Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 2015 stroomafname probleem door meino
Vandaag om 18:57:31
Bauarbeiten im gange door ruudns
Vandaag om 18:50:26
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 18:39:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door aad52
Vandaag om 17:40:42
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Punt- en hartstukken door FritsT
Vandaag om 17:11:38
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Rsd1000
Vandaag om 17:07:59
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 17:04:52
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 16:54:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
US diorama in H0 door VAM65
Vandaag om 15:22:05
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 15:08:30
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
  

Auteur Topic: 20 toen  (gelezen 29800 keer)

Teun

  • Offline Offline
  • Berichten: 159
Re: 20 toen
« Reactie #75 Gepost op: 08 februari 2022, 11:13:43 »
De volgende dag via Colorado Springs naar Manitou Springs voor een rit met de tandradspoorweg naar de top van Pikes Peak.
Onderweg nog de volgende statisch opgestelde locomotieven gezien
Deze stond in Idaho Springs, CO.


En deze stond in Manitou Springs, CO.


Daarna met de tandradspoorweg naar Pikes Peak:
In het dalstation in Manitou Springs:


En op de top van Pikes Peak:


Het was mijn tweede dag na aankomst in Denver, op de top van Pikes Peak, ca. 4300 mtr. was het voor mij letterlijk adembenemend, ik wilde even te vlug ergens heen lopen voor een foto en ging zowat tegen de vlakte dus deed ik het toen maar even heel erg langzaam.

Op de terugweg naar Denver zagen we ook nog deze, stond toen opgesteld als monument in Colorado Springs maar is tegenwoordig bedrijfsvaardig bij de Cumbres & Toltec Railroad.
Groeten van Teun.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
Re: 20 toen
« Reactie #76 Gepost op: 08 februari 2022, 11:26:06 »
Bedoel je dat deze weer rijvaardig is gemaakt?









Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Teun

  • Offline Offline
  • Berichten: 159
Re: 20 toen
« Reactie #77 Gepost op: 08 februari 2022, 11:42:48 »
Hallo Hans,

Jazeker, tenminste volgens Wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/Rio_Grande_168

En als je die kant op wil, die lok staat komende zomer gepland als trekkracht voor speciale treinen:
https://cumbrestoltec.com/schedule/special-trains/
Scrol maar een beetje naar onder en kijk bij de dinnertrain van 11 juni en de brunchtrain van 12 juni.

Goede reis als je gaat.
Groeten van Teun.

Teun

  • Offline Offline
  • Berichten: 159
Re: 20 toen
« Reactie #78 Gepost op: 09 februari 2022, 10:04:39 »
De volgende ochtend ging het dan vanaf Denver Union Station met Amtrak's California Zephyr richting West.


Ergens onderweg in de Rocky Mountains


Op een bepaald moment gingen wij op een zijspoor om te wachten op een tegemoetkomende kolentrein, volgens Amerikaanse medereizigers konden zulke treinen wel tot 15.000 ton kolen meenemen.
Deze trein had voorop twee lokomotieven, in het midden weer twee en aan het eind (op de foto) nog twee locomotieven.


Onderweg kregen we nog te maken met een sein- en wisselstoring waardoor we iets vertraging opliepen, nouja, iets, uiteindelijk reden we op + 5 uur, jawel, alles is groter in Amerika, ook de vertragingen.
Uiteindelijk lagen we pas om ca 03h00 in een hotel in Provo, UT, in bed.

Word vervolgd.
Groeten van Teun.

Teun

  • Offline Offline
  • Berichten: 159
Re: 20 toen
« Reactie #79 Gepost op: 10 februari 2022, 09:49:21 »
De volgende ochtend verder naar Vivian Park, UT, voor een rit met de Provo Canyon Limited van de Heber Valley Railroad naar Heber City.

Trekkracht was voormalig Union Pacific lok 618, https://www.hebervalleyrr.org/steamlocomotives/steam618/


Gezien bij het omlopen na aankomst in Vivian Park.


Bij vertrek uit Vivian Park, UT.


Omdat het weer een erg hete en droge zomer was was er direct achter de locomotief een tankwagen met aan beide zijden watersproeiers gekoppeld om eventuele beginnende brandjes in de kiem te smoren.


Als je goed kijkt zie je misschien nog de waterstralen.


Ook werden wij gevolgd door een draisine afgeladen met brandbestrijdingsmaterialen zoals blussers, scheppen en bezems.


Na aankomst in het eindstation had onze reisleider nog een rondleiding in de werkplaats geregeld, helaas was het daar veel te donker om foto's te maken.

