Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 22:46:32
Nederlandse plattelandssfeer op een zolderkamer door MarcoK1999
Vandaag om 22:40:55
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door MOVisser
Vandaag om 22:36:27
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 22:32:27
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 22:30:41
Vraag een machinist het hemd van zijn lijf door JoopSpoort
Vandaag om 22:07:12
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 21:55:03
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door JoopSpoort
Vandaag om 21:51:14
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 21:29:45
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door hmmglaser
Vandaag om 21:24:37
Sfeer op je modelbaan door Frank 123
Vandaag om 21:18:17
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door Rob Bennis
Vandaag om 21:09:11
Raadplaatje door GerardvV
Vandaag om 21:05:54
Roco 70788 2400 met Zimo MX645 acceleratie settings door Spoolder1972
Vandaag om 21:01:35
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 21:00:28
YaMoRC YD8248 Servodecoder door Karst Drenth
Vandaag om 20:48:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door BartvD
Vandaag om 20:45:15
Overzicht "Het is Weekend" foto's! door puntenglijder
Vandaag om 20:39:54
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 20:32:53
Einde HSIJ (stoomtrein Hoogovens) in zicht door hmmglaser
Vandaag om 20:30:09
Aanpassen baanplan bestaande baan door JoopSpoort
Vandaag om 18:31:31
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Bob11
Vandaag om 18:15:35
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 18:05:41
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 17:22:12
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Tjalling
Vandaag om 16:27:55
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Frits C
Vandaag om 15:48:45
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door Hans van de Burgt
Vandaag om 15:06:26
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door dh3201
Vandaag om 13:51:22
Aansturen verlichting Exact-Train ICR door VAM65
Vandaag om 13:34:11
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 13:25:09
  

Auteur Topic: Weert, maar anders  (gelezen 15541 keer)

Tulpendaal

  • Offline Offline
  • Berichten: 3580
  • Westlandbaan-Delft
    • DELFT
Re: Weert, maar anders
« Reactie #45 Gepost op: 24 May 2020, 12:31:48 »
Zeer fraaie lokloods past mooi bij het sporenplan (y) (y), maar ja die is ook op het echt gebaseerdt ;D  (y)

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5571
Re: Weert, maar anders
« Reactie #46 Gepost op: 24 May 2020, 20:24:59 »
Aanvulling: mail aan Markenburg werd vandaag direct beantwoord. Echt top service!
Groet, Frank

cor_b

  • at ,t moar exact 1:87 is
  • Offline Offline
  • Berichten: 2836
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
Re: Weert, maar anders
« Reactie #47 Gepost op: 24 May 2020, 21:10:01 »
Frank
Ik heb ,t even door genomen,maar het is een mooi sporenplan en een mooie ruimte
Markenburg heeft mooi spul voor het bouwen van een stations omgeving.

Cor

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5571
Re: Weert, maar anders
« Reactie #48 Gepost op: 27 October 2022, 13:57:15 »
Het heeft een tijd geduurd, maar hier eindelijk weer eens een bericht over mijn baan. Eén van de redenen dat ik geen tijd had voor de baan is geweest dat ik mijn verzameling dia's moest klaarstomen voor overdracht aan de NVBS. Je kunt wel meer dan vierduizend dia's over de schutting kieperen, maar daar zit men uiteraard niet op te wachten. Dus moest ik een en ander zo goed mogelijk documenteren voordat de overdracht kon plaatsvinden. Dat is inmiddels achter de rug. Weliswaar moet ik nu alle fotonegatieven nog doen, maar die wachten nog maar even. Nu eerst weer tijd voor de baan. Om de locloods (Markenburg, qua bouw identiek aan die in Weert stond) goed kwijt te kunnen, heb ik het sporenplan iets moeten aanpassen. Dat betekende de reeds geplakte sporen weer loshalen en alles opnieuw aanleggen. Dat is ook goed te zien aan de beschadigingen van de ondergrond, de bekende blauwe (maar zwart geverfde) platen. Dat gaan we gewoon weer repareren. Ook heb ik vast een afsluitbord gefabriekt, dat voor de loodsdeur staat. Wissel 187 (dat voor de loods ligt; alle seinen en wissels krijgen de originele nummers anno 1970) is zogenaamd geklemd: dat wil zeggen dat het niet meer kan worden omgelegd, omdat ik het omzetpalletje heb verwijderd. ProRail bestaat nog niet in mijn periode (circa 1970-1980) en dus ligt het wissel er nog wel. In de zestiger jaren werd de loods nog gebruikt door de Firma Koudijs (diervoeders). Later nog door NS zelf. Er stond een Ovaleramer in die werd gebruikt voor calamiteitenoefeningen ter plekke. Twee foto's van de toestand vanaf vandaag:






Groet, Frank

cor_b

  • at ,t moar exact 1:87 is
  • Offline Offline
  • Berichten: 2836
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
Re: Weert, maar anders
« Reactie #49 Gepost op: 27 October 2022, 15:17:02 »
Dat vind ik weer leuk
Kan iki ook genieten van jou bouwplannen en vorderingen , maar nog een hoop werk te verzetten gewoon lekker door blijven bouwen dan doe ik dat ook.

Cor