Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 16:56:34
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 16:54:11
Roco NS bolkoprijtuig deel -tig: gepiel op de 1,5 mm2 door Rob Ellerman
Vandaag om 16:50:09
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door Ronald69
Vandaag om 16:36:02
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric B
Vandaag om 16:32:59
Yet Another Servo Decoder door bask185
Vandaag om 16:29:54
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 16:29:12
Line-up foto's van modellen door spoorijzer
Vandaag om 16:08:27
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
Vandaag om 16:06:29
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Pauldg
Vandaag om 15:58:39
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:53:51
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Pauldg
Vandaag om 15:53:30
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 15:45:59
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R1954
Vandaag om 15:33:08
Rijnstraat door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:32:33
1865/68 aanleg kreekrakdam Bergen op Zoom / goes. door TonM
Vandaag om 15:21:17
Piko 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 15:16:37
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door bask185
Vandaag om 15:15:50
NS huisstijl jaren zeventig / jaren tachtig door Luc2000
Vandaag om 14:40:25
3D/RM-IG: CTA bakken (H0) (met texture!) door Luc2000
Vandaag om 14:38:25
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 14:34:14
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 14:30:52
PBM/PWM met joystick door BR41
Vandaag om 14:21:41
Piko TT 2025 door Bartje81
Vandaag om 14:16:26
vrijgavecode z21 centrale door Theiske
Vandaag om 13:53:22
Onshape gebruikersgroep door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:45:26
Vele baanplannen online gezet door BramFokke
Vandaag om 13:27:36
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door meino
Vandaag om 12:17:58
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 12:07:48
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door VAM65
Vandaag om 11:57:57
  

Auteur Topic: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)  (gelezen 8340 keer)

Ed K.

  • Offline Offline
  • Berichten: 520
  • Ideale combinatie van mijn hobbies
N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Gepost op: 12 December 2007, 13:25:53 »
Vraagje: Wat is nu de voorkant van een 2400?

Ed
NS 1930/1958 Stoom en Diesel H0, DCC, MultiMaus, S88ExpressNetLi, Koploper. Lid MSC Zutphen

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10488
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #1 Gepost op: 12 December 2007, 13:49:49 »
De lange huif.

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9001
  • Hengelooo 1:160
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #2 Gepost op: 12 December 2007, 15:07:26 »
Is dat officieel? Ik vind juist de korte kant de voorzijde.....

Maar ja, wat ik vind.....
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Tijdperk III

  • Offline Offline
  • Berichten: 115
  • DE "2405"
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #3 Gepost op: 12 December 2007, 15:17:16 »
Vandaag mijn 2400 vastgelegd bij de stoomfluit in groningen  ;D

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #4 Gepost op: 12 December 2007, 16:36:38 »
Is dat officieel? Ik vind juist de korte kant de voorzijde.....

Maar ja, wat ik vind.....

Vind je dat ook van een 2200?

Is er in NL geen bepaling hiervoor? Treinstellen hebben toch wel een cab1 en 2?
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

michiel88

  • Offline Offline
  • Berichten: 195
    • Mijn fotopagina
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #5 Gepost op: 12 December 2007, 16:38:43 »
Naar mijn mening is de voorkant de zijde van de lange huif, omdat aan deze kant ook de bediening van alles zit.

Brigitte

  • Offline Offline
  • Berichten: 830
  • RFO 193 623
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #6 Gepost op: 12 December 2007, 16:46:53 »
Volgens mij is dit gewoon af-fabriek geregeld bij locomotieven met 2 cabines. Ik weet dat de locomotieven Class 66, G2000 een cabine 1 en 2 hebben, dat staat in de cabine aangegeven.

Volgens mij maakt het bij het rijden nix uit. Het is maar net zo als het met rangeren uitkomt zo worden ze voor de trein gezet, niet speciaal met cabine 1 vooruit ofzo.

Gr.
Brigitte

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3256
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #7 Gepost op: 12 December 2007, 16:50:47 »
Bij het rijden maakt het idd niet veel uit, cabines kunnen ondeling wel verschillen, zie bijv de class, maar voor de algemene bediening maakt het niets uit.
Maar bijvoorbeeld bij het radioloccen is het wel interessant om te weten wat de voorzijde is, anders stuur je je locje ineens de verkeerde kant op  :-|

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #8 Gepost op: 12 December 2007, 16:52:33 »
lijkt me ook wel handig te weten of je cabine voor een trein moet rijden (2200) of langs de huif moet kijken met een veiligheidszone voor je.... Beiden hebben zo hun voor en nadelen. Ik weet niet of je als mcn daar wat over te zeggen had/hebt?
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1887
  • Frl
    • Frieslandrail
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #9 Gepost op: 12 December 2007, 16:56:26 »
Bij mijn weten konden ze gewoon beide kanten op karren.
Besturing aan de lange kant en een besturing scheef aan de andere kant?! (in 1 cabine)
Greetz:Menno
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3256
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #10 Gepost op: 12 December 2007, 16:56:47 »
over oude tijden kan ik niks zeggen, maar nu rij je zoals je de loc aangereikt krijgt.

Bij de huidige locs die ik ken, is voor beide rijrichtingen een eigen stuurstand.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12518
    • sleutelspoor
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #11 Gepost op: 12 December 2007, 16:59:09 »
Zoveel zag je vanuit de cabine!

SK
En dit is het zicht over de korte zijde

SK
« Laatst bewerkt op: 12 December 2007, 17:01:34 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Gideon

  • Offline Offline
  • Berichten: 303
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #12 Gepost op: 12 December 2007, 17:00:00 »
@Gideon: Het lijkt erop dat de buffers van de DKM langer zijn? Kan het zelf niet vergelijken heb nl op dit moment alleen de DKM.

Als je er te korte koppelingen onder doet, zoals hierboven gesuggereert, moet je zeker wel uitkijken met je boogstralen?

Ja de buffers van de DKM zijn iets langer dan de Roco, echter deze zijn verend die van Roco niet. Dus geen probleem in krappe bogen.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18609
    • Het Groterdam Project
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #13 Gepost op: 12 December 2007, 17:04:54 »
@SK : Hee, Da's Bergen !    ;D


Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12518
    • sleutelspoor
Re: N.S.diesel elektrische loc 2400 (afgesplits van het Roco-draadje)
« Reactie #14 Gepost op: 12 December 2007, 17:06:18 »
Was Chris, Was
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.