Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Dat overkomt mij niet. door BartvD
Vandaag om 18:08:08
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Duikeend
Vandaag om 18:08:04
Microstepper motoren voor armseinpalen door bellejt
Vandaag om 18:05:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank103
Vandaag om 17:56:15
Raadplaatje door henk
Vandaag om 17:51:55
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 17:31:09
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Sfeer op je modelbaan door Stieven76
Vandaag om 17:24:50
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Jan Bennink
Vandaag om 17:23:26
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Ronald69
Vandaag om 17:10:54
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:24:13
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 16:10:26
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 16:06:34
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door wob
Vandaag om 16:02:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:12:09
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door j.ossebaar
Vandaag om 15:03:34
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 12:39:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door GD
Vandaag om 11:21:39
Camp 3 door GD
Vandaag om 11:19:31
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 08:34:16
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
19 July 2025, 23:46:32
  

Auteur Topic: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)  (gelezen 8080 keer)

Ed K.

  • Offline Offline
  • Berichten: 518
  • Ideale combinatie van mijn hobbies
N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Gepost op: 12 December 2007, 13:25:53 »
Vraagje: Wat is nu de voorkant van een 2400?

Ed
NS 1930/1958 Stoom en Diesel H0, DCC, MultiMaus, S88ExpressNetLi, Koploper. Lid MSC Zutphen

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10475
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #1 Gepost op: 12 December 2007, 13:49:49 »
De lange huif.

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Online Online
  • Berichten: 8989
  • Hengelooo 1:160
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #2 Gepost op: 12 December 2007, 15:07:26 »
Is dat officieel? Ik vind juist de korte kant de voorzijde.....

Maar ja, wat ik vind.....
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Tijdperk III

  • Offline Offline
  • Berichten: 115
  • DE "2405"
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #3 Gepost op: 12 December 2007, 15:17:16 »
Vandaag mijn 2400 vastgelegd bij de stoomfluit in groningen  ;D

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #4 Gepost op: 12 December 2007, 16:36:38 »
Is dat officieel? Ik vind juist de korte kant de voorzijde.....

Maar ja, wat ik vind.....

Vind je dat ook van een 2200?

Is er in NL geen bepaling hiervoor? Treinstellen hebben toch wel een cab1 en 2?
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

michiel88

  • Offline Offline
  • Berichten: 195
    • Mijn fotopagina
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #5 Gepost op: 12 December 2007, 16:38:43 »
Naar mijn mening is de voorkant de zijde van de lange huif, omdat aan deze kant ook de bediening van alles zit.

Brigitte

  • Offline Offline
  • Berichten: 830
  • RFO 193 623
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #6 Gepost op: 12 December 2007, 16:46:53 »
Volgens mij is dit gewoon af-fabriek geregeld bij locomotieven met 2 cabines. Ik weet dat de locomotieven Class 66, G2000 een cabine 1 en 2 hebben, dat staat in de cabine aangegeven.

Volgens mij maakt het bij het rijden nix uit. Het is maar net zo als het met rangeren uitkomt zo worden ze voor de trein gezet, niet speciaal met cabine 1 vooruit ofzo.

Gr.
Brigitte

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3239
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #7 Gepost op: 12 December 2007, 16:50:47 »
Bij het rijden maakt het idd niet veel uit, cabines kunnen ondeling wel verschillen, zie bijv de class, maar voor de algemene bediening maakt het niets uit.
Maar bijvoorbeeld bij het radioloccen is het wel interessant om te weten wat de voorzijde is, anders stuur je je locje ineens de verkeerde kant op  :-|

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #8 Gepost op: 12 December 2007, 16:52:33 »
lijkt me ook wel handig te weten of je cabine voor een trein moet rijden (2200) of langs de huif moet kijken met een veiligheidszone voor je.... Beiden hebben zo hun voor en nadelen. Ik weet niet of je als mcn daar wat over te zeggen had/hebt?
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1876
  • Frl
    • Frieslandrail
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #9 Gepost op: 12 December 2007, 16:56:26 »
Bij mijn weten konden ze gewoon beide kanten op karren.
Besturing aan de lange kant en een besturing scheef aan de andere kant?! (in 1 cabine)
Greetz:Menno
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3239
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #10 Gepost op: 12 December 2007, 16:56:47 »
over oude tijden kan ik niks zeggen, maar nu rij je zoals je de loc aangereikt krijgt.

Bij de huidige locs die ik ken, is voor beide rijrichtingen een eigen stuurstand.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12446
    • sleutelspoor
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #11 Gepost op: 12 December 2007, 16:59:09 »
Zoveel zag je vanuit de cabine!

SK
En dit is het zicht over de korte zijde

SK
« Laatst bewerkt op: 12 December 2007, 17:01:34 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Gideon

  • Offline Offline
  • Berichten: 303
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #12 Gepost op: 12 December 2007, 17:00:00 »
@Gideon: Het lijkt erop dat de buffers van de DKM langer zijn? Kan het zelf niet vergelijken heb nl op dit moment alleen de DKM.

Als je er te korte koppelingen onder doet, zoals hierboven gesuggereert, moet je zeker wel uitkijken met je boogstralen?

Ja de buffers van de DKM zijn iets langer dan de Roco, echter deze zijn verend die van Roco niet. Dus geen probleem in krappe bogen.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #13 Gepost op: 12 December 2007, 17:04:54 »
@SK : Hee, Da's Bergen !    ;D


Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12446
    • sleutelspoor
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #14 Gepost op: 12 December 2007, 17:06:18 »
Was Chris, Was
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.