Daarna ging het met de busjes verder naar Jackson, WY. voor de overnachting.

Wordt vervolgd.


« Laatst bewerkt op: 10 februari 2022, 09:52:41 door Teun »
Groeten van Teun.

Teun

  • Offline Offline
  • Berichten: 159
Re: 20 toen
« Reactie #80 Gepost op: 11 februari 2022, 09:30:16 »
Deze dag geen treinen gezien, we gingen namelijk via Grand Teton National Park


en Yellowstone National Park
Hier de bekende Old Faithfull Geyser


verderop in het national park


ook zagen wij regelmatig dieren


naar het plaatsje West Yellowstone voor de overnachting.

Word vervolgd.
Groeten van Teun.

Teun

  • Offline Offline
  • Berichten: 159
Re: 20 toen
« Reactie #81 Gepost op: 12 februari 2022, 10:10:58 »
Na een rondje lopen door West Yellowstone en het bezichtigen van het museum, waar ook nog spoorse attributen te zien zijn, via het Yellowstone National Park naar Livingston, MT.

Het museumsgebouw in West Yellowstone is het oude Union Pacific stationsgebouw:


In Livingston, MT had onze reisleider als extra een bezoek aan de werkplaatsen van de Montana Raillink geregeld.
Op het opstelterrein:


Kijkje in de werkplaats:


De draaischijf:


En er was ook nog een rolbrug:


Als ik het mij goed herinner werden deze locomotieven voor een trein gerangeerd:


En als laatste vandaag het stationsgebouw van Livingston, MT.


Wordt vervolgd.
Groeten van Teun.

Teun

  • Offline Offline
  • Berichten: 159
Re: 20 toen
« Reactie #82 Gepost op: 13 februari 2022, 14:06:55 »
De volgende ochtend vertrokken met de Montana Daylight trein richting West.
De reisorganisator had ons groepje geboekt in de Big Sky class, dwz. in een dome car.

Uitzicht uit de domecar en nee er stond geen stoomlocomotief voor maar twee stuks SD19.


Als je achterin de dome staat en naar voren kijkt:


De trein in het landschap van Montana:


Passage van een trestle:


En wat er nog achter onze wagen hing:


We passeerden ook de Continental Divide, ofwel de waterscheiding:


Waarbij we net uit een tunnel kwamen:


Deze kwamen we net voor Missoula, MT. tegen:


Het stationsgebouw van Missoula, MT. Daar werden we overgeladen in bussen en naar hotels in de omgeving gebracht voor de overnachting.


Wordt vervolgd.
Groeten van Teun.

Teun

  • Offline Offline
  • Berichten: 159
Re: 20 toen
« Reactie #83 Gepost op: 14 februari 2022, 09:40:56 »
Na het ontbijt werden wij weer teruggebracht naar het station voor de verdere reis.

Eerst moest de trein gedriehoekt worden


Nog in Missoula kwamen we een BNSF trein tegen


Heel even dacht ik dat wij opeens in België zaten


Hieer kregen wij tijdens de beide dagen de vers bereidde lunch geserveerd


Tijdens deze dag hebben wij een heel eind de Clark Fork River gevolgd


Net voor Sandpoint, Idaho, was het eindpunt van deze treinrit en zijn wij weer overgestapt in onze busjes voor de verdere reis.

Ik weet niet meer of ik deze foto nog gemaakt heb tijdens de treinreis of tijdens de verdere rit maar wij kwamen ook nog langs een vliegveld, zo te zien was dit een basis voor de bosbrandbestrijders


Onderweg naar ons overnachtingsadres werd er ook nog een beetje aan railfanning gedaan en zo zagen wij nabij Tokio, WA, deze BNSF trein




Daarna verder gereden naar ons overnachtingsadres.

Wordt vervolgd.
Groeten van Teun.

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2419
  • NS 1968-1980
    • Twentelijn
Re: 20 toen
« Reactie #84 Gepost op: 14 februari 2022, 13:31:13 »
Prettige plaatjes! (y)



De vliegtuigen zijn Lockheed P-2 Neptunes. Die hadden we ooit in Nederland ook, bij de Marine Luchtvaart Dienst.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
Re: 20 toen
« Reactie #85 Gepost op: 14 februari 2022, 14:12:42 »
2 x Offtopic. zie bovenstaande.





Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Teun

  • Offline Offline
  • Berichten: 159
Re: 20 toen
« Reactie #86 Gepost op: 15 februari 2022, 10:42:06 »
1200blauw en Hans bedankt voor jullie aanvullingen.
Mooi dat jullie zagen wat voor vliegtuigen dat waren.

