Ik vind dat er ook nogal een verschil zit tussen gemeente secretaris en directeur van een ziekenhuis,normaal gesproken krijg je dat in die volgorde ook als normaal mens niet voor elkaar
Ik heb geen idee hoe de organisatie van Prorail in elkaar zit.
Dat laatste klopt want de problemen met de stroomvoorziening spelen op Zwolle - Wierden, niet op de lijn naar Kampen. En als de treinen er langer over doen om de 140 te halen, dan ligt dat toch aan de onderstations?
Hier bedoelt Broersma de 'wanprestatie' (97,8% op tijd) van Keolis zelf gok ik, in 2007 bedroeg de punctualiteit van de NS op Zwolle - Kampen 99%.
Je zou als Prorail zijnde ook kunnen bedenken dat als je een spoorlijn van bovenleiding voorziet, je gewoon eens kijkt waar de markt aan rolland materieel tegenwoordig in ligt en je daar eens op te baseren...
..., maar Broersma stelt dat ze de volledige snelheid niet kunnen halen en dat is niet zo.
Ik heb het genoegen gehad om eind mei met blauwnet te mogen reizen van Zwolle naar Almelo (overstap voor de IC Berlijn). Had toen niet de indruk dat het traag was. Overal keurig op tijd. Heb het idee dat het een beetje gedramatiseerd wordt.
Zolang de opgeheven treinen niet worden meegenomen neem ik die cijfertjes niet al te serieus....Was overigens de norm in 2007 niet 3 min en tegenwoordig 5?
Dat ligt aan wat je bedoelt met "snelheid". Als je bedoelt wat de hoogste snelheid is waarmee ze kunnen rijden heb je gelijk. Als je met snelheid de tijd bedoelt die nodig is om van het ene station naar het volgende te komen, heeft Broersma gelijk. Het eerste is de meer technische benadering, het tweede is voor de eindgebruiker - de klant - het enige dat telt.
Op ProRail rust de morele verplichting om de Provincie te attenderen op de risico's en de daaruit voortvloeiende gevolgen.
Waar blijft de regie?