maar waarom een decoder met veel snick-snack, inregelen doe je toch gewoon met je sturingsprogramma? koploper/I-train ofzo.
Maar zolang de analoge gebruikers de boel tegen blijven houden zal er weinig nieuw bloed instromen wat onze branche zo bitter hard nodig heeft.
Kijk eens naar de ontwikkeling van de TV en vergelijk die eens met onze hobby. Er zit geen lamp meer in er zijn tig meer mogelijkheden en de afmetingen en gewicht zijn nog maar een fractie van wat er eerst was. En dan de prijs die is vele malen lager dan de uiterst logge apparaten van 30 jaar terug die ook niet te tillen waren en storingsgevoelig. Dit komt alleen omdat de markt één richting uitging en zich niets aantrok van de achterblijvers die al het oude veel beter vonden.
Als je met "wij" de conservatieve garde bedoelt zou je wel eens aardig gelijk kunnen krijgen. Maar denk niet dat je het zo bedoelt.
Als je wilt dat anderen openstaan voor jouw ideeën is het wellicht niet zo gek om ook open te staan voor de tegen argumenten. Als fabrikanten morgen besluiten om in elke trein standaard een decoder te plaatsen die 100% aan mijn eisen voldoet dan vind ik het prima.
En wat betreft het nieuwe bloed: het is natuurlijk 'gaaf' en 'cool' en 'vet' en zo dat je met een tablet de trein kan besturen, maar dan zit zo'n vers bloed persoon naar het beeldscherm te staren en niet naar de trein Weet niet of dit wenselijk is. Dan kunnen ze net zo goed een simulator draaien. Ik denk ook niet dat een jong iemand die daadwerkelijk geïnteresseerd is in modeltreinen afknapt op het feit dat hij of zij een decoder moet kopen, tenzij de verkoper daar heel moeilijk over doet Onze hobby heeft nu eenmaal een 'suf' imago. Ik denk niet dat alles gedwongen digitaal maken daar wat aan veranderd.