Dan verder met de foto's.
's-Ochtends vroeg naar het station van Wenatchee, WA. voor een rit met de Amtrak naar Seattle, WA.
Het begon net licht te worden maar ik heb toch een foto kunnen maken voor vertrek met daarop vliegtuigtransport wagens.


Onze hoofdreisleider kwam uit de buurt van Seattle dus hebben we daar wat bezienswaardigheden bezocht.
We zagen dus oa dit industrielokje


En we hebben een ritje gemaakt met de Seattle Monorail.


Daarna naar Renton, WA. voor de overnachting.
In de avond hebben we vanuit Renton een rit inclusief diner gemaakt met de Spirit of Washington Dinner Train.
Voor vertrek heb ik nog locomotieven van deze trein gefotografeerd.

De bolle neus is een EMD F9PH en lok 2184 is een EMD GP 38.

Wordt vervolgd.
Groeten van Teun.

Teun

  • Offline Offline
  • Berichten: 159
Re: 20 toen
« Reactie #87 Gepost op: 16 februari 2022, 09:46:27 »
De volgende dag ging het naar Elbe, WA.
Daar staat een mooi klein kerkje.


Wij maakten vanuit Elbe een ritje met de Mount Rainier Scenic Railroad.


De locomotief, een Alco 2-8-2 gebouwd in 1929.


Als plaatskaartenkantoor in Elbe was een Heisler lok met een of meer wagons opgesteld.


Na de treinrit had onze reisleider nog een rondleiding door de werkplaats geregeld.


Mount Rainier, een slapende vulkaan, de naamgever van de spoorweg.


Daarna ging het met de nodige (foto)stops naar Toppenish, WA. voor de overnachting.

Word vervolgd.
Groeten van Teun.

Teun

  • Offline Offline
  • Berichten: 159
Re: 20 toen
« Reactie #88 Gepost op: 17 februari 2022, 09:30:23 »
's-Ochtends ging het eerst naar Harrah, WA, voor een rit met de excursietrein van de Toppenish, Simcoe and Western RailRoad naar White Swan in de Yakima Nation en terug.

De locomotief van de excursietrein, hij was overgenomen van de Spirit of Washington Dinner Train maar nog niet omgeschilderd, het is een EMD GP9.


De hele excursietrein.


Daarna ging het via een lunch in een casino terug naar Toppenish om het Northern Pacific museum aldaar te bekijken. Het gebouw is het oude stationsgebouw van Toppenish en tot ieders spijt was het museum gesloten toen wij er voor de deur stonden.


Daarna op weg met de nodige fotostops naar de volgende overnachtingsplaats, Hood River, OR.
Om in Hood River te komen moesten wij de Columbia River oversteken, deze rivier vormt de grens tussen de staten Washington en Oregon.


De volgende ochtend maakten wij een rit met de Mount Hood Railroad excursietrein.


Mount Hood RR lok 02, een EMD GP38.


En Mount Hood, de naamgever van de spoorlijn.


Word vervolgd.
Groeten van Teun.

Teun

  • Offline Offline
  • Berichten: 159
Re: 20 toen
« Reactie #89 Gepost op: 18 februari 2022, 10:10:39 »
Na de treinrit reden we naar The Dalles stuwdam in de Columbia River.


Vanaf het parkeerterrein en het bezoekerscentrum reed er een treintje naar de dam zelf alwaar je een rondleiding kon meemaken.
Tot mijn spijt maakten wij alleen een retourritje met de trein.


Tot slot van de dag zijn wij nog naar een punt net buiten Hood River gegaan om wat aan railfanning te doen, ik geloof niet dat dat iets voor mij is, het duurde soms erg lang voor er weer een trein kwam.


De volgende dag kregen we eerst een rondvaart op de Columbia River vlakbij de Cascades stuwdam


Tijdens deze rondvaart zag ik nog een BNSF goederentrein passeren op de Noord oever van de rivier


Vervolgens zijn wij verder gereden naar een paar State Parks en hebben daar wat rondgewandeld.
Bij een van die State Parks zag ik nog een spoorbrug


tot slot zijn wij teruggereden naar Hood River en heb ik nog een wandeling gemaakt waarbij ik het station van Hood River zag, tevens het begin- en eindpunt van de excursietrein van de Mount Hood  Railroad.


Word vervolgd.
« Laatst bewerkt op: 19 februari 2022, 10:20:47 door Teun »
Groeten van Teun.