Van mij mogen er af fabriek decoders in . Kunnen de "analogen" ook eens ervaren hoe het is om een lok te moeten openen om er een brugstekker in te steken voor ze kunnen rijden . Ik zal blij zijn als ik mijn lok bij thuis komst direct op de baan te zetten en rijden maar (y)Marius.
In een ideale wereld kon je je lok kopen met firmware die probleemloos analoog gebruik mogelijk maakt, zonder dat er een meerprijs is t.o.v. analoog opbouwen: door uploaden van de gewenste software via bv micro-usb kun je dan elke functie kiezen die je wil.Zo moeilijk zou dat niet zijn, de loc moet immers nu al helemaal zijn voorbereid op inpluggen van een decoder en aansturen van alle onderdelen.
Marius, de door jou gekenschetste analoge rijders weten meestal maar al te goed een loc geopend moet worden,
Ik zie een decoder standaard ingebouwd voor 2-rail niet zo snel gebeuren... Heeft voor niemand voordelen.Gr, Bert
Probeer dit de bobo's bij Matrix eens wijs te maken.
Denk dat het nog wel een tijdje blijft dat de fabrikanten gewoon de diverse "smaakjes" (analoog digitaal voorbereid, digitaal, digitaal met sound, enz....) blijven leveren. Dat zal niet snel veranderen denk ik zo.
Vooral met het middeleeuws denken van de modelbaanindustrie, die is blijven steken op het tsjoeke tsjoek niveau. Net als de meeste van hun huidige klanten overigens (mening).
De autoindustrie is daarbij het goede voorbeeld: een bepaalde standaard bij de dealer "uit voorraad leverbaar" en de rest naar wens op bestelling.
Verder blijft het persoonlijke voorkeur wat de klant wil. En zolang er voldoende vraag naar de diverse varianten blijft bestaan, blijft ook het aanbod bestaan. Uiteindelijk wordt een loc digitaal voorbereid gefabriceerd, en is het voor de fabrikant ook weer niet zo ingewikkeld om er nog een decoder in te prikken. Het programmeren van de decoder laat je dan gewoon aan de decoder-boer. Bij voldoende afname doet hij dat tenslotte ook graag.