Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Oude metalen trafo's gebruiken....... door Biessendorf
Vandaag om 01:06:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 00:56:58
NS 6000 (in schaal 0) door roadster36
Vandaag om 00:45:36
DCCNext, een nieuwe DCC decoder! door bask185
Vandaag om 00:41:29
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 00:03:55
Schrootplaats door ruudns
26 april 2024, 23:38:00
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald Halma
26 april 2024, 23:25:57
US diorama in H0 door Wim Vink
26 april 2024, 22:54:44
Rheinburg, TP V/VI door Chris Westerduin
26 april 2024, 22:10:56
Raadplaatje door Arjen52
26 april 2024, 22:09:50
Station Roodeschool door Torikoos
26 april 2024, 22:07:08
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
26 april 2024, 21:17:24
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
26 april 2024, 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
26 april 2024, 21:02:48
RhB H0m, Albulisch door Overlast
26 april 2024, 20:21:53
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
26 april 2024, 19:57:45
Motorpost ombouwen ? door hmmglaser
26 april 2024, 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
26 april 2024, 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
26 april 2024, 19:29:26
19 Toen door defender
26 april 2024, 19:22:04
Laag-Baarlo door Mark Lin
26 april 2024, 19:02:20
Les Billards du Vivarais door Hans1963
26 april 2024, 17:51:03
Gewoon wat busfoto's door Joost O
26 april 2024, 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
26 april 2024, 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
26 april 2024, 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
26 april 2024, 16:57:37
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
26 april 2024, 16:31:17
diorama, voor lange treinen. door FritsT
26 april 2024, 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1 door sncf231e
26 april 2024, 15:37:10
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
26 april 2024, 15:29:26
  

Auteur Topic: Stremming Goes-Vlissingen  (gelezen 3594 keer)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25304
    • Pagina van klaas
Stremming Goes-Vlissingen
« Gepost op: 23 november 2017, 14:52:16 »
Vandaag is het treinverkeer tussen Goes en Vlissingen gestremd. Bij het station van Oost-Souburg heeft een omgevallen boom een bovenleidingportaal verkreukeld.

Gezien vanaf het perron, kijkend in de richting Middelburg:


Nieuwe draagbokken staan klaar op het perron:


Gezien vanaf de dijk tussen kanaal en spoorlijn:


Het funderingsblok wordt vrij gegraven:


Aanvoer nieuw materiaal:


Het restant van de boosdoener:


Nog geen kilometer daarvandaan is 2 jaar geleden precies hetzelfde gebeurd. Op en langs de dijk staan 3 rijen oude bomen. Ik verwacht dat de rij die het dichtst bij het spoor staat er binnenkort uit gaat.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8063
  • Spoor N
Re: Stremming Goes-Vlissingen
« Reactie #1 Gepost op: 23 november 2017, 15:27:38 »
Prorail was toch al bezig om alle bomen die binnen x meter van het spoor staan weg te halen?
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25304
    • Pagina van klaas
Re: Stremming Goes-Vlissingen
« Reactie #2 Gepost op: 23 november 2017, 15:52:36 »
Op een andere plek zijn al bomen weggehaald.
Voor het stuk bij Oost-Souburg was een plan om de bomen in etappes te vervangen door jonge aanplant. Maar door toedoen van enkele - laten we zeggen landschapsliefhebbers - wordt dat plan vertraagd uitgevoerd.

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8137
Re: Stremming Goes-Vlissingen
« Reactie #3 Gepost op: 23 november 2017, 16:30:06 »
Interessante foto's  :)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25304
    • Pagina van klaas
Re: Stremming Goes-Vlissingen
« Reactie #4 Gepost op: 23 november 2017, 17:01:49 »
Kort filmpje op Omroep Zeeland
De trein die je daar ziet staan reed op dat moment net onder de vallende boom door en schijnt ook beschadigd te zijn.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8063
  • Spoor N
Re: Stremming Goes-Vlissingen
« Reactie #5 Gepost op: 23 november 2017, 19:38:31 »
Op een andere plek zijn al bomen weggehaald.
Voor het stuk bij Oost-Souburg was een plan om de bomen in etappes te vervangen door jonge aanplant. Maar door toedoen van enkele - laten we zeggen landschapsliefhebbers - wordt dat plan vertraagd uitgevoerd.
Bij station Driehuis (dat ken je wel  :P ) stonden ook bomen, deze zijn zonder vervanging gekapt. Ik dacht dat dat overal de bedoeling was om dit soort grapjes te voorkomen, maar als er dan weer nieuwe terug komen.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

sander1985

  • Offline Offline
  • Berichten: 1866
  • Team Mitropa *
    • -- Team Mitropa --
Re: Stremming Goes-Vlissingen
« Reactie #6 Gepost op: 23 november 2017, 19:40:28 »
Compensatie voor gekapte bomen hoeft niet perse op dezelfde plek als waar de bomen eerst stonden
Bouw: OHMB - Krommeveer
In de planning: een stukje Gouda

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25304
    • Pagina van klaas
Re: Stremming Goes-Vlissingen
« Reactie #7 Gepost op: 23 november 2017, 20:37:37 »
Intussen rijden de treinen weer. Als het morgen even droog wil worden ga ik even kijken wat ze er van gemaakt hebben.

marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 700
Re: Stremming Goes-Vlissingen
« Reactie #8 Gepost op: 23 november 2017, 22:06:28 »
De trein is tegen de Y steun aangereden van de geknikte bvl balk.
De reizigers hebben helaas uren vast gezeten in de trein.
De rijdraad hing, weleens waar spanningsloos, op 150cm hoogte door de boom.
De aannemer kon door omstandigheden niet eerder "minussen" (aarden).

