Wil niet rot zijn,maar al enige tijd zijn ook de prof verfjes op water of terpentine basis,dit vanwege de onderzoeken die zijn gedaan.(men wil uiteindelijk naar 100% waterbasis voor alles,maar in welk tijdspanne dat moet gebeuren is me een )Alle verf voor de huis schilder en de bedrijven die bv lichtmasten verven,is of op water of terpentine basis,vanwege aangetoonde gezondheids problemen.Hoe het zit met de "verf" die men voor treinen gebruikt(e) is me niet duidelijk,maar ook die moeten naar ofwel terpentine basis of waterbasis gebracht worden.Rest de vraag hoeveel oude voorraad is er nog met die troep erin,en hoe is dat bij de schilders terecht gekomen ?Ik heb zelf redelijk recent de opleiding voor schilder algemeen gevolgd en ben dus redelijk op de hoogte van wat we moesten leren Dat ik er nu niks meer mee doe vanwege allerlei oorzaken en een ander beroep heb is wat anders
Zoals ReneN al schreef in Nov 2017 is het een etterende zaak. Ook toen was het OM er al mee bezig, wat is er nu precies verder aan het licht gekomen.?
Zover ik weet is onderandere mP3031, 2498, 273, 386, de Plan K, 1202, Plan W, en een slaaprijtuig behandeld in Tilburg voor het nsm
Een hal verderop gebeurde hetzelfde werk, maar wel met uitgebreide bescherming (en tegen een normaal salaris).
één teveel, en één te weinig, de DE41.