »
Ik heb heb ergens gelezen (geen idee meer waar) dat de korte huif bedoeld was voor een stoomverwarmingsinstallatie voor wanneer de loc in de reizigersdienst zou rijden. Het lijkt mij dan logisch te concluderen dat deze installatie zo dicht mogelijk bij het reizigersmaterieel zou moeten staan. Waarmee de korte huif dus feitelijk de achterzijde van de loc is.

De Nederlandse uitvoering van deze loc's hebben overigens niet zo'n installatie gehad.

Eelco

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2100
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #38 Gepost op: 13 December 2007, 12:15:20 »
Ik heb heb ergens gelezen (geen idee meer waar) dat de korte huif bedoeld was voor een stoomverwarmingsinstallatie voor wanneer de loc in de reizigersdienst zou rijden. Het lijkt mij dan logisch te concluderen dat deze installatie zo dicht mogelijk bij het reizigersmaterieel zou moeten staan. Waarmee de korte huif dus feitelijk de achterzijde van de loc is.
Je feiten zijn correct, je conclusie niet. Immers, een loc staat in 50% van de gevallen met zijn korte huif naar voren. Voor de verwarming maakt die paar meter ook echt niet uit op een trein van xxx meter...

Verder is bij een dieselloc de motorruimte altijd de voorkant.

Maar wat is dan de samenstelling?

2200-2200-EW-B-B-AB-AB
of:
2200-EW-B-B-AB-AB-2200
Nou, ze reden treinsteldiensten, dus dat lijkt me toch niet echt moeilijk te bedenken...

Groet, Tim

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Online Online
  • Berichten: 12569
    • sleutelspoor
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #39 Gepost op: 13 December 2007, 12:30:47 »
Nog een plaatje van de autoplaag voor het station van Bergen.

SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Online Online
  • Berichten: 12569
    • sleutelspoor
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #40 Gepost op: 13 December 2007, 12:48:04 »
Chris helaas niet de gevraagde 2400. Plaatje genomen van af de bruine 2488

SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #41 Gepost op: 13 December 2007, 12:52:46 »
Gaaf :) Voorbij het zorgcentrum.

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #42 Gepost op: 23 December 2007, 22:38:45 »
wat past er eigenlijk allemaal achter de bruine 2400 ??
heb een antal boeken na gekeken maar kon niets vinden:(

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8638
  • Spoor N
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #43 Gepost op: 24 December 2007, 17:37:50 »
Alle goederenwagens die in die tijd rond reden en waarschijnlijk zal de rest van het Nederlandse materieel dat er toen was ook wel eens achter een 2400 gehangen hebben.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.