Mvg, Marcel

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25304
    • Pagina van klaas
Re: Stremming Goes-Vlissingen
« Reactie #9 Gepost op: 23 november 2017, 23:16:26 »
De reizigers hebben helaas uren vast gezeten in de trein.
Hoe het met die trein is gegaan had ik nog niet meegekregen. Maar dat vind ik bij zulke calamiteiten de grootste schande, dat het zo lang moet duren voordat de reizigers verlost worden. De reizigers zouden binnen een half uur vrijgelaten moeten worden, of er moet binnen een half uur een afsleeploc voor de trein staan.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3869
Re: Stremming Goes-Vlissingen
« Reactie #10 Gepost op: 23 november 2017, 23:33:33 »
De truc is dat je dat wel kunt willen binnen een half uur, maar de situatie moet zich daar ook voor lenen om dat veilig te kunnen doen.

Eerst moet plaatselijk zeker gesteld worden dat de spanning daadwerkelijk van de bovenleiding af is en deze geaard is alvorens je bij de loshangende draden kunt gaan rondlopen, en het moet ook veilig zijn om de mensen uit de trein te kunnen helpen en begeleiden natuurlijk...

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25304
    • Pagina van klaas
Re: Stremming Goes-Vlissingen
« Reactie #11 Gepost op: 23 november 2017, 23:40:27 »
Thom, ik snap ook wel dat er van alles moet gebeuren om de zaak veilig te stellen, maar ik vind dat dat veel sneller moet dan enkele uren.

T.Spat

  • Offline Offline
  • Berichten: 2917
Re: Stremming Goes-Vlissingen
« Reactie #12 Gepost op: 23 november 2017, 23:46:11 »
Sa's geen twijgje die omgegaan is :o

Moet toch wel een flinke boom zijn geweest, om die mast dubbel te vouwen...

Mvg,

Tis
********

marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 700
Re: Stremming Goes-Vlissingen
« Reactie #13 Gepost op: 24 november 2017, 07:15:34 »
@Klaas,

Je hebt helemaal gelijk met je standpunt over het snelle evacueren van gestrande reizigers.
Ik ben ook van mening dat het veel sneller moet kunnen.

Maar er zijn vele regeltjes waar wij ons in de spoorse wereld aan moeten houden.
Ook helpt het niet mee dat de aannemer ook over dezelfde weg moet, die toch al zo vol staat tegenwoordig.

En ik zat gister in mijn functie, als BD OBI regio zuid ( degene die de bovenleiding monitort en schakelt ) bij Prorail.
De boom is al rond 0530u gevallen, wat niet betekend dat wij direct weten wat er aan de hand is, er schakelt bij ons een en ander uit, wij proberen dan de spanning er weer op te krijgen, lukt het niet dan sturen we een EV ploeg op pad.
Ondertussen vragen wij aan de trdl of zij een "schouw opdracht" aan de machinisten willen geven.
Voor mij was er tot ca 0700u niet bekend dat er ook een bvl portaal geknikt was.

Over de reizigers trein en evacueren, er staan niet op elke hoek diesels te wachten op inzet, en dan moet de eigenaar/vervoerder ook willen en kunnen plus een machinist hebben.
En even uitstappen op de vrije baan, is ook wat lastig.
Zeker als de bovenleiding omlaag hangt, want wij hebben wel geschakeld, en terug koppeling gehad, maar ik weet nooit zeker of dat de spanning weg is, dat moet een gecertificeerd persoon doen met een spanning tester, en daarna aarden ( minussen ).
Uiteraard kan er ook een rest spanning of inductie spanning zijn, het is toch een grote geleider die daar gevoelig voor is.

Dus voor een buitenstaander duurt het snel erg lang, maar we doen, binnen de regelgeving, erg ons best om het snel en soepel te laten verlopen.
Maar er is altijd ruimte voor verbetering, maar elke situatie is anders, dus is lastig.

Mvg, Marcel
Mvg, Marcel

Jeroen Mooij

  • Offline Offline
  • Berichten: 284
  • check www.roestrijden.nl
Re: Stremming Goes-Vlissingen
« Reactie #14 Gepost op: 24 november 2017, 07:54:28 »
Duidelijk verhaal Marcel, top (y)

Groet, Jeroen
Treinen moeten rijden